ds 3 and a girl (2)

Ženský test DS 3 1.2 PureTech A/T

14. 10. 2016 • DS, Holky, Žena za volantem, Novinky, Testy

DS se už totálně odpoutal od Citroenu a přichází se svým vlastním osamoceným logem, které je skutečně sexy. Už na první pohled je DS 3 totální “bestoffka” pro všechny nadšence malých rychlých hatchů. Člověk si řekne „šmarjá citroen, to teda bude nic moc“, ale opak je pravdou. Tento malý hot hatch vezme za srdíčko a omotá si vás kolem prstu. Nejen jízda je moc uspokojivá, ale i celkové pojetí tohoto moderního kousku jsou o level výš, než vozy stejného segmentu za obdobnou cenu.

Interér

Vše do sebe zapadá jako tetris a já jsem nadmíru spokojená. Nemohla jsem se vynadívat na stylové budíky, které byly jak vytržené ze stíhačky. Volant je jednoduchý a zajímavě tvarovaný. Některé části interiéru by ještě nějakou tu inovaci snesly například výdechy klimatizace a její ovládání. V konfigurátoru vozidla se dost vyblbnete, je zde nepřeberné množství barev, materiálů a příslušenství. Můžete koordinovat barvu a design palubní desky, sedadel, střechy… Zde si na své přijde opravdu každý fanoušek kreativity.

Hledala jsem dlouho, ale bohužel jsem nenašla jakýkoliv držák na nápoje. Tudíž post-mix od mekáče hold musíte vypít na ex a schladit si tak pořádně mozkové buňky. Co mě rozhodilo, bylo USB, které nějak nekomunikovalo s mojí flashkou, kterou zkouším v každém testovaném voze. Asi DSka nesnesla mou kompelaci hudby a zamítla ji…

ds3_1

Dlouho, dlouho jsem na dotykové obrazovce hledala menu, abych prohodila menu z rádia na navigaci. Asi po třech minutách pečlivého hledání, jsem našla tlačítko v dolní části palubní desky, kousek nad řadicí pákou. Řekla bych, že je to „menu“ tlačítko trochu z ruky ne?

I k tak malému autu je možnost si přikoupit parkovací kamerku, která je přesná, čitelná a klasicky obsahuje i členící linie. Navigace vás dovede, kam je třeba, ale už vás neohromí její zastaralá grafika. Kufr se chlubí kapacitou 285 litrů. Z mých zkušeností tam nacpete dobrých pět igelitek a ještě máte prostor na taštičku s líčidly, nebo šroubováky.

Exteriér

Malý “špunt” se hned na první dojem jeví jako zajímavé auto. Zadní světlomety jsou na rozdíl od předních pěkně propojeny s vozidlem. Na těch předních bych ještě chvíli pracovala, než by měly ten správný tvar. Kdo si rád hraje a nezlobí, může si nechat na střechu vyrobit různé designové polepy. Já měla verzi „trošku kostrbatá zebra”, ale i tak to bylo zajímavé. Když jsem zkoukla všechny možnosti, volila bych asi „urban tribe“ nebo „perle“. Vše je k nahlédnutí v konfigurátoru přímo na webu citroenu. Pokud chcete dávat autosedačku na zadní sedadla, musíte být opravdu štíhlí a šikovní. Protože nacpat tam autosedačku, sebe a pak ještě dítě zabere dost sil. Ono dítě tam ještě nacpete, ale takovou protivnou tchýni? Do toho bych se asi fakt nepouštěla.

ds3_2

Jízdní vlastnosti

Za poslední dobu jedno z nejovladatelnějších vozů, které jsem měla tu čest testovat. Divíte se proč? Kombinace hravosti a pohodlnosti se tu střetává v jednom bodě a vy si tak užíváte od obojího trochu. V první řadě není podvozek až tak tvrdý, tudíž si vaše půlky odpočinou, zatímco vy si budete dupat v pohodlí na plyn. Chápu, že mnozí z vás mne ukamenují argumenty typu – u sportovní jízdy je potřeba cítit každý kamínek na sedadle, ale já si tuto skvostně pohodlnou rychlejší jízdu užívala jako princezna bez hrášku. Akcelerace není až tak brutální nicméně překvapí. Za dunivého zvuku motoru se odpíchnete z místa a na stovce jste za 9,9 sekundy. Jistě, že by se to dalo zmáknout i rychleji, ale buďme skromní a chápaví- DS 3 není závoďák, nýbrž rychlejší hračka pro začátečníky a mírně pokročilé.

Rychlá jízda zatáčkami není vůbec špatná a musím uznat, že ovladatelnost je skvělá a přilnavost ohromující. Auto vás nutí si pohrávat a do každé zatáčky máte chuť víc a víc šlapat na plyn. Přišlo mi jako by si o to sám říkal. Řízení je lehké, ale není zbytečně přecitlivělé. Spousta lidí by volilo tužší řízení, ale pro křehké pohlaví je toto ideální. Dávkování brzd je přesné a při došlápnutí na plyn je znatelná rychlá reakce. Zážehový tříválec má maximálku na 188 km/h a spotřebu drží mezi 7 a 8 litry na 100 kilometrů. Automatická převodovka je i v tomto voze vyhovující. Při sešlápnutí “na doraz“ se DS 3 ihned oklepe, podřadí a jede.

ds3_3

Závěr

Jednoduše skvělá záležitost, která okouzlí spousty autíčkářů. Nejen že si ho oblíbíte, ale dokonce ho budete milovat. Ať se zahrabou všechny městský mini auta, teď je tu DS 3 a natrhne jim pozadí.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz