ef-mqo2xqgya29e1-mw25a-2560sklad-volkswagenu-na-p-ti-ne-aleko-victorville

Volkswagen zničil, jménem ochrany planety, statisíce pojízdných aut

23. 8. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Zničení aut navrhují mnozí extremisté, kteří problematiku tvorby emisí a jeho mixu napříč různými druhy dopravy neznají. V USA však právě toto udělali. Konkrétně Volkswagen zničil statisíce pojízdných aut vlastní výroby v “zájmu ekologie”. Už vícekrát jsme psali o tom, že po skandálu gigantických rozměrů Volkswagen v USA po dieselgate skladuje ve státě Kalifornie velké množství aut vlastního koncernu s motory TDI. Jde převážně o značky Audi a VW, které se tam se sloganem Clean Diesel vcelku úspěšně prodávaly.

VW americkým úřadům potvrdil sešrotování více než 100 000 pojízdných aut

Jistý německý magazín se dostal k údajům přímo z firmy, které americkým úřadům potvrzují další osud stovek tisíců zpětně vykoupených aut, které musely být staženy z provozu. Dokumenty potvrzují dvě základní linie osudu těchto aut. Značná část vozů s podvodným softwarem zpětně odkoupených od jejich majitelů z celé USA skončila sešrotováním.

Více než čtvrt milionu aut upravili a vrátí do provozu

Aféra dieselgate se jen v USA týkala 486 000 prodaných vozů. Z tohoto množství musel Volkswagen a Audi odkoupit cca 400 000 aut s motory TDI o objemu 2,0 a 3,0 litru. Převážnou většinu z nich dokázali upravit a poslat do provozu znovu. Přibližně 261 000 aut se do prodeje postupně dostává prostřednictvím sítě prodejců VW a Audi v celé USA. Prodávají se samozřejmě jako ojeté vozy.

Sešrotovat dali více než 102 000 pojízdných aut

Mnohem horší osud však čeká více než 102 tisíc aut, jejichž úprava na ekologický provoz není možná, nebo tedy rentabilní, a proto se je rozhodli zlikvidovat. Smutné je, že šlo o pojízdné vozy, které však měly buď velký nájezd, byly provozem poznamenány i jinak, nebo by v jejich případě náklady na úpravu ekonomicky nedávaly smysl. Jejich další dlouhodobé skladování také stojí nemalé peníze, protože VW USA si velké plochy ve Victorville pronajímá.

Úřady USA zakázaly jakýkoliv další prodej komponentů z nich, bez ohledu na to, zda by šlo o díly mimo hnacího agregátu. Management ve VW proto vyhodnotil, že v této situaci bude nejjednodušší auta úplně zničit. Nejasný osud má ještě dalších několik desítek tisíc aut, které technici postupně procházejí a vyhodnocují, co s nimi dál.

Zdá se, že VW USA neměl v této situaci na výběr. Dlouhodobě skladovat auta, která jsou nepoužitelná k prodeji a nelze je rozebrat a rozprodat, opravdu nedává smysl. Určitě však mohly být velmi efektivně využity (minimálně na prodej dílů kromě samotných motorů) kdekoliv ve světě, kde jezdí miliony takových aut a dobrých a levných náhradních dílů nikdy není dost.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz