Ženeva: Nissan Juke a Juke Nismo RS facelift!
Už jsme tu měli snímky, které přistihly faceliftovaného Juka při testování a překvapivě ne tak dlouho poté se omlazený Juke ukázal veřejnosti na ženevském autosalonu!
Nový Juke dostal zcela novou masku chladiče, horní parkovací světla s LED diodami pro denní svícení, hlavní světlomety s xenony a především nový přední nárazník. Kromě toho jsou tu také nová zpětná zrcátka, zadní světla s LED technologií, zadní nárazník a především zbrusu nová litá kola!
Novinkou jsou ale také nové barvy karoserie, otevírací střešní panel a také zvětšený objem zavazadlového prostoru, který se u předokolky zvětšil až o 40%! Konečně se tedy tomuto nepraktickému vozu nebudeme smát za jeho nepoužitelný kufr.
Juke tedy po vzhledové stránce doznal velmi svěžích změn, ale hlavní rozdíly se odehrály také pod kapotou.
Atmosférickou šestnáctistovku Nissan nahradil přeplňovaným motorem 1,2 DIG-T, který Juke převzal z nového Qashqaie. Ten bude poskytovat výkon skoro shodných 85 W (115 koní), ale točivý moment bude o poznání příjemnějších 190 Nm. Samozřejmostí bude v nabídce šestistupňová manuální převodovka nebo s pohonem 4×4 nová převodovka Xtronic.
Juka mám velmi rád a na tento facelift se určitě těším. Ten do prodeje půjde už toto léto a my se teď pojďme podívat také na verzi Nismo RS, které se facelift také nevyhnul.
Nissan Juke Nismo RS
Facelift doznal také ostrý model Nismo, který se představil rovnou ve verzi RS. Ta nabízí kromě omlazeného vzhledu také nějaký ten výkon navíc. Což samozřejmě vždy vítáme…
V prvé řadě budou v nabídce Juka Nismo RS také xenonové světlomety a různé bezpečnostní prvky a asistenty. Nově si zákazníci budou moci zvolit tři nové barvy karoserie (Silver Grey, Black Metal a White Pearl).
Estetické změny světel jsou mimochodem stejné jako v případě obyčejného Juka.
Nejvíce nás ale zajímá technika, která dostala patřičné inovace. Motor 1,6 DIG-T posílil na 218 koní (160 kW) a 280 Nm, což se rovná nárůstu o 18 koní (13 kW) a 20 Nm.
Mně osobně však více potěšil fakt, že předokolka bude standardně disponovat mechanickým samosvorem a průměr kotoučů na přední náprave se zvýšil z 296 na 320 mm! To ale samozřejmě není vše. Změn doznaly také zadní brzdy, které mají nyní nové větrané kotouče a volitelně si budete moci do interiéru pořídit také sedadla Recaro.
Juke Nismo RS půjde do prodeje o něco později než obyčejná verze, ale na tuto zběsilou příšerku si počkáme rozhodně rádi.
« Ženeva: Opel Astra OPC EXTREME – Méně váhy, více extrém! Jaguar postupně odhaluje entry-model XE! »