Zbrusu nová Lancia Delta HF? Ne, to není fór! Vznikne jich hned 20
Poslední dobou se s historickými vozy v moderním pojetí roztrhl pytel. Vzpomeňme třeba na malosériovou automobilku Singer, která své výtvory dotáhla tak daleko, že donutila i samotné Porsche, aby znovuvzkřísilo poslední vzduchem chlazený model 993 a vyrobilo alespoň jeden nový kus.
Dnešní příběh se ale neodehraje za „Velkou louží“, odkud pochází Singer a dokonce ani v Německu. Také Italové mají rádi auta z konce minulého století. Lidé ze společnosti Manifattura Automobili Torino tak například už v nedávné minulosti oživili legendární Lancii Stratos.
Políbení láskou
Nyní se ale dostáváme rovnou k největšímu soustu z celé historie automobilky. Samotné Deltě ve sportovním provedení. Auto je slavné především díky skupině A, ve které dlouhé roky mezi lety 1987 a 1992 vyhrávalo, co se dalo. Vášniví fanoušci rally se do Delty nekonečně zamilovali, a když ji automobilka představila v provedení určeném pro silniční provoz, musí vám být jasné, co se dělo.
Jenomže všechno jednou končí, a tak se i Delta v roce 1994 dočkala hořkého konce. Následovaly ještě dvě stejnojmenné generace. Ty však už nikdy nedosáhly podobných úspěchů. Snad také díky jedinečnosti designu prvního modelu od Giorgiho Giugiara. To auto je totiž i po letech sexy (a z pohledu řidiče ještě víc).
Chceme lehkost!
No a něco podobného si řekli i v Automobili Amos, kde nemají rádi přetechnizovaná auta. Vznikla tak Lancia Delta Futurista, která je už sama o sobě uměleckým dílem. Aby toho však nebylo málo, liší se nový vůz oproti původnímu modelu z roku 1989 ještě v několika věcech. Značná část karoserie je kvůli zachování co nejnižší hmotnosti z karbonu, ubyly také zadní dveře, díky čemuž vypadá auto ještě vyváženěji. Dále jsou tu nádherná retro sedadla Recaro, ultralehké hliníkové pedály a zbrusu nová LED světla, která ale vypadají přesně podle původní předlohy.
No a motor? Prý zůstane u původního dvoulitru, který bude naladěný na 330 koní, a díky Automobili Amos k němu přibyde dokonce i původní, ovšem výrazně zesílená převodovka, diferenciály a hnací hřídel. V kombinaci s pohonem všech kol a hmotností jen 1250 kilogramů bude tohle auto opravdovým náčiním.
Mrkněte na fotky. Lancia Delta Futurista je skutečně nádherná, pokud ji však chcete, měli byste vědět hned dvě věci. První auta z 20 kusové série jsou již prodána a jedno si koupil například majitel automobilky Singer, která staví oblíbená karbonová „Porsche“. No a ta druhá věc …to je cena. Delta Futurista totiž stojí 7,7 milionů Kč, což je víc peněz, než za kolik jste si ještě před nedávnem mohli koupit třeba nejrychlejší zadokolový okruháč pro běžný provoz – Porsche GT2 RS. My bychom ale šli do Delty. A co vy?
« Toto je 5 nejdražších aut světa. Znáte některá z nich? Test Mercedes-Benz S 560 Coupé. Nejlepší svého druhu »