Vybrali jsme nejvíce přehlížená auta minulé dekády
Chutě zákazníků bývají čas od času tak nevyzpytatelné, až z toho mrazí. Když Volkswagen představil vlajkovou loď konkurující supersedanům typu Mercedesu třídy S, Phaeton sklidil ovace. Nakonec ale celému impériu vygeneroval ztrátu téměř 60 miliard Kč. Zkrátka ho nikdo nechtěl. Dnes si tak probereme hned pětici automobilů, které šéfům automobilek udělaly v minulé dekádě opravdu hluboké vrásky na čele. A přitom jsou mezi nimi paradoxně často i přímo vynikající auta. Pojďme se na ně podívat.
Suzuki Kizashi
Produkt japonské automobilky, který vypadá i jezdí úchvatně. S jediným motorem v nabídce, jímž byla atmosferická jednotka 2.4 CVVT, s výkonem 131 kW, doplněná pohonem všech kol a zpočátku pouze bezestupňovou převodovkou CVT, se ale auto na českém trhu a ani většině ostatních evropských trhů vůbec neprodávalo. Zřejmě však přišlo jen ve špatnou dobu, kdy dieselové motory vládly světu. Kizashi je totiž jinak velmi spolehlivým a příkladně jezdícím strojem.
Volkswagen Phaeton
Jedno z nejkvalitněji postavených aut planety doplatilo zejména na svoji podobnost s menším Passatem. Širší veřejnost Phaeton nikdy nezačala považovat za plnohodnotného konkurenta pro ty nejluxusnější vozy ve třídě. A to měl v nabídce i fantastický dvanáctiválec původem z Bentley. Co na plat. Volkswagen na každém prodaném kusu Phaetonu prodělal astronomických 827 400 Kč a u nás se jich každoročně prodávalo jen pár.
Porsche Boxster 986
Auto pro kadeřníky, auto pro „teplouše“, kábrio pro metrosexuály, nebo Porsche pro chudé, kteří nemají na pravou 911. Vulgárních přezdívek dostala první generace Boxsteru více než dost. Posměšky škarohlídů však nic nemění na tom, že se jedná o opravdové Porsche se vším všudy, které je ještě ke všemu díky motoru uprostřed skvěle vyvážené. A to řízení? V žádném novém sportovním autě dané kategorie dnes nepocítíte lepší!
Opel Vectra C
Kostkatá Vectra přišla na trh v roce 2002 a okamžitě se veřejnosti znelíbila. Zatímco její předchůdkyně s aerodynamickými zrcátky působila nadčasově a velmi elegantně, při vytváření třetí Vectry měli designéři snad jenom motorovou pilu a pár pravítek. Je to jedno z nejhranatějších aut minulé dekády, které v kategorii střední třídy vzniklo. Ani otřesný design však neodsunul kvality Opelu Vectra na druhou kolej a podle mnohých autorizovaných servisů byla právě tato Vectra vůbec nejkvalitnějším Opelem všech dob.
BMW Z4 M
Titěrný roadster s obrovskou kapotou a velmi exotickými tvary známe všichni. O dvoudveřovém kupé Z4, které bylo lehčí a řidičtější se to ale říci nedá. A pokud se budeme bavit o variantě M, která vznikla v obou verzích, platí to dvojnásob. Přitom se jedná o jedno z nejlepších svezení, jaké můžete v BMW zažít. Sportovní roadster i kupé Z4 M mají vnitřnosti z BMW M3 generace E46. To znamená, že pod kapotou je 3,2litrový šestiválec s fantastickým zvukem a chutí po otáčkách. A podvozek? Je ještě o chlup lepší než u vyšší M3! Člověk skoro nechápe, proč jich vzniklo tak málo…
.« První jízda s novou Škodou Octavia: Poctivé klasické auto doplněno o moderní technologie Volkswagen ID.7 obdržel v Autotestu ADAC historicky nejlepší známku »