Volkswagen představil nové Polo. Interiér zraje k dokonalosti!
ové Polo je tady! Volkswagen dnes představil ve světové premiéře zcela nově vyvinutou generaci bestselleru. Nové Polo naváže na úspěšnou historii svých předchůdců čistým, působivým designem, výrazně větším vnitřním prostorem, úspornými motory a progresivními asistenčními systémy. Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: „Polo je mladým, svěžím automobilem. Spojuje charisma s vyspělou technikou. Žádný konkurent nenabízí při těchto rozměrech tak velký prostor. Naše Polo je a zůstane malým vozem číslo 1.“
S dosud více než 14 miliony prodanými exempláři – včetně všech karosářských verzí má Polo na svém kontě dokonce téměř 16,5 milionu prodaných vozů – je Polo jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů na světě. Šestá generace disponuje zcela novým vnějším designem, díky němuž působí nyní výhradně čtyřdveřový kompaktní model sportovnějším a dospělejším dojmem. Nové Polo zároveň ve všech směrech oproti svému předchůdci povyrostlo. Díky tomu nabízí více prostoru pro řidiče a cestující. Výrazně se zvětšil také objem zavazadlového prostoru, z 280 na 351 litrů.
Volkswagen představuje s novým modelem Polo jeden z nejmodernějších kompaktních vozů na světě. To se odráží mimo jiné ve velkém počtu asistenčních a komfortních systémů, které byly dosud vyhrazeny jen vozům ve třídě Golfu a Passatu. Rozmanitost nabídky ilustrují nejen tři klasické výbavové linie Trendline, Comfortline a Highline, ale i speciální verze Polo Beats1 (mj. s audiosystémem o výkonu 300 W) a sportovní vrcholný model Polo GTI1 (s výkonem 147 kW/200 k). Již vstupní verze Polo „Trendline“ disponuje sériově světlomety LED pro denní svícení s funkcemi Coming Home a Leaving Home, omezovačem rychlosti a systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců. Vstupní cena modelu Polo Trendline činí v Německu 12 975 eur1.
Na přání je k dispozici opět adaptivní tempomat „ACC“ (nyní jej lze aktivovat až do rychlosti 210 km/h). Novinkami pro Polo jsou asistent pro sledování slepého úhlu s „asistentem pro vyjetí z parkovacího místa“, parkovací asistent „Park Assist“ s funkcí částečně automatizovaného vyjetí z parkovacího místa a „funkce brzdění při manévrování“, která automaticky ochrání vozidlo před drobným poškozením při parkování. Dveře modelu Polo lze odemykat a motor spouštět na přání prostřednictvím bezklíčkového přístupového systému „Keyless Access“, který je rovněž nový.
Kromě toho slaví v modelu Polo – v prvním modelu značky Volkswagen i celého koncernu – premiéru nová generace digitálního panelu přístrojů Active Info Display. Digitální přístroje s nevšední funkčností a intuitivním ovládáním jsou v tomto segmentu novinkou. Polo dostalo zároveň do vínku nejnovější generaci informačních a zábavních systémů s displeji o úhlopříčce 6,5 až 8,0 palce, opatřené skleněným povrchem. Ušlechtilý styl jako u nejkvalitnějších chytrých telefonů dotváří technický a čistý charakter interiéru.
Polo je pestrobarevnější a individuálnější než dosud díky široké paletě nabízených barev (celkem 14 laků karoserie) a 12 druhům kol (s průměrem ráfku 14 až 18 palců, některá kola jsou lakovaná kontrastní barvou), ozdobnému obložení s mnoha různými vzory a jedenácti různým druhům čalounění sedadel. Dalšími možnostmi individualizace jsou přední světlomety LED, zadní světlomety LED, klimatizace „Air Care Climatronic“ včetně senzoru vlhkosti a slunečního záření a filtru alergenů, bezkabelová nabíječka pro chytré telefony (na přání včetně indukčního propojení s anténou), podvozek „Sport Select“ s adaptivními tlumiči a jedno z největších panoramatických střešních oken v této třídě.
Uvedení na trh ve většině evropských zemí je plánováno již na rok 2017. Nabídka motorů Euro 6 se bude postupně rozšiřovat. Výkony motorů v době zahájení prodeje nového modelu Polo sahají od 48 kW/65 k1 do 110 kW/150 k1. Poprvé je k dispozici Polo s pohonem na zemní plyn – nově vyvinutý motor 1.0 TGI dosahuje výkonu 66 kW/90 k1. Kromě toho jsou na výběr čtyři zážehové a dva vznětové motory, které jsou ve všech případech vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. Od výkonu 70 kW1 lze všechny motory kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.
« TEST ojetiny Audi A3 Sportback 1.6 TDI – Zánovní bazarovka Takto dopadlo BMW M2 ve Skotsku – Posádka zázrakem přežila »