Ze Škody-Auto se stane luxusnější značka, tvrdí její šéf
Škoda-Auto se má v rámci koncernu Volkswagen posunout o něco výše do luxusnějšího segmentu. Uvedl to její šéf Winfried Vahland s tím, že by rádi cílili na movitější klientelu. To je celkem velký obrat oproti nedávné strategii směrovat značku spíše níže než mateřský Volkswagen. Na druhou stranu je to celkem pochopitelné, VW se chystá uvést na trh novou “levnou” značku konkurující například Dacii a potřebuje pro ni udělat místo.
Uvidíme jak se to dotkne modelů a jejich cen, už teď patří alespoň na českém trhu spíše k těm dražším v neprémiovém segmentu a další zdražování by ji mohlo uškodit. Prodeje se za loňský rok propadly o dvě procenta na celkových 921 000 prodaných vozů, letos se očekává nárůst a možné překročení milionové mety díky oživení trhu s automobily.
Zatímco škodovce se dlouhodobě daří a její prodeje rostou, další koncernová značka SEAT se poměrně trápí. Po neúspěchu v Číně se chce znovu zviditelnit v Evropě a zatím se jí celkem daří. Loňský nárůst o 15 % je toho důkazem, hlavně díky novému Leonu. I tak ale za celý minulý rok prodal jenom 355 000 aut a je vysoce ztrátový díky nadbytečným kapacitám.
.« Příští Audi R8 přece jenom dostane menší přeplňovaný motor Jaguar XK končí, výroba se zastaví v létě »