Vybrali jsme nejlevnější osobní dodávky, které si může dovolit každý kutil
Jste zaměstnavatel a rozmýšlíte, jaké auto koupit svým zaměstnancům, aby se jim tam vešel veškerý vercajk? Nebo jste jen člověk, co rád opravuje ale hledá prostor, ve kterém by mohl vozit materiál a nářadí? Nebo jste jen rodina, která má spoustu dětí? Tak pozorně čtěte následující řádky, tentokrát se budeme věnovat malým osobním dodávkám. Těm, které mají místo pro více dětí, ale i prostor třeba pro europaletu. V tomto segmentu aut je na trhu trochu díra, ale i tak se dají vybrat kvalitní kousky vozidel a nemusíte si kvůli tomu sáhnout hluboko do kapsy. Ceny jsou uvedeny bez DPH. Pojďme se tedy na ně podívat!
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet
Kdo očekával, že první na seznamu bude Dacie, je teď jistě překvapený. Na českém trhu existuje ještě levnější užitkové auto a tím je právě Fiat Fiorino. Auto si můžete objednat buďto v základní verzi, nebo ve verzi combi, kdy je přidaná další řada sedaček. Vozit tak můžete, jak lidi tak materiál najednou. Auto není sice žádná modelka, ale poslouží svému praktickému účelu. Vhod vám přijde palubní deska, která disponuje nemalým místem pro odkládání. Zpracování je přijatelné, nemusíte se tedy bát žádných vrzajících plastů. Přední dveře jsou klasické, ty zadní pak posuvné. Nikdo z pasažérů si nebude moci stěžovat na prostor. Místa na sezení je tu dost. Co se týče zavazadlového prostoru ten činí něco okolo 350 litrů, poté co odendáte zadní sedačky můžete prostor až z osminásobit. Potěšit vás může i spotřeba která se pohybuje okolo 4 litrů na 100 km. Auto je velice praktické a jeho koupí nebude litovat žádný živnostník, který přes týden potřebuje pracovat, ale o víkendu by rád s rodinou na výlet. Nyní je vozidlo k sehnání za akční cenu 184 900 Kč.
Dacia Dokker ve výbavě Access
Ne nadarmo je tento automobil právě tím nejprodávanějším v oblasti osobních dodávek. Má velice příznivou cenu a veliký prostor. Poměr kvality a ceny je tedy vyvážený. Nejnovější model prodělal facelift, který je znatelný hlavně na přední masce vozidla. Přestože to není vozidlo, za kterým se otočíte, i tak je to vítaná změna. Dokker je velice praktický vůz, neboť do kufru se dostanete pomocí dvou dveří, které se otevírají jako skříň a také bočních zadních dveří, které jsou posuvné. Pozitivní je, když se do něj posadíte, tak vidíte ven, netrápí vás robustná kapota, která by zabraňovala ve výhledu, i okna jsou veliká. Co se týče přístrojové desky, tak ta je, jak u Dacie známe, velmi základní a prostá, některé čudlíky jsou nevhodně zvoleny a chvíli trvá než je najdete. Jízda s ním bude více než pohodová, i kabina je dobře odhlučněná. Neočekávejte vysoký luxus, ostatně to ani v případě dodávek nepotřebujete, hlavní je, abyste se pohodlně a spolehlivě dovezli spolu s vaším materiálem do místa určení. Auto ve výbavě Access stojí 214 900 Korun českých, pokud byste si chtěli připlatit za lepší výbavu Artica, finanční rozdíl činí pouhých 50 000 Kč.
Volkswagen Caddy 1.0 TSI nebo 1.4 TSI
I samotný Caddy prodělal facelift a vypadá nyní velmi příjemně a hezky. Dá se na něj dívat, což je velké pozitivum pro ty, kteří by rádi užitkové auto, ale také by rádi, aby trochu vypadalo. Nyní je volant kožený s lesklými černými prvky. Palubní deska prodělala také pár vítaných změn. Je to jako byste seděli ve starším passatu, ale vy jste vlastně v Caddym. Takový luxus uvnitř kabiny můžete cítit. Vpředu je o něco více místa než vzadu, avšak to nejdůležitější se skrývá v zavazadlovém prostoru, který čítá bezmála 750 litrů. Pokud skloníte zadní sedačky máte najednou královský prostor o hodnotě 3000 litrů. Tam už se pár věcí přeci jen vejde. Spotřeba Caddy je docela dobrá, tedy do té doby než auto naplníte až po střechu, pak to dá motoru celkem zabrat a spotřeba roste raketovou rychlostí, obzvlášť jedete-li pak na dálnici. Řízení je ale jedná velká radost. Cena v jedničkové verzi je 348 537 Kč, pokud byste chtěli silnější 1.4l pak počítejte s 378 443 Kč. Poměr ceny a kvality s velikým zavazadlovým prostorem je na jedničku.
Peugeot Partner
Zrovna tento automobil má ze všech nejvšestrannější použití. Může sloužit jak pro živnostníky a jejich nářadí a materiál, ale tak i pro partnery, kteří mají velké pejsky, tak i pro větší rodinu s dětmi. Každý si najde to své. Na první pohled se interiér zdá útulný, avšak použité plasty už tak oku nelahodí, přesto je vše kvalitně zpracované, škoda jen těch plastů. Interiér není pro nikoho, kdo si potrpí na luxus. Na druhou stranu kabina je skvěle odhlučněná, to Francouzi prostě umí. Toto odhlučnění překoná leckteré osobní auto. Zavazadlový prostor nabízí místo o objemu 650 litrů, zatímco po sundání sedaček se zvyšuje na 3000litrů. Jak už víte, Peugeot nevyrábí pohon 4×4, který by k vozu nesmírně pasoval a tak se musíte spoléhat jen na přední náhon, který s vámi občas při vysoké rychlsti ne úplně dobře spolupracuje. Pozitivní oproti VW Caddy je jeho spotřeba, která se i po plném naložení stále pohybuje okolo 5 litrů. Z venku se na Partnera dá také dívat, přední maska působí milým dojmem. Co se týče ceny, tak ta činí 363 700 Korun českých.
Fiat Dobló 1.4 T -Jet
Přestože si česká srdce zatím nezískal, v Evropě patří mezi nejprodávanější. Na českém trhu se sním můžete setkat v pěti verzích, což je oproti konkurenci dost. První co vás zákonitě musí napadnout, když Doblo uvidíte ze předu, že je to prostě smíšek. Přední maska nápaditě připomíná usmívající se ho smailíka. Tento výraz zajišťuje široká maska chladiče. Doblo klame svým tělem. Dveře se zavírají bez klasického plechového cvaknutí a posed se dá přirovnat k posedům v klasických osobních autech, jediné co prozrazuje, že jste v dodávce je vysoký strop. Za to palubní deska na vás může působit poněkud zastarale. Volant je plastový a klouže, je dobré si tedy připlatit pár tisícovek za ten kožený, určitě se to vyplatí. Pokud hledáte auto s opravdu velkým zavazadlovým prostor, jděte určitě do Dobla, neboť jeho kufr se v základním objemu pohybuje už na 1000 litrů. Což je oproti všem ostatním zmíněným vozů, hrozně moc. Je tedy jasné, že pokud sklopíte i zadní sedačky dostanete neuvěřitelných 4000 litrů objemu. To je prostě paráda! Spotřeba se pohybuje mezi 5 a 6 litry na 100km. Cena je výrazně vyšší, ale ve prospěch ohromného zadního prostoru, čítá v akční nabídce 401 000 Korun českých.
« Ročně se prodává až 70 000 ojetin s falešným původem Test ojetiny Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D »