Volkswagen Golf VII GTD jako další z řady GT
S blížícím se autosalonem v Ženevě vyplouvá na svět čím dál více předčasně odhalených vozidel. Jedním z nich je i Golf GTD založený na sedmé generaci nejprodávanějšího osobního automobilu v evropě. Následuje tak elektrickou verzi e-Golf představenou včera.
Půjde o nejsilnější dostupnou dieselovou verzi aktuálního Golfu. Pod kapotou je starý známý čtyřválec 2.0 TDi, který byl ale značně přepracován. Má lehčí písty, snížený kompresní poměr na hodnotu 15,8:1, rozvody s nižším třením a přepracované výfukové potrubí. Maximální výkon poskočil na 135 kW a kroutící moment vrcholí hodnotou 379 Nm mezi 1750 až 3250 otáčkami. Převodovky budou na výběr dvě, manuální se šesti stupni nebo DSG se stejným počtem “kvaltů”. S manuálem zrychlíte na 100 km/h za 7,5 vteřiny, s automatem o 0,6 vteřiny pomaleji. Maximální rychlost se oproti minulé generaci zvýšila o 8 km/h na 230 km/h.
Spotřeba se má v kombinovaném cyklu držet na hodnotě 4,1 litru na 100 km a emise CO2 na 109 g/km. Minulá generace měla spotřebu o 1,1 litru vyšší. Hmotnost se udržela na solidních 1302 kilogramech, kola jsou standartně 17 palcová s pneumatikami 225/45. Sportovní podvozek a zesílené brzdy zajistí zábavu na okreskách a s trochou sebezapření i na okruhu. Design exteriéru se oproti základním verzím liší sportovními spoilery vepředu a vzadu, sportovními prahy, širšími podběhy a chromovanou koncovkou výfuku vyčuhující z difuzoru.
Uvnitř je to potom klasický design GT verzí ve formě kostkovaných potahů sportovních sedadel, kovových pedálů, černě čalouněného stropu nebo dole zploštělého volantu. Prodej na evropském trhu bude zahájen letos v létě, ceny jsou prozatím neznámé.
« Audi RS Q3 oficiálně Oficiální technické parametry superúsporného vozu XL1 od VW »