VW Golf VII – Koncepty GTI a BlueMotion!
Oficiální představení nové (v pořadí již sedmé) generace Volkswagenu Golf jsme tu samozřejmě měli, a to dokonce se zprávou, kdy aktivisté z organizace GreenPeace uspořádali proti novému Golfu protest – jednoduše proto, že moc “žere”. A aby VW vyrovnal tuto nespokojenost, představil samozřejmě “zelenou” verzi nazvanou (jak jsme již u VW zvyklí) BlueMotion. Tak se na ni pojďme podívat…
Pod kapotou tluče vznětový čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 110 koní (81 kW) a točivým momentem 250 Nm. Když ale pojedete klidně a s lehkou nohou, je schopen tento Golf spotřebovat pouze 3,2 litru na 100 km jízdy. Za spotřebu může také jistě platforma MQB, díky které je nový Golf lehčí o více než 50kg oproti generaci předchozí. Golf BlueMotion dostal ale také speciální pneumatiky s nízkým valivým odporem (naplněné větším tlakem), delší převody pětistupňové manuální převodovky a systém Start/Stop. V základní výbavě pak budete mít klimatizaci, světla pro denní svícení, elektrická vnější zpětná zrcátka s okny a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. To platí pro standardní výbavu Trendline. Vyšší výbava Comfortline pak k tomu nabídne 16” kola, kůží potažený volant a řadící páku, ale také kožená sedadla.
Nás ale více zajímá verze GTI, kterou VW také oficiálně představil ještě před pařížským autosalonem. Jsme si jisti, že přijde i verze R, ale zatím je oproti BlueMotion druhý konec nabídky právě GTI. To dostalo klasicky benzínový dvoulitr s turbodmychadlem, který zde dává výkon 220 koní (164 kW) a točivý moment 350 Nm. Na přání ale bude VW nabízet zvýšení výkonu motoru o 10 koní. Pokud by někoho zajímala spotřeba paliva, ta by měla být při klidné jízdě 6,6 l/100 km. Vsadil bych se ale, že u Golfu GTI vás budou zajímat poněkud jiné parametry.
Nové “GTI-čko” zrychlí na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 246 km/h. Pokud si ale vyberete výše zmíněné zvednutí výkonu, budete na “stovce” za 6,5 sekundy a maximální rychlost pak vzroste na rovných 250 km/h.
Design je v tomto případě jasný a GTI-čko budou odlišovat vnější prvky, jako je například maska chladiče s červenou linkou (která pokračuje i přes přední světlomety), dvě chromové koncovky výfuku na každé straně nárazníku a LED diodová zadní světla. Oproti “běžnému” Golfu je GTI sníženo o 15 mm a je dodáváno s červeně lakovanými brzdovými třmeny. Na výběr budou pak čtyři designy kol: Denver, Detroit, Glendale a Brooklyn – a to buď jako 17” nebo 18”.
V interiéru se těšte na klasické červené prošití, sportovní tříramenný volant, hlavici řadící páky inspirovanou golfovým míčkem, hliníkové pedály a černé obložení stropu. samozřejmostí bude také hlavní displej s barevnou grafikou a chronografem.
Cena obou modelů zatím nebyla zveřejněna a na “živé fotky” si určitě počkejte do Paříže.
« Nový stylingový program pro R8 od Prior Design Nový Renault Clio RS – 1,6 litru a 200 koní »