fea

Ženský test Peugeot 3008 1.5 BlueHDi

25. 9. 2019 • Žena za volantem, Novinky, Peugeot, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 85%

Podvozek: 90%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 70%

Zařazuji Peugeot 3008 do svých oblíbenců. Kdo ho zkusí, toho jednoduše pohltí a nepustí. Ideálně kombinuje avantgardní vzhled, nádherný interiér a příjemné jízdní vlastnosti.

Verdikt:

Již po druhé jsem měla tu možnost testovat moderní Peugeot 3008, tentokrát v dieselové variantě s manuální převodovkou a motorem 1.5 BlueHDi 130. Byla jsem okouzlena poprvé a chválím tento crossover i podruhé. Hravý Francouz má ten správný šmrnc, ve světě SUV rozhodně vyniká na první pohled a já ho chválím, kudy chodím.

Když se na Peugeot podívám z čela a zezadu, hned bych neusoudila, že se jedná o to stejné auto. Přední maska je charakterizována spíše oblými tvary, zajímavě členěnými světlomety a úsměvnou mřížkou. Naopak od zadní části vozu, kde je vše striktně hranaté a připomíná to trochu tvary nových elektromobilů. Nicméně se vše propojilo v jeden celek a mně se líbí. Kufr zdobí menší křídlo, které dodává trochu sportovnější vzhled a naopak střešní nosiče dodávají trochu toho trempovského nádechu. Příjemný vzhled podtrhují i hliníková kola 18″ DETROI. Pokud mohu jako žena mluvit do barev, tak bych volila asi světlejší odstíny, v těch je totiž Peugeot 3008 dokonalý a všechny tvary jsou rázem více čitelné (například světla na zadním kufru, která v tmavé metalíze tak nějak zaniknou).

5

Málokteré vozidlo má pohled na budíky až nad volantem. Většinou je tento panel přímo v průhledu za volantem. Ten je ostatně tak malý, že se vše vejde až nad něj. Já si musela volant dát až nahoru, protože mi přišlo, že je moc nízko a i tak jsem měla dobrý výhled na budíky. Menší lidé by mohli mít problém s výhledem a volant by musel být posazen ještě níže. Mnozí z vás mi psali na Instagramu, že se musí vůz s takto tvarovaným volantem špatně ovládat a já tvrdím, že je to jen o zvyku. Já si zvykla hned, manévrování je bezproblémové a já ten jejich volant jednoznačně zbožňuju.

Úžasnou práci odvedli v Peugeotu na digitálním display přístrojovky hned za volantem, kde se promítá grafika a vy si můžete navolit, která z možností je ta, co aktuálně vyžadujete – klasické ukazatele, řízení, navigace nebo zcela individuální nastavení. Další display je klasicky uprostřed palubní desky. Je zde k dispozici například parkovací kamera spolu s horním pohledem, který promítá okolí vozu. Jako bonus se při couvání svižně sklopí i zpětná zrcátka a zaměří se spíš na spodní část vozu, abyste si neodřeli kola. Mezi další výbavu patří hlídání mrtvého bodu, vybočení z pruhu a čtení značek.

3 2

Někdy člověka nadchnou hlavně ty detaily, které jsou součástí interiéru, jeden ale převyšoval ty ostatní a to obrovská panoramatická střecha, která se dokonce muže do půlky otevírat, takže jsem se cítila jako v polovičním kabrioletu. Rozhodně skvělým plusem jsou prostorné a dobře dosažitelné úložné prostory. Pod loketní opěrkou se nachází prostor pro mnoho věcí, které tam můžete schovat, například před manželkou, manželem, či tchýní. Kufr má celých 591 litrů a po sklopení sedadel až 1670 litrů.

Vpředu i vzadu jsou úložné prostory na pití a celý interiér je příjemně podsvícen LED osvětlením, což především večer tvoří uklidňující prostředí. Jsem překvapena, jak mě stále baví tlačítka, která připomínají spíš styl Lamborghini. Je to jedno z nejjednodušších ovládání a skvěle se používá, například i za jízdy. Ergonomická sedadla vpředu bych klidně ještě o něco víc vytvarovala na postavu, aby se v zatáčkách člověk tolik nenakláněl, ale pokud nejste kaskadér, budou Vám stačit. Hlasové pokyny jsou v anglickém jazyce. Takže jsem raději mlčela.

6

Diesel je ideální pro šetřílky a ty, kteří nechtějí nikam moc spěchat. Se spotřebou jsem byla maximálně spokojená, nádrž je hodně dlouho plná a ručička se pohybuje k mínusovým číslům velice opatrně a pomalu. Stejně tak, jak je pomalá ručička na ukazateli palivové nádrže, tak obdobně pomalu vozidlo zrychluje. Já jsem volila klidovou jízdu, což je ideální volba pro tuto motorizaci. Pokud se tedy při koupi vozu nechcete unáhlit, otestujte si raději i silnější motor. A teď to shrnu v číslech – výkon je 96 kW což je nějakých 130 koní a ta skvělá kombinovaná spotřeba na úkor výkonu, by se měla držet kolem 4,1 litrů na 100 kilometrů.

4

Zrychlení na stokilometrovou rychlost trvá 10,8 sekund. Zdali se vám to zdá pomalé nebo akorát už nechám na vás. Na manuální převodovku jsem si tentokrát trochu zvykala. Kulisa mi nepadla hned do ruky jako u jiných vozů. Automatickou převodovku jsem v tomto modelu ještě nezkoušela, ale věřím, že to je lepší varianta, pokud plánujete cesty ucpanými městy. Bohužel jsem byla zklamaná s umístěním tempomatu schovaným za volantem.

Vozidlo se ovládá příjemně, při průjezdech v zatáčkách se cítíte velice jistě, i když se jedná o kompaktní SUV. Podvozek příjemně žehlí nerovnosti a celkový dojem a pocit je dostatečně komfortní. Pochválit musím i manuální šestistupňovou převodovku, která funguje bez jakéhokoliv problému.

1

Model 3008 je technologicky vyspělý, okouzlí nejednoho člověka, najde se též mnoho odpůrců, kteří buď nemají rádi celou značku a nebo jim je nesympatický prostě jen proto, že je něčím jiný. To mám na Peugeotu ráda asi nejvíc, je jiný a to se dnes cením nejvíc. Za mnoho volanty uvidíte všední a fádní opakované tvary, tady se vše posouvá diametrálně jinam a já Peugeot chválím za tento krok. Nechť tak pokračuje i nadále, protože i ostatní modely z nových řad vypadají famózně. Cena za tuto motorizaci a výbavu ALLURE není nejnižší, jedná se o 610 500 Kč s DPH.

Plusy

– Nízká spotřeba paliva
– Povedený design přístrojové desky
– Agilita v zatáčkách
– Komfort

Minusy

– Pomalý infotainment
– Absence hardware tlačítek klimatizace
– Málo místa vzadu nad hlavou a okolo ramen
– Chybí 4×4

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz