Ženský test Peugeot 5008 1.5 BlueHDi
Větší bratr Peugeotu 3008 se ani trochu nezapře. Je to jedna krev. Model 5008 stojí na stejné podvozkové platformě EMP2, kterou sdílí s menším sourozencem, je ale větší ve všech směrech. Na délku měří 4641 mm (3008: 4 447 mm), široký je 1844 mm (3008: 1841 mm) a na výšku naměříte 1646 mm (3008: 1623 mm). Nejvíce se natáhl rozvor náprav, který činí 2840 mm, což o 165 mm více než v případě 3008, ale také o 40 mm více než v případě Škody Kodiaq. Francouzské SUV měří na délku měří 4641 mm, české SUV pak 4697 mm.
Stejný technický základ ale skýtá i jednu z možných nevýhod – minimálně pro určitou část případných zájemců o koupi tohoto crossoveru. Peugeot totiž nenabízí klasický pohon všech kol ani do jednoho ze svých SUV a nahrazuje jej funkcí Grip Control, která prostřednictvím otočného ovladače auto nastaví tak, aby ve ztíženém terénu projelo co nejlépe. Nebudu vám lhát, na zasněžených cestách to opravdu reálný pohon všech kol zastoupit nezmůže.
Lze si volit z pěti různých jízdních režimů: normální, písek, bahno, sníh a vypnuté ESP. Vše se odehrává otočením kolečka, tudíž nemusí člověk hledat volbu režimu složitě v dotykové obrazovce. Můžeme též zvolit režim sport, který když vidím, taji blahem. Jen je tu jedno velké ale, ne u každého modelu a řady znamená režim sport něco zásadního. Převážně by to mělo znamenat, že tuhne řízení, dostává se nám lepší odezvy na plyn, vyšších otáček u automatické převodovky a tím i lepší akcelerace a do toho slyšíme ten skvělý sportovní zvuk. Nicméně u této motorizace s výkonem 96 kW se nestane skoro nic. Toto mohutné SUV dostanete na 100 km/h za 11,5 sekundy a jeho maximální rychlost končí na 190 km/h. Vždy se snažím testovat auto i při rychlejší jízdě a líbí se mi, že podvozek je v tomto případě v každé rychlosti měkký a pohodlný. Jízda je jemná a člověku ani nepřijde, že jede rychleji, než by měl.
Na rozdíl od Peugeotu 3008 jsem s tímto velikánem měla větší obavy jezdit zatáčky svižněji. Karoserie se naklání o něco víc a je znát i vyšší hmotnost. Podvozek je každopádně skvělý a nabízí velice komfortní jízdu a pocitu bezpečí. Jak na tom byla spotřeba? Dle tabulek by si auto mělo říct o nějakých 3,8 litrů. Při klasické jízdě, bez šetření, se můžete pohybovat okolo 6,8 l/100km a jelikož je objem nádrže 56 litrů, tak se na jedno natankování hezky projedete. Co se týká stran každodenní použitelnosti, vůbec bych se nebála sáhnout po této motorizaci. Pokud má ale člověk rád vyšší výkon a opravdu svižnou jízdu, mel by uvažovat třeba o verzi GT, která nabídne 130 kW.
Interiér je velice prostorný a vzdušný. Na zadních sedadlech jsou k dispozici menší vyklápěcí stolky a možnost nastavení klimatizace. Sedadla jsou vzadu výše posazená, a tak se i starším lidem lépe nastupuje. Skvělým prvkem je panoramatická střecha s možností otevření střešního okna a krásným modrým podsvícením. To se v interiéru opakuje na více místech – třeba v úložném prostoru na drinky nebo v bočních dveřích. Členění palubní desky je perfektní a baví mě ty tvary, které se proplétají různými směry.
Nemohu opomenout ani zde skvělé klávesy, kterými se jednoduše ovládá spoustu základních úkonů. Stále ale přemýšlím nad tím, že mi více vyhovuje nastavovat teplotu kolečkem a ne dotykově. Co mne z příplatkové výbavy zaujalo, je paket elektrická sedadla s masáží a vyhříváním. Věřte, že v tomto počasí je to skvělý pocit, zahřát se během pár chvil. Nechybí ani hlídání mrtvého úhlu, tempomat a bezklíčové startování. Celkem 10 reproduktorů zajistí, že ozvučení systému Hi‑Fi Premium Focal je naprosto perfektní a čisté. Když mám náladu, pouštím si hudbu na plné obrátky a musím přiznat, že je to v tomto případě, lepší jak na koncertu.
Navigace funguje dobře, opět jen zmíním horší zadávání znaků, které se hůře hledají na obrazovce. Navigaci můžete promítnout i na display za volantem, tudíž na hlavním středovém 8” dotykovém display můžete mít promítnutého něco jiného. Volant je perfektní, chválila jsem ho v minulých testech a musím i nyní. Je tak malý a pěkně padne do rukou. Vím, že tento text může vyznít poněkud vulgárně, ale jinak se to asi říct nedá. Poloměr otáčení vozidla je poněkud větší, ale v tuto chvíli je skvělá zadní parkovací kamera spolu s 360°. Zabere celkový prostor okolo auta a do toho se zapojí i zvukové hlášení. Menší problém nastává, když je vozidlo trochu znečištěné, kamery se lehce zašpiní a výhled je rozmazaný.
Zavazadlový prostor je opravdu objemný a pojme 780 litrů za druhou řadou sedadel a za první řadou až 1940 litrů. Navíc schovává další dvě sedadla, která se dají jednoduchým tahem vyklopit. V tu chvíli se prostor pro zavazadla zmenší na velikost Peugeotu 108, ale místo pro dvě děti se hned naskytne. Upřímně si nedovedu představit, že bych si na poslední dvě sedadla sedla já. Ani jsem to pro tu srandu nevyzkoušela. Věřím ale, že je to užitečné a v případu nouze pojmete 7 lidí do vozu.
Dle mého názoru se jedná o ideální rodinný vůz. Do kufru se vejde vše, co si manželka poručí, děti budou mít prostoru až až a když se rozrostete o nějakého toho potomka navíc, máte vždy v záloze další dvě místa. Cena této motorizace startuje na 690 000 Kč s DPH.
Plusy
– Komfortní podvozek
– Nízká spotřeba paliva
– Povedený design přístrojové desky
– Výbava
– Agilita v zatáčkách
Minusy
– Pomalý infotainment
– Absence hardware tlačítek
– Občas váhavá převodovka
– Málo místa vzadu nad hlavou a okolo ramen
« Test Honda Civic 1.0 VTEC Turbo CVT: Okrajová záležitost Nový vlajkový model značky DS odhalen: DS 9 »