Vybrali jsme sportovní kupé, která stále nabízejí atmosférické motory
Obliba sportovních aut v žádném případě neupadá, spíš naopak. Výrobci však stále častěji sahají po přeplňovaných motorech a pohonu na všechna čtyři kola, takže automobily s klasickou atmosférickou V osmičkou pohánějící zadní nápravu takřka zmizely z trhu. Pár zástupců tohoto téměř vymřelého druhu však zůstává. Zde je pět sportovních kupé s atmosférickými motory V8 a pohonem zadních kol, které jsou stále v prodeji.
Lexus LC 500
Pokud jde o atmosférické V osmičky, má se Lexus rozhodně čím chlubit. Japonská značka od samého počátku používá ve svých autech motory právě v tomto uspořádání. Již první model Lexusu, LS 400, byl vybaven motorem V8 4.0 s označením 1UZ-FE. Jeho současné vozy používají motory UR. Pod kapotou Lexusu LC 500 se ocitla atmosférická V osmička o objemu pět litrů. Motor vyvíjí výkon 464 koní, který se přenáší na zadní kola pomocí desetirychlostní automatické převodovky. K tomu přidejme výjimečný styl a luxusní interiér a máme před sebou pravý grand tourer.
Ford Mustang GT
Mustang je legenda amerických sportovních aut. Jak se sluší na pravý muscle car, auto disponuje silnou atmosférickou V osmičkou o objemu pěti litrů a výkonu 450 koní. Pohon směřuje na zadek, k čemuž napomáhá šestirychlostní automat nebo poněkud rychlejší automatická převodovka s deseti převody. Na výběr jsou verze kupé a varianta se snímatelnou střechou.
Lexus RC F
LC není jediný sportovní model Lexus, který se v současné době s motorem V8 prodává. Japonská značka vyrábí nejen sportovní hybridy, ale v současné době nabízí i sportovní auto s tradičním motorem V8. Řeč je o menším bratru vlajkového kupé LC, o Lexusu RC F. Disponuje stejnou pětilitrovou jednotkou V8 s výkonem 464 koní, ovšem propojenou s osmistupňovou převodovkou. Lexus RC F je nyní dostupný i ve speciální extrémnější verzi Track Edition.
Maserati GranTurismo
S výrobou vozů s atmosférickými motory V8 neskončili ani Italové. Právě místní inženýři nabízejí Maserati GranTurismo. Automobil s V osmičkou vznikl ve dvou variantách – 4,2 a 4,7 l. Větší je i silnější, protože jednotku vyvíjející výkon 460 koní najdeme ve verzích Sport a MC. V každé z nich se pohon přenáší na zadní kola. Ovšem když slyšíte zvuk motoru, výsledky jdou stranou.
Dodge Challenger R/T
Na trhu je ještě jedno sportovní auto, původně z Ameriky: Dodge Challenger. Automobil má několik variant pohonu – základní SXT disponuje motorem V6, nejsilnější verze SRT Hellcat přeplňovaným V8 6.2 o výkonu více než 700 koní. Pro milovníky atmosférických V osmiček je varianta R/T s motorem o objemu 6,4 l a výkonu cca 490 koní.
.« Test Mercedes-Benz V 300d 4Matic AAA AUTO posiluje v Praze, kromě Dolních Chaber je nově i v Čestlicích »