VW Passat pro Severní Ameriku

10. 1. 2011 • Novinky

Koncern Volkswagen má v plánu být do roku 2018 největším výrobcem automobilů na světě. A jejich nová strategie se daří. V Evropě patří k lídrům, v Asii ho nyní táhne Čínský trh, ale stále tomu něco chybí. Jak předstihnout Toyotu nebo Hondu? Základem je severoamerický trh, kde vloni koncern prodal pouhých 256 tisíc vozů a to je mnohem méně než jeho největší konkurenti. A proto přichází nový model.

V předvečer autosalonu v Detroitu, automobilka Volkswagen oficiálně oznámila, jak se bude jejich nový počin v kategorii středně velký sedan (NMS) jmenovat. Passat.Ovšem nenechte se zmást známým jménem. S jeho evropským jmenovcem nemá prakticky nic společného.

Vůz je dlouhý 4869mm, široký 1842mm, rozvor náprav činí 2804mm a jeho tvary jsou nám důvěrné známé. Přední maska se nese v duchu ostatních modelů značky a velký prostor pro posádku prozrazuje objem kabiny, kde se pohodlně usadí pět cestujících. Do zavazadlového prostoru se vejde náklad o celkovém objemu 539litrů, což je však o 26litrů méně, než u evropského Passatu. Interiér bude ve třech stupních výbavy, ale již základní výbava bude poměrně bohatá a bude obsahovat automatickou klimatizaci, elektrické ovládání oken, tempomat, ukazatel vnější teploty a Bluetooth konektivitu. V prvcích příplatkové výbavy nalezneme elektricky nastavitelná sedadla, kožené čalounění, GPS navigaci, dřevěné obložení palubní desky, bezklíčový přístup a startování tlačítkem.

Pod kapotou ze začátku nalezneme tři motory. Základní 2,5 litrový pětiválec bude produkovat 127kW (170 koní) a 240Nm točivého momentu. Je spojen se standardní pěti-stupňovou manuální převodovkou nebo volitelnou šesti-stupňovou automatickou. Další zážehovým motorem bude 3,6litrový V6 s maximálním výkonem 209kW (280 koní) a 249Nm točivého momentu. O přenos výkonu na kola se zde bude starat šesti-stupňová převodovka DSG, která navíc pomůže dostat auto na hodnotu spotřeby paliva na dálnici na úroveň 8,3l/100km.

Pokud se však najde spořílek s ekologickým duchem, může si vybrat i z jednoho vznětového motoru, který bude splňovat emisní normy v celých Spojených státech a bude spotřebovávat v dálničním tempu krásných 5,4l/100km nafty. A o jaký motor se jedná? Nám všem známý čtyřválec 2,0TDI s výkonem 104kw  (140 koní) a 320Nm točivého momentu.

Nový Passat se začne vyrábět v roce 2012 v nově postavené továrně Chattanooga v Tennessee. Cena za základní model by neměla překročit 20tisíc dolarů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz