21273449701475086127

Volkswagen T6 přijde v roce 2015

11. 4. 2013 • Novinky

Kdo by neznal VW Transporter… vůz, který se ve své první generaci začal vyrábět v roce 1950, se dnes vyrábí už v generaci páté. Legendární Té-jednička si získala ve své době oblibu především u členů hnutí Hippies, kteří jej z drtivé většiny používali nejen na přesun po koncertech, ale také jako prostředek ke kouření marijánky a provádění orgií. T1 byla tak populární, že se za čtyři roky své existence vyrobilo přes 100 000 kusů a v roce 1962 bylo na světě kusů už milion!!!

T1 vozila vzadu čtyřválcový motor, který převzala z VW Brouk. Jednalo se tedy o agregát typu boxer, který byl jednoduchý a velmi spolehlivý. Druhá generace této dodávky přišla v roce 1967, třetí v roce 1979 a čtvrtá přesně v roce 1990. Rok 2003 přinesl už v pořadí (zatím poslední) pátou generaci, která prošla v roce 2009 rozsáhlým faceliftem. Jenže máme rok 2013 a i pátá generace začíná být poněkud “zastaralá”. :D

A protože to je už 10 let, co se představila poslední generace T5, začínají se objevovat zvěsti o generaci nové. Magazín AutoBild je přesvědčen, že nová generace T6 bude sdílet několik základních prvků s odcházející generací a některé elektronické prvky v interiéru budou kvůli snižování nákladů převzaty např. z Golfu a Passatu. Co se týká exteriéru, zatím nejsou k dispozici žádné fotografie, obrázky, ani nákresy. Pár designových prvků by si ale T6 měla půjčit od konceptu e-Co-Motion (viz. fotogalerie).

O použité paletě motorů se stále spekuluje, ovšem jasné bude použití klasického motoru 2.0 TDI, který by měl v nejsilnější verzi nabídnout až 170 kW (231 koní) a dostat pod kapotu by se měl i dvoulitrový zážehový motor, který by měl být výkonově někde na hranici 165 kW (225 koní). Ve standardu se bude T6 nabízet samozřejmě s pohonem přední nápravy a dostane se také na pohon “4×4″ skrze systém Haldex 5. generace.

Jak jsem již zmínil v samotném nadpise, T6 přijde v roce 2015 a první fotografie a snímky sériového designu by se měly postupně objevovat už příští rok.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz