Značka Jaguar slaví 70 let limitovanou edicí modelu F-TYPE Chequered Flag
Od představení modelu XK 120 v roce 1948 jsou sportovní vozy nedílnou součástí historického odkazu značky Jaguar. Vrcholem této řady je model F-TYPE, který po celém světě získal více než 170 ocenění. Nyní značka Jaguar při příležitosti oslav 70 let připravila model Jaguar F-TYPE v edici Chequered Flag. Vůz vychází z F-TYPE R-Dynamic a je k dispozici s výkonnými čtyřválcovými a šestiválcovými motory. Edice Chequered Flag obsahuje řadu drobných vizuálních vylepšení karoserie.
Mezi výrazné prvky patří černá kontrastní střecha kupé, luxusní čalounění interiéru kůží Windsor včetně sedadel Performance s embosovanými opěrkami hlavy, dekor středové konzoly z tmavého kartáčovaného hliníku a decentní logo šachovnicové vlajky (připomenutí úspěchů značky Jaguar na poli motorsportu) s červeným koženým páskem, který označuje středovou polohu.
„Perfektní proporce, designerská ryzost a vizuální drama – každý Jaguar musí vyjadřovat tyto hodnoty, a F-TYPE ze všech nejvíce. Při tvorbě edice Chequered Flag jsme se soustředili na detaily. Snažili jsme se, aby se co nejvíce hodil k oslavě 70 let krásných a rychlých sportovních vozů Jaguar,“ řekl Ian Callum, Jaguar Director of Design.
Exkluzivní, perfektně proporčně vyvážená karoserie F-TYPu je vylepšena za pomoci sady Black Design Pack, která těží z nástavců prahů SVO. Ty vůz lehce rozšiřují a propůjčují mu ještě výraznější vzhled a stabilitu. 20palcové ráfky v barvě Gloss Black s povrchovou úpravou Diamond Turned jsou určeny výhradně pro edici Chequered Flag a perfektně doplňují červené brzdové třmeny. Tato edice má interiér čalouněný kůží Ebony Windsor, vybírat si lze z prošívání v barvách Red a Cirrus. Sedadla Performance s možností volby funkce vyhřívání a ventilace mají na opěrkách hlavy vyražené označení Chequered Flag.
Místo hliníkového dekoru konzoly v F-TYPE R-Dynamic má edice Chequered Flag dekor z tmavého kartáčovaného hliníku. Textura a povrchová úprava tohoto materiálu skvěle ladí ke kůži Ebony Windsor.
Multimediální systém Touch Pro s audiosystémem Meridian a souborem propojených služeb poprvé v F-TYPU obsahuje i Apple Car Play a Android Auto. Přístup k aplikacím chytrých mobilních telefonů je tak jednodušší a to i prostřednictvím 10palcové dotykové obrazovky.
Pod kapotou je přeplňovaný zážehový čtyřválcový motor Ingenium o objemu 2.0 litru s parametry 300 koní a 400 Nm nebo kompresorem přeplňovaný zážehový třílitrový šestiválcový motor s parametry 340 koní a 450 Nm nebo 380 koní a 460 Nm. Všechny nabízejí rychlou odezvu, výkon a hospodárnost.
Všechny motory jsou kombinovány s osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift a pohonem zadních kol. V případě verzí s výkonem 380 koní je možné zvolit pohon všech kol Intelligent Driveline Dynamics.
Dodatečná vylepšení modelu F-TYPE
Na základě poznatků z verze SVR bylo upraveno naladění tlumičů verze F-TYPE R Coupé a všech kabrioletů, což přináší vyšší úroveň jízdního komfortu v nízkých rychlostech. Toho bylo dosaženo snížením útlumu o 24 % v nízkých rychlostech tlumení (do 0,3 m/s), při současném zvýšení celkové kapacity až o 30 %. Navíc jsou u F-TYPE R použity unibaly horního uložení zadních kol z SVR a to spolu s úpravou zadní těhlice a horního ramene dále zvyšuje schopnosti podvozku a jeho robustnost. Zadní kamera a přední parkovací senzory jsou nyní standardní výbavou ve všech verzích modelu F-TYPE.
« Cupra Ateca. SEAT v názvu nehledejte, 300 koní pod kapotou však ano Toto je 5 největších ikon mezi supersporty všech dob »