Vybrali jsme auta, která vypadají rychleji, než opravdu jsou
Nedávno jsme vám představili čtveřici automobilů, jimž se dá přezdívat vlci v rouše beránčím. Jenomže na trhu existují také opačné kousky, které sice vypadají velice atraktivně, většinou je ale na dálnici zprášíte i starým šestiválcovým kombi…
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2 Turbo D
Začínáme oslnivým modelem Giulia, který speciálně ve verzi Veloce vypadá téměř jako magické Quadrifoglio Verde – tedy velmi rychle. Standardní Veloce má poměrně příjemný benzín s výkonem 280 koňských sil, jenomže sáhnout můžete také po úspornější variantě. Po dieselu. Veloce s motorem 2.2 Turbo D pak dává „jen“ 210 koní, za studena docela chrochtá, a přitom vypadá daleko rychleji.
Hyundai i30 N Line
Jihokorejské automobilce se vstup do světa ostrých hatchbacků povedl na výbornou. Jejich auto je populární, prodává se jako housky na krámě a co víc, ono se opravdu řídí skvěle. Jenomže to by nebyl moderní svět, aby se tohoto úspěchu okamžitě nechytili marketéři. Hyundai tak vzápětí přišel s myšlenkou líbivého paketu N Line, díky kterému „obyčejnou“ i30 na první pohled od té rychlé opravdu nepoznáte.
Hyundai i40
Z této pětice se sem Hyundai i40 hodí nejméně. Své místo tu ale přesto nachází poprávu. Zatímco ve střední třídě se dnes stále běžně nosí dvoulitry, zájemce o novou i40 kombi si musí vystačit pouze s jediným motorem. S jednotkou 1.6 CRDi o výkonu 100 kW. A na to, že nemá ani 140 koní, Hyundai i40 kombi rozhodně nevypadá!
Opel Insignia Grand Sport GSi
Rüsselsheimská automobilka svoji nejrychlejší Insignii prodávala zprvu jako benzín i jako diesel. První motor z nabídky ale úplně vypadl, a tak zůstává jediná možnost. GSi si můžete objednat pouze s motorem 2.0 CDTI BiTURBO o výkonu 210 koní, což je shodná hodnota jako v naftové Giulii Veloce. Obě auta však spojuje tak magický design, že byste jim hádali minimálně 300 koní.
Škoda Octavia RS TDI
Tenhle trik už všichni známe. Mezi petrolheady není snad nikdo, kdo by se na dálnici nepodíval na Octavii RS III před sebou a nezajímalo ho, zda je ten pravý výfuk jen pouhou atrapou, anebo zda je tam skutečná „díra“. S motorem 2.0 TSI budiž, nepříliš těžká Octavia s ním letí jako splašená, ale to TDI. Octavia RS s ním opravdu vypadá rychlejší, než jaká je ve skutečnosti.
.« Světlomety a technologie. Takto šel čas a vývoj BMW se vrací ke kořenům a do aut znovu zavádí klasickou měrku oleje »