Ženský test – VW Golf GTI
Nečekala jsem, že mě GTI až tak moc zaujme. Ještě teď na něj vzpomínám, jízda s ním je plná adrenalinu a auto poslouchá na každý povel, který zavelíte. „HYBAJ TY DRAKU !!!“
Německý koncern Volkswagen nedal moc dopustit, aby se na vzhledu auta objevily znatelné chyby, jedno „ALE“ tady je. Chápu, že se to někomu moc líbí, „ALE“ sedadla se středem sešitým z opotřebených, kostkovaných trenýrek po dědovi jsou úlet na mě až moc úsměvný. Neříkám, že to není špatný nápad, jen mi to ani malinko neladí se sportovním vozem. Maximální spokojenost by zavládla, kdyby sedačky z tohoto materiálu dostal náš vesnický Lojza do traktoru, či americký zemědělec Steve do svého Chevy C/K z jednaosmdesátýho…
Středový panel s infoteinment displejem je natočený o pár stupňů k řidiči. Oproti středové části sedadel byla moc pěkná sekce s broušenou kůží. Ergonomie interiéru je jednoduchá a přehledná. Volant je prošíván zářivou červenou barvou, stejně jako sedadla. Moc pěkný a slušivý počin. Sportovní volant je v dolní části jemně zploštělý a spolu s nápisem GTI dělá opravdu sexy dojem. Příjemně se drží, ale při režimu sport tuhne až příliš.
Líbily se mi reproduktory zavedené v bočnicích auta u palubové desky. Bohužel jsem zapomněla vyzkoušet jejich kvalitu, zvuk motoru a výfuků mne tak omámil, že na hudbu z rádia nebyl čas ani chuť. Interiér, pokud přivřu oči nad manýrem s materiálem sedaček, je opravdu pěkný.
Dravost a chuť si to užít z Golfa GTI sála na sto honů. Drsné čelní sání, žhavá červená lišta lemující čelní část zasahující až do světlometů a samotné xenonové světlomety s krásným designem, dávají všem jednoznačně najevo „uhni, já jedu!“ Sedmnáctipalcová kola s červenými brzdovými třmeny jsou povedená, stejně jako tvar chromových vidlic. Velice dobře padnou celému autu. Líbí se mi linie zadních světel vedoucí stejným směrem jako víko od nádrže. V zadní části máme dva výfuky, které jsou nejen stylové, ale ten zvuk z nich je k nezaplacení. Mohla bych to příjemné bublání a řev poslouchat, jako uklidňující ukolébavku před spaním.
Golf GTI je neodolatelně hravý a poslušný. Režim sport v tomto vozu pozná i naprostý amatér. V tomto režimu GTIčko vycení zuby a vytasí drápy. Při sešlápnutí plynu k podlaze začne řvát jako lev. Dala jsem mu, co proto a vytáhla to na svoji zatím rekordní rychlost 215km/h, ten pocit byl opravdu výjimečný a přála bych ho každému z vás, kteří máte na tento vůz spadeno. V sedačkách jste přilepení nejen u zrychlení, ale i po celou dobu rychlé jízdy.
I když auto jen lechtáte po vesnici 50tkou tak dává znát, že má sportovní náladu a hříšně vydechuje a stále nepřestává hlučet. Tenhle mazel vás nenechá odpočinout. Až se divím, že neřve i při zastavení. V klasickém módu jízda není tolik zábavná, ale i tak je dobrá. Brzdy jsou až přehnaně citlivé, tudíž s nimi velice opatrně, nebo se váš obličej rozplácne na čelním skle.
Chci ho domu a chci s ním usínat bok po boku. Není nijak extra veliký, je lehký, rychlý a i když se jedná o sportovní auto, pohodlně se do něj vejdou čtyři osoby. Takže si zařádíte a dokonce odvezete rodinku na oběd k babičce.
« Mitsubishi Lancer Evolution Wagon – Evo v kombíku se opravdu vyrábělo Nové Audi A5 Coupé již v předprodeji »