Volkswagen v Argentině dvakrát na stupních vítězů
Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvětšili druhým místem v Argentině své vedení v průběžném hodnocení mistrovství světa v rallye FIA WRC. V dramatickém finále byli trojnásobní mistři světa poraženi pouze posádkou Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ, Hyundai), která oslavila své první vítězství v mistrovství světa v rallye. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), stejně jako Ogier/Ingrassia rovněž s vozem Polo R WRC, završili dobrý týmový výkon třetím místem.
Pro Volkswagen tím v Argentině skončila vítězná série s dvanácti triumfy v řadě, během níž byl tým 335 dní neporažen. Posádky Ogier/Ingrassia a Mikkelsen/Jæger získali pro Polo R WRC 73. a 74. umístění na stupních vítězů ve 43. rallye od prvního startu v roce 2013. Polo R WRC zajelo v Argentině jedenáct z 18 možných nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách.
Rallye extrémů – mlha, drsné cesty a měsíční krajiny
Rallye Argentina patří mezi nejnáročnější podniky v kalendáři FIA WRC a ročník 2016 tuto pověst ve všech ohledech potvrdil. Na mimořádně drsných cestách s částečně kamenitým a částečně písečným povrchem se střídaly úzké, točité pasáže s rychlými úseky, které umožňovaly rychlou, plynulou jízdu. V portfoliu podmínek na Rallye Argentina nechyběla ani obávaná mlha, v níž se jela legendární rychlostní zkouška „El Condor“. S rychlostní zkouškou „Mina Clavero“ v prostředí podobném měsíční krajině se navíc vrátila jedna z největších výzev v mistrovství světa v rallye. A v roce 2016 se jela na mimořádně drsných a rozbitých cestách.
Vynikající výkon – Ogier/Ingrassia zvětšili svůj náskok na prvním místě průběžné klasifikace
Sébastien Ogier/Julien Ingrassia byli navzdory maximální snaze těsně poraženi. V závěrečné rychlostní zkoušce vyvinuli na vedoucí posádku Paddon/Kennard ještě jednou velký tlak. Před závěrečnou speciální rychlostní zkouškou Powerstage stáhli ztrátu z 29,8 na 2,6 sekundy. V poslední rychlostní zkoušce rallye, náročné „El Condor“, však na tento výkon nedokázali navázat. Za třetí nejrychlejší čas v této klasické rychlostní zkoušce získali nicméně jeden bonusový bod. Jejich celkově druhé místo ovšem znamená, že zvětšili své vedení v hodnocení jezdců a spolujezdců. Od posádky Paddon/Kennard, která je nově na druhém místě, je nyní dělí 39 bodů.
Soustředěný a zralý výkon: stupně vítězů pro Andrease Mikkelsena a Anderse Jægera
Andreas Mikkelsen a Anders Jæger byli v Rallye Argentina odměněni za zralý, uvážený výkon. Jejich strategií nebylo útočení za každou cenu, nýbrž kalkulované riziko, což se vyplatilo. Třetím místem, druhým umístěním na stupních vítězů v této sezoně, si zajistili cenné body v boji o titul. Nyní jsou na čtvrtém místě průběžného pořadí mistrovství světa – o 48 bodů za posádkou Ogier/Ingrassia.
Cenné body pro Volkswagen v hodnocení konstruktérů – díky obrovskému úsilí mechaniků
Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila narazili v sobotu ve 14. rychlostní zkoušce Rallye Argentina, v té době na vedoucí pozici, nešťastně do kusu skály, několikrát se převrátili a museli se tak vzdát nadějí na vítězství. Mechaniky týmu Volkswagen čekal enormně dlouhý seznam úkolů při opravě vozu, který zahrnoval kompletní zadní víko, nárazníky vpředu a vzadu, kapotu motoru, sklo čelního okna, obě zrcátka, blatníky vlevo a vpravo, všechny antény a nové ochranné panely spodní části vozu, co se týče zevnějšku. A pod vnějším pláštěm soutěžního vozu Polo R WRC sedadla, kolejnice pro upevnění sedadel, bezpečnostní pásy, nové systémy HANS a helmy, příčná ramena vpředu, spojovací tyče řízení vpředu, kompletní zadní nápravu, nový spojovací hřídel, chladič a mezichladič stlačovaného vzduchu, výměnu všech horních ložisek a tlumičů i výměnu všech těhlic, kloubových hřídelů a vložek podběhů kol. Díky soustředěnému výkonu týmu Volkswagen, který opravil Polo R WRC během povoleného limitu tří hodin, se mohla finská dvojice postavit v neděli opět na start a získat ještě dva body do hodnocení konstruktérů.
Hlasy po 4. dni Rallye Argentina:
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Normálně to pro jezdce není vůbec dobrý pocit být poražen konkurentem. Ale tentokrát je to v pořádku. S Haydenem jsme dnes měli absolutně stejné podmínky na trati. V Powerstage podstoupil maximální riziko a byl jednoduše lepší. Respekt za jeho výkon. Pro mě to zároveň znamená velkou motivaci do dalších rallye, abych ze sebe vydal opět všechno a mohl být zcela nahoře. Rychlostní zkoušky byly extrémně obtížné a drsné, proto jsem možná nepodstupoval veškerá rizika. Druhé místo je totiž pro mě s Julienem velkolepým výsledkem, v hodnocení mistrovství světa jsme svůj náskok zvětšili.“
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Skončit na průběžně vedoucí pozici je bezpochyby trpké. Tak jsme si Rallye Argentina nepředstavovali. Ve 14. rychlostní zkoušce rallye jsme narazili do kusu skály, na voze se něco ulomilo a převrátili jsme se. Navzdory našemu zklamání šlo dnes o to, abychom týmu pomohli. Moji mechanici vrátili obrovským úsilím Polo R WRC znovu do soutěže a já jsem je za to chtěl dnes odměnit body do hodnocení konstruktérů. Na Powerstage prasklo jedno příčné rameno, ale dojeli jsme do cíle a získali ještě dva body.“
Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Od začátku jsme měli plán, jehož jsme se důsledně drželi. A to se maximálně vyplatilo. Proto jsem s třetím místem více než spokojen – koneckonců to je moje první umístění na stupních vítězů tady v Argentině. Očekávali jsme, že tato rallye bude extrémně tvrdá, a tak tomu také bylo. Trasa byla velmi drsná, místy extrémněji než v uplynulém roce. Jsme hrdí, že jsme rallye zvládli na třetím místě. A po nule z Mexika bylo důležité získat další body.“
Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Sotva si lze představit napínavější průběh soutěže mistrovství světa v rallye. Rallye Argentina tak byla velkolepou reklamou pro náš sport. Navzdory vynikajícímu výkonu Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassii to na vítězství nestačilo. Gratulujeme Haydenu Paddonovi a Johnu Kennardovi, kteří zaslouženě vyhráli. Nejsme však ani trochu zklamáni, protože nejen Sébastien s Julienem, ale i Andreas Mikkelsen a Anders Jæger na třetím místě odvedli skvělou práci. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila si včera na průběžně vedoucí pozici při nárazu do kusu skály poškodili něco na voze a následně se převrátili. Díky skvělému výkonu našich mechaniků jsme dnes dokázali opět zaútočit a získat ještě body do mistrovství světa konstruktérů.“
A pak tu byla ještě…
…vzdálenost jednou kolem zeměkoule v tempu rychlostních zkoušek – a k tomu 151,15 kilometru navíc. V neděli ráno na Rallye Argentina měli Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen společně na svém kontě celkem 39 986. ujetý kilometr v rychlostních zkouškách a k němu ještě cca šest dalších s vozem Polo R WRC od prvního startu soutěžního vozu kategorie World Rally Car z Wolfsburgu na Rallye Monte Carlo 2013. Tato vzdálenost odpovídá obvodu Země – v ostrém soutěžním tempu. Pro zajímavost: V roce 2015 činila celková délka všech rychlostních zkoušek 4393,23 kilometru.
.
« Porsche odhaluje 718 Cayman – Má čtyřválce a až 350 koní BMW představilo X1 s prodlouženým rozvorem pro čínský trh »