Vyzkoušeli jsme levnou a praktickou dodávku Opel Combo Van
Opel Combo Van vstupuje na český trh jako poslední ze svých sourozenců. Ano, jedná se o stejný základ, který najdeme i v automobilech Citroën Berlingo Van a Peugeot Partner. Opel přidává německý design a klade důraz na bohatou výbavu a komfort posádky. Navíc si slibuje velké obchodní úspěchy, kterých chce docílit i lákavou cenovkou.
Modely Combo Van jsou k dispozici ve standardní verzi M (délka 4,40 m) nebo v dlouhé verzi XL (délka 4,75 m). Rozložení interiéru pak může mít 2, 3 nebo 5 sedadel. Vůz poskytuje maximální objem nákladového prostoru do 4,4 m3, místo na dvě europalety a umí odvézt užitečné zatížení až do 1000 kg. Tuto flexibilitu umožňuje zcela nová architektura s promyšleným prostorovým uspořádáním mechanických komponentů.
Díky novému přístupu, použitému při vývoji, poskytuje Combo nové generace škálu inovativních technologií a asistenčních systémů, a to jak v osobní tak v užitkové verzi. Na rozdíl od normálního postupu probíhal vývoj od začátku podle standardů pro osobní automobily – a ne jako užitkové vozidlo s dodatečně přidanými funkcemi na využití jako rodinný automobil. Proto má Combo Van nejmodernější komfortní a bezpečnostní systémy v segmentu. Díky tomu mají profesionálové a řemeslníci, využívající užitkovou verzi modelu Combo Van k dispozici stejné prvky a funkce jako majitelé osobní verze.
Různé asistenční systémy a bezpečnostní prvky, sahající od adaptivního tempomatu po systém varování před kolizí Forward Collision Alert s detekcí chodců a automatickým nouzovým brzděním, systém rozpoznávání únavy řidiče Driver Drowsiness Alert a monitorování mrtvých úhlů Side Blind Spot Alert nebo head-up displej zvyšují bezpečnost posádky obou verzí. Kromě toho adaptivní regulace trakce IntelliGrip s pěti režimy zaručuje, že majitelé vozů Opel Combo Van mohou opustit asfaltové cesty pro aktivity ve volném čase nebo se snadno dostat na staveniště s bahnitým, písčitým nebo zasněženým povrchem.
Skříňová dodávka Combo Van může být vybavena i dalším bezpečnostním prvkem. Volitelný prostorový kamerový systém Surround Rear Vision výrazně zlepšuje výhled ze skříňové dodávky nebo plně naloženého vozidla. Druhá kamera ve vnějším zpětném zrcátku na straně spolujezdce monitoruje mrtvý úhel na pravé straně. A Combo nové generace může mít na přání i systém ochrany boků Flank Guard s ultrazvukovými senzory, který pomáhá předcházet odření a promáčknutí karosérie při manévrování ve stísněném prostoru.
Také užitková verze poskytuje vysoký komfort díky prvkům příplatkové výbavy, jako jsou vyhřívaná přední sedadla (včetně vnějšího sedadla na příplatkové dvoumístné lavici spolujezdců) a vyhřívaný volant. Dvouzónová automatická klimatizace přispívá k příjemné tepelné pohodě v kabině během horkých dnů. Řidiči modelů Combo Life a Combo Van mají k dispozici i nejmodernější konektivitu díky systému infotainment nejnovější generace s barevným dotykovým displejem úhlopříčky 20,3 cm (8 palců), který podporuje Apple CarPlay i Android Auto.
Obě verze Combo Van a Combo Life pohánějí turbodmychadlem přeplňované zážehové a vznětové motory. Všechny pohonné agregáty se vyznačují vysokou úrovní agility v kombinaci s nízkou spotřebou paliva. Standardní převodové ústrojí tvoří podle motoru 5-stupňová nebo 6-stupňová manuální převodovka, výrobce na přání u některých motorů – poprvé v segmentu – montuje také 8-stupňovou automatickou převodovku. Opel tím opět přináší nejmodernější technologie přístupné širokému okruhu zákazníků v tomto segmentu.
Všechny motory 1.5 Diesel a 1.2 Turbo splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. V nabídce je konkrétně 1.5 Diesel s výkonem 96 kW (130 k), systémem Start/Stop a 8-stupňovou automatickou nebo 6-stupňovou manuální převodovkou. 1.5 Diesel s výkonem 75 kW (102 k), systémem Start/Stop a 5-stupňovou manuální převodovkou. 1.5 Diesel s výkonem 56 kW (75 k) a 5-stupňovou manuální převodovkou. Benzínový 1.2 Direct Injection Turbo s výkonem 81 kW (110 k), systémem Start/Stop a 6-stupňovou manuální převodovkou. V nabídce naleznete také 1.6 CDTI turbodiesely o výkonech 55 kW (75 k) a 73 kW (99 k) plnící normu Euro 6.1.
Za volantem
Krátkou jízdu jsme absolvovali v okolí Prahy s nejslabší verzí naftové 1,6 CDTI. nebudeme si nic nalhávat, motor zrovna moc dynamiky nepobral a to nebylo auto příliš naloženo (v rámci testu jsme měli naloženo přibližně 150 kg nákladu). Tato verze bude vhodná především pro trasy po městě nebo jeho blízkého okolí.
U užitkové verze není kladen až takový důraz na posádku jako v osobní variantě Life a odhlučnění není příliš dobré. Do kabiny se dost zřetelně dostává hluk od motoru, ale i od podvozku. Nutno však podotknout, že samotný komfort odpružení je skvělý a auto ukázkově filtruje nerovnosti. velký posun se koná i v oblasti interiéru, který je dospělý a hezký. Ergonomie je navíc také zcela v pořádku. Opel navíc protlačil i zde několik svých komponentů, které potěší. Jedná se o hezký volant nebo dokonce páčky pod ním. Zamrzí přítomnost francouzského infotainmentu, který je složitější na ovládání a docela pomalý.
Chod manuální převodovky je dobrý a poměrně přesný, řízení příjemně lehké a auto na něj reaguje ihned. Nebýt slabší dynamiky a horšího odhlučnění, mnoho minusů bychom nenašli.
Cena nového Opelu Combo Van začíná na 295 900 Kč bez DPH. Ve standardní výbavě základního modelu Combo Van 1.5 CDTI 55 kW/75 koní nechybí systémy ESP, TCPlus, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, výškově a podélně nastavitelný volant, neprosklené asymetrické zadní dvoukřídlé dveře, 6 kotvicích bodů v nákladovém prostoru nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka…
« Toto je opravdový ráj aneb nejlepší sbírka aut, jakou jsme viděli Tesla vyslyšela zákazníky. Nabídne „Psí mód“ »