Ženský test Citroen C3 ORIGINS 1,2 PureTech
Rok 2019 je pro značku Citroen výjimečný, slaví totiž sté výročí od založení. K této události tedy připravila speciální edici vozů pod názvem Origins. Model C3 se za použití Origins prvků stal krásnější a decentnější. Celá originalita této speciální edice spočívá v použití bronzových prvků, které jsou jak v kabině, tak exteriéru. Bronzová barva se promítla do linek na střeše, na zrcátkách, lemuje i mlhové světlomety.
V interiéru je k vidění v podobě dekorační lišty na palubní desce a jako lem na kobercích. Na předních dvěřích je zobrazeno původní logo „Origins since 1919“, které i nyní kupodivu působí střídmě a moderně. Tento elegantní styl je podpořen i 17″ litými koly Cross Black a tmavými skly na zadních oknech a též na pátých dveřích. Edice Origins nabízí barvy karoserie: bílá Banquise, šedá Acier, šedá Platinium či černá Perla Nera nebo dvoubarevnou kombinaci s černou střechou. Tato jubilejní edice nebyla obohacena jen designovými prvky, ale i asistenčními systémy jakými jsou: systém nouzového brzdění „Active Safety Brake“, automatické přepínaní dálkových světlometů, navigační systém Citroën Connect Nav nebo zpětná parkovací kamera. Limitovaná edice vychází totiž z verze výbavy Shine.
Tříválcový motor 1,2 PureTech s výkonem 82 koní nesplňuje požadavky na vysokou akceleraci a rychlou reakci. Preferovala bych spíš silnější verzi se 110 koňmi. Při předjíždění si řidič není jistý, vozidlo vydává ve vysokých otáčkách hlasité zvuky, odhlučnění je mizivé a výkon je bídný. Do kopce se tato slabost promítne ještě několikanásobně více. Tuto motorizaci bych doporučovala klidným řidičům, kteří nemají na spěch a nevadí jim třeba táhnout se pár kilometrů za autobusem.
Manuální převodovce dostačuje pět převodových stupňů. Je třeba vždy vydržet a neřadit předčasně, protože v tu chvíli přijdete o drahocenný výkon. Možná je to tím, že jsem vysoká, ale manuální řadicí páka mi přišla poněkud nízko a chyběla mi loketní opěrka. Tyto slabší motorizace ve mne vyvolávají chuť nikam nespěchat a cestu si spíš vychutnat. Tudíž jsem předjíždění neřešila a kochala jsem se krásným počasím a přírodou. I spotřeba byla přívětivá, když jsem to nelámala přes koleno a udržela se na 6,6 litrech na 100 kilometrů.
Dnešní doba si žádá moderní způsoby, a co se na svět vyklubaly dotykové displaye, snaží se do nich automobilky vtěsnat co možná nejvíce funkcí, které dříve obstaraly tlačítka. Ne vždy je to ale výhra a správný krok. Když Vám bylo chladno a potřebovali jste si rychle přitopit, sáhli jste na kolečko a otočili. Jak jednoduché, že? Nyní je potřeba zadat na dotykovém display volbu klimatizace a tam si stisknutím navolit teplotu a poté opět překliknout například na navigaci, či rádio. Ne vždy se dotykový display dobře ovládá, pokud řídíte, třeba na D1 je to vyloženě zázrak, že se trefíte prstem tam, kam chcete. Dalším podobným případem je vypínání start/stop systému. Běžně najdu tlačítko a stisknu jej, zde je opět třeba zvolit na display znak vozu a tam teprve kliknout na vypnutí a potvrdit tak fakt, že v pražské zácpě nepotřebujete, co půl minuty vypínat motor.
Tento krok se musí volit pokaždé, co vypnete motor a opět nastartujete. Nicméně pět statečných tlačítek zde na palubní desce vydrželo, a tak je možné například ztišit rádio (i když zrovna toto můžete učinit i na volantu), pustit klimatizaci na zadní i přední okno, zamknout auto a nebo zapnout výstražná světla. Uf, představa, že by přede mnou byla kolona a já se musela z hlavního menu dostat do vedlejšího menu a tam si najít “blikačky“, tak už je ten zběsilý poloslepý řidič za mnou ve mně. K čemu je obrazovka nejideálnější? Přesně tak, je to zadní parkovací kamera a ani zde nechybí. Součástí je i CITROËN Connect Rádio (USB + Hands free Bluetooth® + Mirror Screen).
Zavazadlový prostor v kufru není nijak velký, postačí na nákupy, ale stěhovák z něj nebude. Nicméně po sklopení zadních sedadel vznikne ucházející prostor a k mému překvapení se do něj vejde například jízdní kolo. Je to sice tip ťop, ale vejde.
Celkově je Citroen C3 velice originální auto, které si jede svojí hru a nebere ohledy na konkurenční trendy. V tomto modelu se hodně využívá tvar obdélníku s kulatými rohy a je zajímavé všímat si, kde všude tento tvar promítli. Pěkným prvkem je rozhodně madlo dveří, které není klasicky plastové, ale vypadá jako řemen.
Plusy
– Nízká spotřeba
– Slušné odhlučnění
– Ideální naladění podvozku
– Slušný vnitřní prostor
– Jisté jízdní vlastnosti
Minusy
– Schod po sklopení zadních sedadel
– Malé vnitřní zpětné zrcátko
– Horší ovládání a reakce informačního systému
– Slabá dynamika motoru
« Ford Mustang SUV je realita. Přijde jako elektromobil CUPRA Ateca Limited Edition: Přitažlivý design a podmanivý zvuk »