VW Golf R30 Turbo Rothe Motorsport je k mání – Má 570 koní a jede 335 km/h
Volkswagen Golf R32 páté generace patřil k nejostřejším hot-hatchům planety. Má totiž všechna kola poháněna 3.2-litrovým šestiválcem, jenž produkuje výkon 250 koní a točivý moment 320 Nm. Tento skvost byl často v hledáčku tuningových firem či domácích tunerů. Občas se tu tak podíváme na nějaký nadupaný Golf, který si můžete koupit. Avšak pokaždé se nedá říct, že by to byl z dlouhodobého hlediska nějak extra kvalitní a spolehlivý tuning. Spíš se většinou jedná o zajímavá auta, na která člověk rád koukne a odejde. Přibližně čtvrtina aut je však velmi povedená a mezi ně patří i tento Volkswagen Golf R30 Turbo od Rothe Motorsport.
Pod jeho kapotou byste už jen těžko hledali 3.2-litrový V6 R32, protože před pár tisíci kilometry byl nahrazen třílitrovým R30 s pořádným turbodmychadlem. Nové jsou vstřikovače, zapalovací svíčky, kliková hřídel, sání, chladící soustava, elektronika a spousta dalšího – vlastně motor je zcela překopaný a moc původních dílů na něm nenajdete. Manuální převodovka se dočkala kompletního přepracování a je zde zesílená spojka a lepší setrvačník. Samozřejmě nechybí ani pořádný výfukový systém. To ve výsledku znamená výkon 570 koní a točivý moment 700 Nm. Lze z motoru pouhým přeprogramováním dostat až 800 koní a 900 Nm, jenže to kvůli výdrži motoru a ostatních dílů úpravce nedoporučuje. Už tak zrychlí z nuly na stovku za přibližně 3.5 sekundy a dokáže to rozjet na 335 km/h. Ono se ani není čemu divit, když váží jen 1500 kilogramů. Z těchto vysokých rychlostí ho zastaví pořádné brzdy z Audi TT RS a o mechanickou přilnavost v zatáčkách se stará nižší a tužší sportovní podvozek.
Nejlepší na tom všem je, že od sériového auta se toto monstrum vzhledově nijak výrazně neliší, a tak se jedná o hot-hatch, který se stane nenápadným postrachem supersportů nejen na rovince, ale i v zatáčkách. Dokonce i uvnitř není nijak poznat ten extrémní výkon, takže za nás palec nahoru. Celkový nájezd je 85 tisíc kilometrů a auto bylo vyrobeno v roce 2006. S cenou necelých 840 tisíc korun se nemusí jednat ani o špatnou koupi, pokud je auto v tak pěkném stavu, jak říká inzerát. Bonusem je i fakt, že úpravy jsou na voze registrované, a tak by nemusel být problém s jeho dovozem a následnou registrací u nás. To vám ale rádi sdělí jiní odborníci.
Inzerát ZDE.
« Kia prý nahradí BMW – Klade větší důraz na auta pro řidiče TEST BMW M4 – Dvojí tvář »