621456302759191044

Volkswagen představil nový bi-turbodiesel!

12. 11. 2014 • Novinky

VW přišel nedávno s novou generací Passatu, jehož motorický vrchol představuje vznětový dvoulitr bi-TDI. Ten dává výkon velmi solidních 240 koní (176 kw) a točivý moment rovných 500 Nm. Že to u něj ale nezůstane teď potvrdil sám VW a představil ještě silnější verzi tohoto motoru…

Nová verze tohoto bi-turbodieselu doznala několik výrazných změn a především dostala nějaké ty koníky navíc. Konstrukčně se jedná o tentýž motor, ovšem nově dostal elektricky ovládaná turbodmychadla, proměnné časování ventilů, piezoelektrické vstřikovače systému Common rail, které dokáží pracovat s tlakem až 2500 Bar.

Tato nová verze 2.0 TDI bi-turbo je schopna poskytnout až rovných 200 kW (272 koní) a zatím neznámý točivý moment. Je však jasné, že to bude někde mezi 500 a 550 Nm.

VW totiž předběžně vydal podrobnosti také o novém 10-rychlostním DSG s kódovým označením DQ551. Ta by podle Volkswagenu měla bez problému zvládnout točivý moment až 550 Nm, což by měla být hranice síly také nově představeného motoru. Desetistupňová dvouspojková převodovka DSG má samozřejmě základ v šestistupňovém DSG, ale dostala například novou rekuperaci brzdné energie (údajně účinnější, než kdy byla) a také funkci volného doběhu, kdy se dokáže motor vypnout (podobně jako při Start/Stop systému) i ve vyšších rychlostech, například při jízdě z kopce nebo kdykoliv řidič kvůli setrvačnosti uvolní plynový pedál.

Není zatím jasné, ve kterém modelu se tyto nové technologie představí, ale jistí si být můžeme, že se představí současně v určeném modelu. Bude to Passat? Nechme se překvapit…

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz