stellantis-mirafiori-complex

Výroba aut v Itálii prochází jednou z největších krizí v historii: Stellantis v listopadu zastaví výrobu ve třech tamních továrnách

18. 10. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Stellantis a Italové si v poslední době příliš nerozumí, přesněji řečeno – mezi šéfem Stellantisu a italskou vládou vypukla otevřená válka. Italové vyčítají Stellantisu pokles výroby v italských továrnách a podle nich protěžování francouzských značek před italskými.

V tomto kontextu rozhodně nepřispívá k uklidnění situace oznámení Stellantisu, že v rámci konsolidace po pozastavení výroby v jedné italské továrně přistoupí v listopadu k podobnému opatření ve třech dalších.

Podle vyjádření italské divize Stellantisu koncern výrobu pozastavuje kvůli „přizpůsobení produkce aktuálním tržním podmínkám a zajištění efektivního řízení zdrojů“. Výroba bude zastavena ve třech továrnách: Pomigliano d’Arco, Termoli a Pratola Serra.

V závodě Pomigliano d’Arco, kde se vyrábějí populární modely Fiat Panda a Alfa Romeo Tonale, bude výroba přerušena na devět dní v listopadu. Továrna v Termoli již tento rok čelila několika nuceným odstávkám a její budoucnost zůstává nejistá.

V továrně se vyrábějí motory GME, GSE a V6. Problémem je pokles objednávek motorů GME, které se používají v modelech Alfa Romeo Giulia a Stelvio, stejně jako v hybridech Maserati Ghibli a Levante. Motory GSE (Firefly) se navíc již nepoužívají v nových modelech Alfa Romeo Junior, Fiat 600 a Lancia Ypsilon, kde byly nahrazeny francouzskými motory PureTech. Motor V6 je okrajový, pohání například modely Alfa Romeo Quadrifoglio nebo Maserati Trofeo. Výroba tam bude pozastavena od 11. listopadu téměř na dva týdny. Jen dvoudenní odstávka bude v listopadu v továrně Pratola Serra, kde se vyrábějí rovněž pouze motory.

Stellantis čelí složitým tržním podmínkám, zejména kvůli nízké poptávce po elektrických vozidlech v Evropě. Tento trend postihuje všechny výrobce, přičemž evropské automobilky jsou pod zvláštním tlakem. Dalším problémem je konkurence z Číny a nadbytek skladových zásob ve Spojených státech, což nutí společnost snížit své finanční předpovědi.

Stellantis zdůrazňuje svou snahu zajistit kontinuitu provozů navzdory složitým výzvám, kterým čelí. „Je to náročná cesta, která vyžaduje těžká rozhodnutí a nenabízí jednoduchá řešení,“ uvádí společnost. Již v říjnu Stellantis pozastavil výrobu v historické továrně Mirafiori v Turíně, kde se vyrábí elektrický model Fiat 500 a sportovní vozy Maserati.

Italský automobilový průmysl, který má dlouhou a slavnou historii, tak prochází jedním z nejtěžších období. Italové za složitou situaci viní především obchodní politiku Stellantisu a rozhodnutí jeho šéfa Carlosa Tavarese. Ten má problémy i v americké divizi Stellantisu, která se v zámoří potýká s podobnými problémy jako italské automobilky.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz