Vorsteiner V-GT 991 – Nově oblečená 911
Vyslovte číslici 911 a vsadím se, že místo telefonního čísla na tísňovou linku, si každý představí spíše kulaté přední světlomety, zakomponované do překrásných křivek svažující se karoserie, která nese loga a znáčky Porsche.
První 911 spatřila světlo světa již v roce 1963 (vyrábět se začala o rok později) a do dnešního dne si tohle auto, v další a další generaci, drží své postavení mezi světovými sportovními auty. Není snad na světě člověka, který by alespoň na moment nezatoužil po téhle eleganci a sportovnosti na čtyřech kolech. I když první 911 byla označena číslem 901, díky právě té nule uprostřed vznikl posléze spor s Peugeotem (který měl obchodně krytou nulu uprostřed trojčíselného názvu) a 901 byla nucena se přejmenovat. Místo nuly u Porsche vzali jedničku a “tadáááá!”. Takhle tedy bylo “vytvořeno” tohle jméno, které se dodnes skloňuje ve všech možných pádech.
Toť ale špetka z historie… Nyní si pojďme trochu přiblížit novou generaci, která dostane na své části těla skromnou vrstvu toho make-upu od významného tunera Vorsteiner. Pravda, že nejspíš dojde pouze na stylistické změny, a pod zadní kapotou zůstane vše při starém, ale i tak musím říct, že se mi tenhle počin velmi líbí.
Jak jsem již řekl, nová 911 dostane kompletní aerodynamický paket, který zahrnuje spojler předního nárazníku, pozměněné boční prahy, novou kapotu a lehčí střešní panel pro mírné snížení těžiště celého vozu. Podtrhovat všechen ten celek budou volitelná 20” nebo 21” kola. Očekávat ale také můžeme difuzor v zadním nárazníku a údajně by měla tahle 911 “na zadek” dostat také spojler, u Porsche nazývaný jako ducktail – to proto, že opravdu vypadá jako kachní ocas.
Když jsem ale říkal, že pod zadní kapotou se nic neodehrálo, musím zároveň, na druhou stranu, tohle své tvrzení opravit. Ano, na motor se prý sice ani nesáhlo, ale 911 dostane kupodivu i nový výfukový systém, což přidá šestiválcovému boxeru opravdu skvostnou zvukovou kulisu a já věřím, že majitel se na něm stane skutečně závislý.
No a pokud se najde někdo, komu se tahle úprava nebude líbit, nechť si k ní také řekne své a vyjádří svůj názor pod článkem.
.« Fotogalerie Volva V40 Viper ACR-X a zelené peklo za 7:03 [video] »