Volkswagen vstoupí v roce 2013 do šampionátu WRC
Volkswagen v roce 2013 zahájí své angažmá v mistrovství světa v automobilových soutěžích WRC (World Rally Championship). Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen AG, Luca de Meo, šéf marketingu, a Kris Nissen, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, odhalili společně v Olbii na Sardinii před dvěma stovkami pozvaných novinářů koncept soutěžního vozu Polo R WRC. „Máme radost z nové výzvy a na projektu WRC pracujeme se stejnou vášní, s níž jsme v uplynulých třech letech zvítězili v Rallye Dakar,“ prohlásil Kris Nissen.
Volkswagen cítí po třech po sobě jdoucích triumfech v Rallye Dakar potřebu přijmout novou výzvu ve vrcholných disciplínách motoristického sportu. V současnosti usilují o titul mistra světa v automobilových soutěžích WRC tři výrobci automobilů za velkého zájmu médií a diváků po celém světě, přičemž na soutěžích panuje atraktivní, vysoce konkurenční atmosféra. Do roku 2013 vyvine značka Volkswagen vlastní soutěžní speciál s pohonem všech kol na základě modelu Polo. Zdrojem hnací síly bude motor 1.6 TSI o výkonu téměř 300 koňských sil.
WRC představuje pro inženýry a konstruktéry mimořádně tvrdý oříšek. Koncepce soutěžního vozu WRC musí být totiž uzpůsobena všem myslitelným druhům povrchu, ať je to šotolina, suť, asfalt, sníh, led nebo bláto. Kalendář letošní sezony WRC zahrnuje 13 soutěží na čtyřech kontinentech. Z toho je zřejmé, že soutěžní vůz kategorie WRC musí fungovat v extrémně odlišných klimatických podmínkách od sálajícího vedra v Jižní Americe až po jízdu na ledě ve Skandinávii.
Letos navíc vstupují v platnost nové technické předpisy WRC. Poprvé jsou předepsány přeplňované motory s maximálním zdvihovým objemem 1,6 litru a přímým vstřikováním paliva. To je voda na mlýn pro značku Volkswagen, která již dlouhé roky nabízí svým zákazníkům výkonné, spolehlivé a úsporné motory TSI s kombinací přímého vstřikování benzinu a přeplňování. Vozy Polo R WRC budou nasazeny v továrním týmu značky Volkswagen.
Volkswagen se může pochlubit sice krátkým, zato však úspěšným působením ve světových soutěžích během druhé poloviny 80. let. Nejdůležitějším triumfem byl titul mistra světa ve skupině A, který v roce 1986 získal Švéd Kenneth Eriksson se svým německým spolujezdcem Peterem Diekmannem za volantem vozu Volkswagen Golf GTI 16V. Volkswagen navíc podporoval mladé talentované jezdce v poháru Golf Rally Cup. Nasazením vozů Volkswagen Polo R WRC do mistrovství světa v automobilových soutěžích od roku 2013 se kruh uzavírá, neboť současné vozy WRC jsou stále založeny na filozofii skupiny A, která umožňuje účast ve světových soutěžích s vozidly odvozenými od sériově vyráběných modelů.
.« 44 let sportovního oddělení AMG Ferrari 458 Italia v úpravě od Zeus SR Project »