900078355_1024x768x75

Že jsou v bazarech nudná auta? V AAA Auto najdete skvosty jako BMW M5, Ferrari 512 TR a další

5. 11. 2016 • Novinky, Zajímavosti

O velkých autobazarech kolují různé zvěsti. Mezi lidem se proslýchá, že jsou v nich zloději, podvodníci nebo dokonce ”zločinci”. Když se daných osob zeptáte, proč? Z 90 % vám odpoví dvěma způsoby. Kamarád říkal, známý kupoval a podobně. Potom tady je: koupil jsem tam auto a po půl roce se mi pokazilo, přičemž se jednalo o starou vránu za 15 tisíc, která by umřela tak i tak, ať už by ji prodával kdokoliv. Zbylých 10 % stížností je oprávněných, ale ty jsou z velké části vyřešeny díky reklamacím, což u soukromníka nikdy neklapne. Ono se ani není čemu divit, máte-li na placu tisíce aut, tak každé nemůže být ve 100 % kondici.

A proč to píšu? Už mě totiž nebaví poslouchat, jaké jsou bazary svinstvo a zlo. Sám jsem měl do testů půjčených stovky ojetých aut a vyloženě špatné byly jen dvě nebo tři, což je směšně malé množství – ty navíc stály pár korun. Občas se setkám jen s klasickým opotřebením, kde je potřeba vyměnit brzdové destičky, pneumatiky nebo olej, ale tak to máte u každé ojetiny.

Rád bych vám tak ukázal, že i v největším autobazaru v České republice se dají najít velmi zajímavé, vzácné a neobvyklé vozy. Mnohdy jsou dokonce za poměrně slušné peníze a s velmi dobrou historií.

Ferrari 512 TR

Ano, řeknete-li si: Ferrari z Áček, zní to zvláštně, ale je to tak. A nejedná se jen tak o ledajaké Ferrari. 512 TR už je totiž poměrně vzácná a na ceně rostoucí rarita, která je dobrou investicí. Sám jsem tento kousek prohlížel a zkoumal, ale žádné vady na kráse jsem nenašel. Jediným mínusem je neoriginální výfukový systém, i když ten řev je vlastně plusem. Cenovka tohoto vozu z roku 1992 a s nájezdem 34 413 kilometrů je 4 450 000 Kč. Inzerát ZDE.

Uprostřed vozu je 4.9-litrový dvanáctiválec, který nabízí výkon 428 koní a točivý moment 488 Nm. Hmotnost je 1473 kilogramů, stovku umí za 4.5 sekundy a rozjede to na 316 km/h,

BMW M5 E60

Krásná modrá metalíza, karoserie bez poškození a interiér zánovního vozu. To je BMW M5 se 108 441 kilometry na tachometru. Silnice brázdí už od roku 2006 a za tu dobu muselo vykouzlit nespočet úsměvů na tváři. Cena je slušných 550 000 Kč. Inzerát ZDE.

Pod kapotou se nachází brutální desetiválec o objemu 5.0-litru, který zní, jakoby právě utekl z Lamborghini. Jeho výkon je 507 koní a krouťák 520 Nm. Motor spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou a váha je 1848 kilogramů. Zrychlení z nuly na stovku zabere pouze 4.4 sekundy a udělá 250 km/h.

GAZ 13 Čajka

Vlajkovou lodí sovětské automobilky GAZ byl v letech 1959 až 1981 model 13 Čajka, který sloužil jako reprezentativní vůz vysokým představitelům komunistické strany i diplomatům. Celkem se vyrobilo pouze 3179 kusů a dnes je tento model opravdovou sběratelskou raritou. Mezi bývalé majitele tohoto slavného vozu patří třeba Nikita Chruščov, Jurij Gagarin a jako dar jej dostal Fidel Castro. Čajka měl své fanoušky i v československých řadách, kde si ho oblíbil prezidenti Novotný a Svoboda. Pod kapotou se skrývá 5.5-litrový osmiválec ruské výroby, jenž produkuje výkon 195 koní a posílá ho na zadní kola přes třístupňový automat, který lze ovládat tlačítky nalevo od volantu. Zajímavostí je třeba fakt, že v zadní části vozu lze přepravit až 5 osob. Pro pány ze sovětského svazu to byl v dřívějších dobách takový ruský Rolls-Royce nebo chcete-li americký Cadillac.

Nabízené auto je překvapivě po prvním majiteli a najeto má jen 85 tisíc kilometrů. Cena je 1.8 milionu korun a určitě stojí za to zajít se na něho alespoň podívat. Je to nádherný kus historie. Inzerát si můžete prohlédnout ZDE.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz