Vybrali jsme auta, která dokonale maskují svůj výkon
Zejména německý Autobahn s neomezenou rychlostí je v tomto směru úsměvný. Se svým sporťáčkem dojedete rodinné kombi, které vás vzápětí vypráší způsobem, o jakém by se vám ani nezdálo. A přitom tak ani nevypadá!
Rychlé automobily fascinují příznivce motorismu odjakživa. Existuje však skupina aut, která na to, jak jedou, absolutně nevypadají. Vybrali jsme proto pětici strojů z minulé dekády, které svým výkonem dokáží opravdu překvapit.
Audi S4 (B7)
Na první pohled úplně obyčejné Audi s poměrně nenápadným paketem S-Line. Nijak širší, ani přikrčenější, prostě obyčejné Audi A4. Jediným poznávacím znamením pro vás tak může být velmi nenápadná čtveřice koncovek výfuku a přední maska singleframe s horizontálním i svislým mřížováním. Člověk by ani nečekal, že se dívá na automobil s motorem 4.2 V8 FSI, který disponuje výkonem 344 koní a pružným zrychlením připomínajícím horskou dráhu.
BMW 135i
Nejmenší mnichovské kupé na našich silnicích moc často nepotkáte. Automobilka ale na jeho základech postavila legendární model 1 M, který prakticky nikdy neklesl na ceně. A ačkoliv BMW 135i od něj jízdně není zase tak daleko, vypadá jako obyčejné ořezávátko s jen mírně poupraveným předním nárazníkem. Vzniklo totiž těsně před dobou, než přišla řada „malých M“. Motor? Do roku 2009 má 3 litry objemu a dvě turbodmychadla. Mezi lety 2009-2013 pak zákeřná Jednička dostala novější jednotku s dvoukomorovým turbem. A kdo by hledal tradiční 2 výfuky jako u nejsilnějších modelů řady 3, bude zklamán. 135i s dvojitou koncovkou na zádi je zkrátka nenápadnost sama.
Volkswagen Passat 3.6 V6 FSI (B7)
Tento vůz je českým motoristům dobře známý zejména díky svému působení u dopravní policie. Jenomže místo v našem žebříčku si zasluhuje asi více než kterýkoliv jiný. Zatímco v dřívější generaci se nejostřejší Passat nabídky jmenoval R36 a zdobil ho sportovně vyhlížející paket, generace B7 o toto líbivé provedení přišla. Jenomže parametry auta i technika zůstaly při starém. Takže tu máme Passat s motorem 3.6 V6 FSI (kvůli úhlu sevření válců je správně označení VR6) s výkonem rovných 300 koní, který na to přitom vůbec nevypadá!
Volvo S60/V70 R
V tomto automobilu kostkatého vzhledu by oturbený řadový pětiválec s objemem 2,5 litru a výkonem rovných 300 koní čekal asi málokdo. A i když je poměrně limitujícím faktorem daného stroje fakt, že většina aut se prodala pouze s pohonem předních kol, ke konci produkce, v letech 2006 a 2007, jste mohli narazit také na verze AWD. Koukáte na další údaje? Ano, papírová dynamika není kdovíjaká, ovšem lidé, kteří v něm jeli, nám dají zapravdu, že tohle Volvo po silnici doslova letí!
.« Test ojetiny Jaguar XJ8 (X350). Krása střídá nádheru Ve výplatách jezdců Formule 1 se točí stovky milionů »