Vozy Mercedes-AMG už takový zvuk z výfuku nedostanou, zpřísnily normy
Nové sportovní auta jsou stále tišší a tišší. Snad pouze kategorie hothatchů na akustickém projevu přibrala. Střílení z výfuku dělá hlučnými většinu nových sportovních aut. Výfukové potrubí je však různými filtry, počínaje turbem na svodech, tak izolované, že nějaký zpěv pod plynem je spíše raritou. Automobilky se to snaží řešit umělým zvukem v interiéru, ale není to ten pravý zvuk. Hlavně, pokud to někdo udělá velmi okatě.
Nové regulace pro sportovní auta
Je vždy zklamáním, když slyšíte nové sportovní auto, ke kterému neodvratně patří i dobrý zvuk a to zní jako vysavač. Opravdu čest výjimkám, ale ne každá značka se snaží nejlépe, jak umí.
Situaci si velmi dobře uvědomují i v AMG. Šéf produktového plánování Mercedesu-AMG, Bastian Bogenschutz, prozradil, co za tím stojí. A ano, tušíte správně, opět regulace. Neberte mě teď jako přívržence antiEU kampaně. To absolutně ne. Ve všem jsem za Evropskou unii rád, až na zákony o autech, konkrétně v honbě na emise. Nová legislativa zpřísnila pravidla a auta tedy musí být tišeji. Kromě evropského trhu se to dotkne i všech ostatních, protože je příliš drahé vyvinout dva rozdílné výfukové systémy. Regulace hluku se bude každé dva roky zpřísňovat, což ještě více zkomplikuje užívání si požitku z jízdy.
První vozy, které jsou tímto zasaženy, jsou nové Mercedesy AMG A45 a CLA 45. Mercedes se však nevzdal a tyto nové zákony částečně obešel. Vyvinul systém pro přivádění reálného zvuku motoru do interiéru, čímž částečně nahrazuje nižší hlučnost. Nastává zřejmě zlatý věk tuningových společností, jako například Miltek Sport nebo proslulý Akrapovic.
.« Test Honda CB650R: Moře zábavy za jeden úsměv U Čechů roste zájem o velká auta, která nabízí široké využití. Nejedná se však o MPV »