opel-insignia-opc-sports-tourer-approved

Vybrali jsme několik vozů kombi, se kterými můžete i na okruh

11. 4. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Existují sportovní vozy, u kterých si člověk už jen při vyslovení okamžitě vybaví karoserii kombi. Třeba takové Audi RS6. A to má s původním záměrem (vyrobit praktickou variantu k sedanu) opravdu jen pramálo společného. Třebaže mu všechna pozitiva této karosářské varianty zůstala.

Rodinná kombi na okruh nepatří? Ale kdeže. Už Petr Fulín se svým vozem Seat Leon ST Cupra ukázal na Autodromu Most záda nejednomu sportovnímu autu, přičemž rychlý Leon s kufrem je zde prý ještě o vlásek rychlejší než krátká varianta. Může za to hlavně lepší rozložení hmotnosti, díky kterému auto líp sedí v rychlých zatáčkách, kterých je v Mostě hned několik.

A které jsou další vozy s karoserií kombi, jsou na okruhu zrovna tak schopné, nebo ještě schopnejší než jejich krátké varianty? Vybrali jsme ikonickou pětici. A třeba v ní i vy najdete svého kandidáta.

Audi RS6 Avant

Po čertech rychlé Audi s výkonem často i přes 600 koní, které před nedávnem vyklidilo výrobní linky, neb se chystá nová generace. Minulá RS6 ani v jiné variantě než jako kombi neexistuje. A ačkoliv předcházející generaci si v provedení sedan koupit můžete, ptáme se: „Je to vůbec ta lepší varianta?“ Vždyť jsou obě dvě auta stejně rychlá, ovšem kombi jde díky nadlehčenější zádi před zatáčkou lépe rozhodit, čímž si lépe vychutnáte linearitu systému pohonu všech kol Quattro.

audi-rs6-avant-performance-in-the-alps

Seat Leon ST Cupra

O tom, že prodloužená Cupra jezdí na okruhu rychleji než obě dvě krátké varianty jsme psali už v úvodu. Řekli to zástupci automobilky, i její závodníci včetně našeho nejslavnějšího zástupce. A dlouhá Cupra nejenom že lépe jezdí, ona podle nás i lépe vypadá. Nebo to máte jinak? Mimochodem, těch 280, 290 a později 300 koní Leonu opravdu stačí. Ono i provedení ST totiž v případě, že si ho pořídíte s pohonem předních kol neváží více než 1500 kg.

1487945656

Ford Focus ST Combi

NaoSTřený Focus s karoserií kombi jsme řídili hned několikrát. Jednou dokonce i ve stařičké první generaci s atmosferickým dvoulitrem o výkonu 170 koní. A popravdě? Díky řízení jedničkového Focusu a pěkně rozevláté prdelce to bylo náramné svezení. Pak si Ford dal pauzu a ve třetí generaci, která je aktuálně na odpočinku, to pořádně rozbalil s dvoulitrovým EcoBoostem o výkonu 250 koní. Focus ST Combi má tak díky zábavnějším jízdním vlastnotem vlastně jen jedinou větší nevýhodu – nelze na něj kvůli centrálnímu výfuku dát tažné zařízení.

13159088283-660x371

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

Nové Porsche Panamera je obří, avšak nesmírně schopné a často až nadpozemsky rychlé auto, které se díky vychytralým systémům a velmi schopnému podvozku vysmívá základnímu balíčku fyzikálních zákonů určených pro automobily. Ne trochu vážně. Panamera Sport Turismo přibrala oproti standardnímu provedení jen asi 40 kilogramů a to je rozdíl, který ve více než dvoutunovém autě vážně nepoznáte. Díky 40 přidaným kilogramům je ale (nejen) papírově dokonce ještě lépe vyvážená, takže když pak karoserii kombi spojíte s 550 koňskými silami osmiválcové verze Turbo, je zaděláno na pořádnou zábavu.

2018-porsche-panamera-turbo-sport-turismo-review-35-7289-default-large

Opel Insignia Sports Tourer OPC

Německá automobilka v současnosti už nový Opel Insignia ve verzi OPC nevyrábí. Dřívější generaci však v provedení Sports Tourer OPC používají třeba na Nürburgringu, kde auta slouží jako sanitní vozy rychlé pomoci, nebo pro potřeby traťových maršálů při zrychlených přesunech. A to už je sám o sobě důkaz o funkčnosti těchto aut jako blázen. Jen kdyby OPC nebylo tak těžké, to by pak člověk nemusel stále dokola měnit přední brzdové destičky.

12881372005_176102f341_b

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz