unnamed (4)

Volkswagen Passat Alltrack

24. 2. 2015 • Novinky

Volkswagen se nezastaví před žádnou překážkou. Nový Passat Alltrack zvětší akční rádius lidí s aktivním životním stylem, ať se jedná o zasněžené vysokohorské průsmyky a lyžařská střediska, jízdu s lodí na přívěsu na písečnou pláž, nebo schůzku s architektem na velkém staveništi. Passat Alltrack je cestovním, manažerským a všestranným rodinným vozem i prostorným SUV v jednom. Je to vůz, který toho hodně snese. Nárazníky včetně ochranných krytů spodní části vozu, přizpůsobené pro provoz mimo zpevněné cesty, velmi dobré nájezdové a přechodové úhly, rozšířené prahy, vybavené rovněž spodními ochrannými prvky, a robustní obložení podběhů kol, to vše zvyšuje odolnost karoserie a zároveň jí dodává jedinečný styl. Moderní technika přitom naplňuje příslib, daný robustním vzhledem. Passat Alltrack suverénně a spolehlivě projede i neschůdným terénem díky zvýšení světlé výšky o 27,5 mm, speciálnímu jízdnímu režimu „Offroad“ s příslušně upravenou funkcí asistenčních systémů, přizpůsobenému podvozku a pohonu všech kol 4MOTION.

Nové motory. Volkswagen připravil pro druhou generaci modelu Passat Alltrack pět nových motorů s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem: dvě zážehové jednotky TSI a tři vznětové TDI. Všechny splňují emisní normu Euro 6. Výkonné motory TSI jsou vyladěny na nejvyšší výkon 110 kW/150 kW, resp. 162 kW/220 k. V případě jednotek TDI, disponujících vysokým točivým momentem, začíná nabídka rovněž verzí o výkonu 110 kW/150 k. Další dva výkonové stupně poskytují výkon 140 kW/190 k, resp. 176 kW/240 k. Součástí sériové výbavy jsou systém start-stop a rekuperace kinetické energie. Volkswagen nabízí motory TSI a TDI o výkonu 150 k s 6stupňovou mechanickou převodovkou. Všechny výkonnější verze jsou sériově vybaveny dvouspojkovou převodovkou (DSG).

Pohon všech kol sériově. Jak již bylo uvedeno, je nový Passat Alltrack sériově vybaven pohonem všech kol 4MOTION. Jeho základem je mezinápravová spojka Haldex páté generace, která je aktivována ještě dřív, než dojde k prokluzu kol. Tím je ztráta trakce téměř vyloučena. V normálním případě je poháněna pouze přední náprava, což snižuje spotřebu paliva. Jakmile však hrozí ztráta trakce, je během zlomku sekundy plynule připojena zadní náprava. Zatímco mezinápravová spojka Haldex plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu, řídí přenos točivého momentu na jednotlivá kola funkce elektronické uzávěrky diferenciálu EDS integrovaná do elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC. EDS zajišťuje, aby byla hnací síla při prokluzu jednoho kola přenesena během zlomku sekundy na protilehlé kolo. Passat Alltrack s motory 2.0 TSI/220 k a 2.0 TDI/240 k je kromě toho vybaven doplňkovou funkcí XDS+ na obou nápravách. Tento systém, dodávaný pro všechny ostatní varianty modelu Passat Alltrack na přání, přibrzďuje v rychle projížděné zatáčce vnitřní kola, a optimalizuje tak reakce vozu na natočení volantu. XDS+ je z technického hlediska funkčním rozšířením elektronické uzávěrky diferenciálu.

Režim Offroad. Všechny verze modelu Passat Alltrack jsou sériově vybaveny voličem jízdních režimů. Kromě režimů „Eco“, „Normal“, „Sport“ a „Individual“ (v kombinaci s adaptivní regulací podvozku DCC), známých i z ostatních verzí modelu Passat, potvrzuje výjimečné postavení Alltracku v rámci celé modelové řady doplňkový režim „Offroad“. Stisknutím tlačítka se provozním podmínkám v terénu přizpůsobí všechny důležité jízdní a asistenční systémy vozu Passat Alltrack. Například změnou intervalu zásahů systému ABS v režimu „Offroad“ si mohou pneumatiky vytvořit při maximálním brzdění na sypkém povrchu před sebou klín z kamenů apod., aby se zkrátila brzdná dráha. Asistent pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla ve svahu, resp. nebezpečnému zrychlení v klesání. Pedál plynu umožňuje citlivější ovládání. Zároveň se zvýší otáčky, při nichž převodovka řadí, a v režimu manuálního řazení je potlačeno automatické řazení vyšších převodových stupňů.

Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 2200 kg. Passat Alltrack nabízí díky spolupráci systémů EDS, XDS+ a 4MOTION výrazné zvýšení bezpečnosti a dynamiky. Navíc splňuje nároky na ideální tažné vozidlo. Při 12% stoupání je nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu 2200 kg. Výjimkou je verze s motorem TSI o výkonu 110 kW/150 k, za kterou lze připojit přívěs o hmotnosti 1800 kg.

Vnější výbava.  Passat Alltrack je v rámci modelové řady Passat samostatným modelem. Proto bylo mnoho prvků výbavy pro tento všestranný vůz individuálně koncipováno a jsou k dispozici pouze pro Alltrack. V oblasti exteriéru patří mezi tyto prvky výbavy nově tvarované nárazníky včetně ochranných krytů spodní části vozu se vzhledem ušlechtilé oceli (vpředu se specifickými mlhovými světlomety, vzadu s integrovanými lichoběžníkovými koncovkami výfukové soustavy), dále matně chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, nápisy Alltrack na masce chladiče a zadním výklopném víku, stříbrně eloxované podélné střešní nosiče, specifická 17“ kola z lehké slitiny (na přání specifická kola s průměrem ráfku 18“ a 19“), robustní obložení podběhů kol a bočních prahů v odstínu antracitu, rozšíření prahů s ochrannými kryty spodní části se vzhledem kartáčovaného hliníku a nápis Alltrack v oblasti předního blatníku.

Vnitřní výbava. Interiér modelu Passat Alltrack byl stejně jako exteriér přizpůsoben specifickému charakteru tohoto modelu. Individualizace sahá od mimořádně robustních prahových lišt z ušlechtilé oceli s reliéfním nápisem „Alltrack“ přes podlahové rohože s dvojitým švem až po komfortní sedadla typu „Alltrack“, jejichž krajní části jsou čalouněny Alcantarou, zatímco prostřední plochy jsou potaženy tkaninou s novým vzorkem „7 Summits“. Na přání jsou k dispozici různá kožená čalounění, elektrické nastavování polohy sedadel ve 14 směrech, klimatizování sedadel a masážní funkce. Robustní pedály mají vzhled hliníku. Pro Passat Alltrack byl navíc individualizován digitální panel přístrojů Active Info Display. Horizontální pás výdechů ventilační soustavy byl zušlechtěn specifickým ozdobným obložením v provedení „Tracks“. Součástí sériové výbavy je také schránka pro mobilní telefon s možností jeho připojení k vnější anténě vozu Passat Alltrack. Kryt schránky nese nápis „Alltrack“.

Základem je Passat osmé generace. Vzhledem k tomu, že je Alltrack odvozen od 8. generace modelové řady Passat, postavené na platformě MQB, je i pro tento model do jakéhokoli terénu k dispozici rozmanitá nabídka asistenčních, informačních a zábavních systémů. Příkladem jsou plně digitální přístroje Active Info Display, průhledový displej HUD (Head-Up Display), který promítá informace do zorného pole řidiče, zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech „Media Control“ pro tablety, Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist, asistent pro případ nouze Emergency Assist, který zastaví vozidlo v nouzové situaci, asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, který rozpoznává při couvání z parkovacího místo vozidla přijíždějící z obou stran a Trailer Assist pro asistované couvání s přívěsem

Trailer Assist. Couvání s přívěsem je výzvou dokonce i pro zkušené řidiče. Volkswagen proto nabízí pro Passat Alltrack, který je nadprůměrně často provozován s přívěsem, nově vyvinutý asistenční systém Trailer Assist, jenž maximálně usnadňuje manévrování s přívěsem. Trailer Assist funguje následovně:

- Zpětný chod. Má-li souprava zacouvat ze silnice do vjezdu, zastaví řidič na vhodném místě a zařadí zpětný chod. Systém aktivuje stisknutím tlačítka.

- Základem je kamera. V panelu sdružených přístrojů jsou zobrazovány aktuální a možný směr jízdy, což probíhá na základě algoritmů pro zpracování obrazu z dat zadní kamery, která sleduje a vyhodnocuje úhel zalomení soupravy. Vizuálním sledováním úhlu zalomení soupravy je vypočítáván úhel natočení volantu nezávisle na druhu přívěsu a oje.

- Součástí systému je ovladač pro nastavování zrcátek. Pomocí ovladače pro nastavování vnějších zpětných zrcátek, který funguje jako joystick, může řidič plynule měnit požadovaný směr jízdy soupravy. Passat Alltrack zajišťuje na základě těchto povelů řízení, zatímco řidič má na starosti pouze ovládání pedálů brzdy a plynu. Passat mění svůj směr prostřednictvím automatického ovládání elektromechanického posilovače řízení. Úpravy jsou kdykoli možné ovladačem pro nastavování polohy vnějších zpětných zrcátek.

Individualizace nastavení. S každou novou generací vozidel roste počet komfortních a asistenčních systémů. To platí také pro nový Passat Alltrack. Mnohé z těchto systémů jsou individuálně nastavovány a používány různými řidiči daného vozu. Každý řidič musí přitom stále znovu aktivovat svá osobní nastavení. Volkswagen proto vyvinul novou generaci systému individualizace nastavení, který celý proces výrazně zjednodušuje. Individuální nastavení řidiče jsou společně uložena do jednoho uživatelského účtu. Prostřednictvím správy uživatelů může každý řidič nyní okamžitě aktivovat své individuální uživatelské konto s příslušnými individuálními nastaveními. Každý řidič se přitom jednoduše identifikuje svým klíčkem od vozu při odemčení vozidla. V tomto okamžiku jsou již aktivována první nastavení, jako je poloha sedadla na straně řidiče.

Informační a zábavní systémy – s aplikacemi Apple a Google. Nové jsou také informační a zábavní systémy, které umožňují nejvyšší míru konektivity, tedy rozmanité možnosti pro připojení přenosných přístrojů. Mezi různá rozhraní patří mimo jiné systém „App Connect“ pro připojení chytrých telefonů. Za tímto označením se ukrývají aplikace „MirrorLink™“ a od roku 2015 u značky Volkswagen poprvé používané aplikace „CarPlay“ (Apple) a „Android Auto“ (Google). Díky těmto třem platformám lze k informačnímu a zábavnímu systému modelu Passat Alltrack připojit téměř všechny chytré telefony a obrovskou škálu aplikací. Paleta nabízených informačních a zábavních systémů zahrnuje pět rádií a rádií s navigačním systémem. Pětipalcovým dotykovým displejem jsou vybaveny přístroje „Composition Touch“ (sériově v modelu Passat Alltrack) a „Composition Colour“, 6,5“ systémy nesou označení „Composition Media“ a „Discover Media“ (plus navigační funkce), zatímco rádio s navigačním systémem „Discover Pro“ má 8“ dotykový displej.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz