Vybrali jsme nejzajímavější nové technologie modernizované Škody Superb
Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky ŠKODA rozsáhlou modernizací, především v oblasti technologií a designu. Vrcholný model značky ŠKODA je také poprvé nabízen ve verzi SCOUT a na konci roku 2019 také ve verzi s plug-in hybridním pohonem. Díky technickým novinkám jakými jsou například full LED matrixové světlomety a rozšířené nabídce inovativních asistenčních systémů je vůz ŠKODA SUPERB jedním z nejbezpečnějších a nejpohodlnějších vozů ve své třídě. V oblasti nabídky prostoru určuje i nadále měřítka ve střední třídě.
Full LED matrixové světlomety a nové asistenční systémy
Vůbec poprvé jsou u sériově vyráběného vozu značky ŠKODA použity full LED matrixové světlomety. Součástí na přání dodávaných zadních full LED světel, jsou u vrcholného modelu nově i dynamická směrová světla. Vysokou úroveň bezpečnosti modelové řady SUPERB dále zvyšují nové asistenční systémy, jako například prediktivní adaptivní tempomat nebo asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je aktivní až do vzdálenosti 70 m. Nový je také Emergency Assist pro víceproudé silnice, který bude dostupný od poloviny roku 2020, nebo Front Assist s prediktivní ochranou chodců.
Full LED matrixové světlomety s adaptivní funkcí a výraznými krystalickými prvky mají na krytech nápis ŠKODA Crystal Lighting a nabízí různé světelné mody pro různé jízdní situace a povětrnostní podmínky, například pro jízdu ve městě, po dálnici nebo za deště. Světlomety se skládají ze společného LED modulu pro potkávací a dálková světla, tři další LED segmenty plní funkci dálkových světel. Úzký LED pruh slouží jako směrové světlo, světlo pro denní svícení a obrysové světlo. Posledním komponentem je LED řasa využívaná při animované funkci Coming/Leaving Home. Další LED segment funguje dle nastaveného režimu jako modul, který přisvěcuje v zatáčkách. Také nově tvarované mlhové světlomety s funkcí Corner využívají LED technologii a skládají se ze čtyř diod. Směrová světla v zadních full LED světlech, která se nacházejí pod novou chromovanou lištou, se postupně dynamicky rozsvěcují od vnitřní strany ven, díky čemuž jsou lépe viditelné, zvyšují bezpečnost a dodávají vozu na dynamice. Full LED matrixové světlomety jsou součástí standardní výbavy modelu ŠKODA SUPERB SPORTLINE a výbavového stupně L&K.
Prediktivní adaptivní tempomat
Kromě full LED matrixových světlometů nabízí modernizovaný vůz ŠKODA SUPERB mnoho dalších inovativních asistenčních systémů, které pomáhají řidiči. Část z nich byla převzata z vozů vyšších tříd do střední třídy. Vůbec poprvé v sériově vyráběném voze ŠKODA je v novém voze SUPERB použit prediktivní adaptivní tempomat a nový Emergency Assist pro víceproudé silnice, který bude dostupný od poloviny roku 2020.
Nový prediktivní adaptivní tempomat dále rozšiřuje funkce adaptivního tempomatu. Adaptivní tempomat je aktivní do rychlosti 210 km/h a automaticky upravuje rychlost jízdy podle vozidla jedoucího vpředu, a pokud je vůz SUPERB vybaven automatickou převodovkou DSG, tak vůz dokonce samočinně zastaví. Jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí systém také automatický rozjezd vozidla. Nový prediktivní adaptivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a automaticky s předstihem upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů.
Emergency Assist pro víceproudé silnice a asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) s dosahem 70 m
Nový Emergency Assist pro víceproudé silnice, dostupný od poloviny roku 2020, je koncipován pro kritické dopravní situace na dálnicích. V případě nouze dokáže tento systém bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více pruhů a zastavit u krajnice. Systém využívá funkci asistenta hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a parkovacího asistenta (Park Assist) stejně jako dva radarové senzory pro asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist). Side Assist nově nabízí i vůz ŠKODA SUPERB. Tento systém je aktivní až do vzdálenosti 70 m a zobrazuje řidiči, pokud se blíží jiná vozidla nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu.
Prediktivní ochrana chodců
Vůz ŠKODA SUPERB je standardně vybaven systémem Front Assist, jehož součástí je nyní i prediktivní ochrana chodců. Systém upozorní v první fázi na možnou srážku opticky i akusticky, posléze krátkým přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, vůz dokáže zcela zastavit. Travel Assist rozpoznává dopravní značky a rychlostní omezení nyní s větší přesností. SUPERB jako první model značky ŠKODA používá nový elektromechanický posilovač brzd a zavěšení zadní nápravy má aerodynamický kryt, pozitivně ovlivňující jízdní stabilitu.
První naftový motor nové generace Evo
Tři moderní naftové a tři benzinové motory vozu SUPERB pokrývají výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Novinkou je motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k). Jedná se o první naftový motor nové generace Evo ve voze značky ŠKODA. Celkem je k dispozici deset variant pohonného ústrojí. V závislosti na daném motoru a výbavě je sedmistupňová automatická převodovka DSG dodávána standardně nebo na přání. Nejvýkonnější naftový motor je na přání dodáván s pohonem všech kol. U nejvýkonnějšího benzinového motoru je pohon všech kol dodáván standardně. Nový vůz ŠKODA SUPERB SCOUT je nabízen výhradně s oběma nejvýkonnějšími motory a vždy s pohonem všech kol.
Různé možnosti podvozku
Kromě standardního podvozku nabízí vlajková loď značky ŠKODA několik dalších provedení podvozku. Díky standardně dodávanému paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm, standardně dodávanému pohonu všech kol a dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz ŠKODA SUPERB SCOUT dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Adaptivní podvozek (DCC) je u vozů SUPERB SCOUT a SUPERB SPORTLINE nabízen na přání. Součástí standardní výbavy vozu ŠKODA SUPERB SPORTLINE je sportovní podvozek snížený o 15 mm. U vrcholného výbavového stupně L&K je součástí standardní výbavy adaptivní podvozek (DCC) snížený o 10 mm.
Infotainment a virtuální kokpit
Kromě Virtuálního Kokpitu, který je nabízen na přání a který umožňuje několik režimů zobrazení a také zobrazení navigační mapy, nabízí vůz ŠKODA SUPERB tři infotainment systémy. Dva z nich mají funkci navigace. Rádio Bolero a infotainment systém s navigací Amundsen s mapovými podklady uloženými na SD kartě se ovládají skrze 8″ dotykový displej. Infotainment systém Columbus má displej o velikosti 9,2″, nabízí ovládání hlasem i gesty a DVD přehrávač. Pevný disk nabízí kromě mapových podkladů také místo k ukládání hudby a videa. U všech výše zmíněných systémů je ve standardní výbavě technologie SmartLink pro rozhraní Android Auto, Apple CarPlay* a MirrorLink™, která umožňuje ovládání aplikací chytrého telefonu na displeji infotainment sytému. SIM karta zajišťuje permanentní připojení k internetu nebo zřízení Wi-Fi hotspotu a umožňuje přístup k mnoha mobilním online službám ŠKODA Connect.
Pomocí aplikace ŠKODA Media Command mohou cestující přes smartphone nebo tablet připojený k Wi-Fi ovládat odkudkoliv ve voze funkce infotainment systému. Díky držáku tabletu, který je nabízen na přání, lze tyto přístroje bezpečně připevnit do středové loketní opěry vzadu nebo do hlavových opěrek předních sedadel. Phone Box ve středové konzoli umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Lepší příjem zajišťuje bezdrátové připojení k vnější anténě. O skvělý hudební přednes ve voze se stará Sound System CANTON s 11 reproduktory a subwooferem umístěným v zavazadlovém prostoru. Výbavový stupeň L&K nabízí Sound System CANTON ve standardní výbavě.
« Soud rozhodl: Nejdradžší auto světa je umělecké dílo Pronájem auta může vyřešit těžkou životní situaci »