Zánovní vozy jsou na rozdíl od nových dostupné okamžitě a jsou levnější
Poptávka po zánovních automobilech, tedy vozidlech s minimálním kilometrovým nájezdem a stářím několika měsíců, na trhu stále roste. Na rozdíl od nových vozů jsou výrazně levnější, a hlavně je možné s nimi odjet rovnou a načekat řadu měsíců na jejich výrobu. O rozvoji trhu zánovních vozů jsme hovořili s manažerem největšího prodejce zánovních vozů u nás, manažerem značky Mototechna Stanislavem Gálikem.
Proč najednou začali lidé, kteří by si dřív nikdy nekoupili jiný než nový vůz, přicházet na chuť zánovním autům?
Zánovní automobily mají parametry nových vozů, ale stojí až o 40 % méně, než vozy nové. U nás v Mototechně najdete i jen půl roku staré automobily s nájezdem okolo 8 000 km. Navíc na rozdíl od dealerů nových aut k nám přijdete a ještě ten den klidně odjíždíte v novějším voze, nečekáte tedy několik měsíců nebo i rok, než se automobil vyrobí. Nabízíme až 1 000 aut dvaceti různých značek a bezplatně je dovezeme zákazníkovi na kteroukoliv z našich 21 poboček, takže zákazník nemusí objíždět jednotlivá autocentra. Nejlépe je začít s hledáním vhodného vozu na našem webu www.mototechna.cz.
Kde tyto automobily nakupujete? Předpokládám, že nelze čerpat jen z aut, které vám běžní zákazníci nabídnou na vašich výkupních pobočkách.
Spolupracujeme s řadou dealerství, leasingovými společnostmi a dalšími firemními zákazníky, mnoho vozů získáváme také díky spolupráci s 1. Fotbalovou ligou. Díky dlouholetému partnerství máme nastaven speciální VIP výkupní systém, kdy vzájemně dokážeme reagovat na poptávku v řádech minut, a navíc máme jistotu, že vykupujeme ověřené vozy. Skupujeme automobily nejžádanějších modelů i výbavy, abychom si zajistili odbyt. To je i naše výhoda oproti prodejcům nových aut, kteří sekundárně prodávají právě zánovní automobily, ale bez zkušenosti s trhem ojetých automobilů nedokážou nabízet vozy v takové výbavě, po které je aktuálně poptávka.
Značka Mototechna se cituje i mezi známými osobnostmi českého šoubyznysu a sportovním odvětvím. Proč jste se rozhodli pro propagaci právě přes známé tváře?
Po znovuuvedení na trh značky Mototechna jsme zpočátku propagaci řešili spíše minoritně, protože zákazníci k nám chodili sami jen na základě dobré pověsti značky v minulosti. Výhody a kvality Mototechny se tak šířili „virálně“ a počet zákazníků neustále rostl a roste i nyní. Tváří značky se staly takové osobnosti jako fotbalista Patrik Schick, který se díky přestupu do italské ligy stal nejuznávanějším českým hráčem současnosti. Auty z Mototechny jezdí také fotbalový útočník AC Sparta Praha Václav Kadlec nebo herci Veronika Žilková a Václav Vydra. S našimi vozy také už za měsíc vyrazí na Rallye Dakar dříve motocyklový závodník Lukáš Kvapil.
Mezi zánovními automobily prodáváte jak oblíbené Fabie a Octavie, tak také prémiové značky. I o ty je veliký zájem?
Po úspěšném startu Mototechny jsme rozšířili prodej i o prémiové modely pod značkou Mototechna Premium a v naší nabídce se tak objevují auta jako elektromobil Tesla Model S, kabriolet Mercedes G500 z limitované edice či modely Ferrari. Čím luxusnější automobil je, tím výraznější je rozdíl ceny oproti novému vozu a to, že si zákazník může automobil hned odvézt je velkým benefitem. Jako první jsme například nabídli poslední model Volva XC90 a v nabídce najdete i horké novinky Škoda Kodiaq a Karoq.
Nezmínili jsme, kolik aut jste v Mototechně vlastně prodali? Jaký je vývoj?
Za první rok jsme prodali necelých 1 500 automobilů, další rok již přes 5 000. Nyní jsme za hranicí 30 000 prodaných automobilů. V příštím roce očekáváme další růst prodejů spolu s tím, jak se nám daří do nabídky získávat stále více zánovních vozů.
« Rodinná Octavia kombi s výkonem 470 koní? V Česku jedna taková je. Lamborghini představilo nový Urus, jede až 305 km/h »