Volkswagen vyvíjí 10-rychlostní DSG!
Sedmistupňový manuál v Porsche 911, Osmistupňové automatické převodovky v bavorácích a devítistupňový automat v novém Range Roveru Evoque… jestli vám už devět rychlostních stupňů přijde moc, jak se budete tvářit, když vám řeknu, že brzy budeme moct v některých autech zařadit i ”desítku”?
Díky stále přísnějším emisním normám Evropské Unie bojují automobilky nepřetržitě o zjištění nejlepšího receptu k nižšímu množství CO2 na každý ujetý kilometr. Někdo objevil downsizing, druhý zase snižování hmotnosti a třetí se zase soustředil na zvýšení počtu převodových stupňů. Dnes už sice kdejaká automobilka využívá hned všech těchto prostředků k ekologičtějšímu i ekonomičtějšímu provozu svých vozů, ale Volkswagen chystá další revoluci.
Sám ředitel VW Group Martin Winterkorn potvrdil, že je právě v plném vývoji desetistupňová dvouspojková převodovka DSG. A aby toho nebylo málo, Volkswagen vyvíjí také vysoce výkonný motor, který spaluje naftu. Tento motor (o zatím neznámém objemu) by však měl mít litrový výkon celkem 134 koní, takže si na něj milerádi počkáme. Použít by měl technologii variabilního časování ventilů, vysokotlaký vstřikovací systém (až 3000 bar) a tzv. e-booster, což je takové elektrické turbodmychadlo.
Tento motor i 10-rychlostní DSG by mělo dohromady pomoci Wolkswagenu dodržet nucené snížení průměrných emisí pod 95 g/km do roku 2020.
Martin Winterkorn také věří, že mohou být jejich motory o 15% účinnější pouze díky zlepšením spalovacího procesu, lehčí konstrukci, lepšímu odolání vysokých teplot a zmírnění třecích sil. VW má ale také zájem na rozšíření technologie zemního plynu, o které šéf Volkswagenu tvrdí, že je šetrnější k životnímu prostředí i k samotné peněžence zákazníka. Vozidla na tento pohon už na trhu jsou, jenže jsou dle Winterkorna velmi málo využívána.
Kdy konkrétně se 10-rychlostního DSG a nového dieselu dočkáme zatím ovšem není známo, takže si budeme muset na podrobnější informace ješte nějakou dobu počkat.
.
« Mercedes-Benz Citan – Podprůměr v crash testech Euro NCAP [video] Fiat pracuje na naftové V8 pro celosvětové použití »