Volha chce v Rusku zastoupit Škodu. Nastěhuje se do její továrny i prodejen
Z Volhy bude prý v Rusku „nová Škoda“. Má mít stejnou kvalitu a podobnou cenu. Dokonce využije její prodejní síť. Řekl to Gleb Nikitin, guvernér regionu Nižnij Novgorod, kde budou Volhy sjíždět ze stejných linek, jako ještě do roku 2022 Škody.
Rusové zachraňují svůj automobilový průmysl po odchodu západních partnerů reinkarnací starých ruských značek. Takto vstal z popela Moskvič, vyráběný v bývalém moskevském závodě Renaultu, a nedávno i Volha, která se zase usídlila v závodě ruského GAZu, kde ještě do roku 2022 sjížděly v rámci dohody s koncernem Volkswagen z linek modely Škoda Karoq, Kodiaq a Octavia. V obou případech využili Rusové spolupráci s čínskými automobilkami. Nové Moskviče jsou tak přeznačkované modely JAC a tři novinky Volhy zase produkty Changanu. Od čínských originálů se liší v podstatě jen změněnou maskou a logem.
Láskou k Moskvičům však Rusové zatím nezahořeli. Je známo, že projekt reinkarnace je ve velké ztrátě. To i přesto, že Moskviče musí povinně nakupovat státní orgány, taxislužby či policie. Od spuštění výroby v prosinci 2022 má Moskvič na kontě jen něco přes 31 000 vozidel, přičemž aby dosáhl rentability, musí vyrábět ročně alespoň 40 000 aut. Možná i proto ruští politici nechtějí, aby se podobný scénář opakoval s Volhou, a tak jí zametají cestičku. Na petrohradském mezinárodním ekonomickém fóru (SPIEF-2024) guvernér regionu Nižnij Novgorod, kde sídlí GAZ, veřejnost ujistil, že kvalita nových modelů Volhy bude stejná, jaká byla u Škody.
„Je důležité, že v Nižním Novgorodě zůstala všechna výrobní zařízení, která nám umožňují zajistit technologické procesy na nejvyšší úrovni a budou použita na realizaci tohoto projektu. Pro lidi, obyvatele, potenciální spotřebitele produktů to znamená, že auta, která se budou vyrábět, budou na stejné kvalitativní úrovni jako Volkswagen a Škoda,“ poznamenal. Volha dokonce plánuje, že na prodej sedanu C40 a dvou SUV K30 a K40 využije původní dealerskou síť Škody, která zůstala po odchodu značky nevyužitá. O úspěchu však rozhodne zejména cena. Jistou výhodou je, že originální čínské modely Changan Raeton Plus a crossovery Oshan X5 Plus a Changan Uni-Z se, na rozdíl od Moskvičů, v Rusku neprodávají.
.« Test Range Rover Sport D300: To nejlepší ze světa SUV 3,5 tuny letních zážitků: Nejvyšší čas koupit obytný vůz »