Víkendová pětka: Zábavná holčičí auta

5. 6. 2011 • Novinky, Zajímavosti

Nejen páni tvorstva se rádi opájejí benzínovými výpary a jezdí autem jen tak pro zábavu. Čím dál častěji vídáme za volantem ženy, které mají touhu zlepšovat své řidičské umění. Přesto drtivá většina držitelek řidičského oprávnění vybírá svá auta podle roztomilosti, barvy, stylu, podle toho zda se hodí k jejich duši, kabelce, či jestli jej schvalují kamarádky. Několik aut tato kritéria splňují lépe, než jiná. Jsou u žen oblíbená až do té míry, že se do nich pánové neodvažují sednout, jelikož by to pošramotilo jejich ego. Dnes jsme tedy vybrali pět strojů, u kterých by muži mohli hořce litovat, že právě nesedí za volantem na oblíbené okresce. Anebo jinak, pokud vaše drahá polovička ráda řídí, tady je pětice vozů, které ji pobaví, ale zároveň se nad nimi její kamarádky roztečou blahem.

1. Mazda Mx-5 NB

Nemůžeme začít jinak, než s již téměř legendární Mx5. Nejprodávanější roadster světa se svým vzhledem v mých očích nejvíce zaměřil na ženy v druhé generaci, která se skrývá pod označením NB. Přítelkyně si jistě bude pochvalovat jednoduše stažitelnou střechu, příjemné ovládací prvky či spolehlivost malinké Mazdičky. Avšak pak do ní sednete vy, rychle odjedete z města, aby se nešuškalo něco o změně vaší sexuální orientace, a najdete si zakroucenou silnici. Lehkonohá Mazda vyhrne blatníky a opře se do zatáčky, čímž ve vás vyvolá pocit blaha. Ukecané řízení vám bude tančit v dlaních a ostře nasměřuje auto směrem k apexu zatáčky, Mazda do ní s lehkostí sobě vlastní najede v mírné přetáčivosti, uprostřed oblouku se uklidní, což vás však nabudí k zašlápnutí plynu do podlahy a výjezdu v mírném powerslidu. Díky preciznosti řazení budete měnit stupně jen tak pro radost, hrát si s meziplyny a drcením malého motoru neustále Mazdu provokovat k přetáčivosti. A ta vás v tom podpoří, nekousne. Hledání dalších, stále nových způsobů projetí zatáčky, vás v tomhle autě nikdy neomrzí. Jen pak ženě vysvětlujte, proč gumy nemají téměř žádný vzorek a od brzd se kouří… Doporučujeme model 1.8 140 koní s šestistupňovým manuálem a samosvorem, ale pobavit umí každá Mx5.

2. BMW 130i

Jistě jste si toho také všimli. V jedničkovém BMW jezdí mnoho dam různého věku, ačkoliv to není zrovna typické dámské auto. Těžko říci, proč je nejmenší BMW tak přitahuje, každopádně je snem mnoha řidiček. A po představení nové generace, která má dle všeho na svědomí mnoho nenadálých úmrtí lidí s estetickým cítěním, je ideální čas zakoupit odcházející jedničku, ideálně s atmosferickým šestiválcem o objemu tří litrů a 265 koni. Ten se totiž rovněž chystá do důchodu, nad čímž pravověrní fanoušci BMW musí zatlačit slzu. Zatímco vaše žena bude ve fitku díky novému vozu za hvězdu, vy ji s radostí vezmete klíčky a vychutnáte si sonorní zpěv, medový chod a plynulý zátah šestiválce. K tomu přidejte vrozenou vyváženost podvozku, příjemnou pozici za volantem a pohon zadních kol. Je to sice malý hatchback, ale s velkým srdcem a pro řidiče by se rozdal. My bychom si vybrali model před faceliftem, podle všeho má lepší řízení než modernizovaná verze.

3. Ford Puma 1.7

Oblá Puma je roztomilost sama. I po letech stále dokáže přitáhnout pozornost dam a díky své nízké ceně je idálním strojem pro začínající řidičky. Ačkoliv stojí na podvozku Fiesty, dokáže předvést až nebývalé kvality. Určitě si však připlaťte za motor 1.7 se 125 koni. Je od Yamahy, je spolehlivý, má charakter a dokáže lehkou Pumu slušně rozhýbat. A pak tu máme podvozek. Nebývale hravý, komunikativní a zábavný. Puma dokáže účinně drtit okresky, stejně jako najíždět do zatáček v přetáčivosti a vykouzlit tím řidiči úsměv od ucha k uchu. Vypadá sice jako laciná hračka z tržnice, ale s řidičem komunikuje na úrovni těch nejlepších sportovních aut. Navíc je levná na údržbu, docela praktická a v davu se neztratí. Petrolhead by měl vždy vynášet řidičské zážitky nad styl či image. S Pumou to ani jinak nejde.

4. VW Lupo GTI

O VW Lupo člověk v ČR jen tak nezakopne, natož ve verzi GTI. Malinké městské vozítko je daleko populárnější na západ od našich hranic. Trefuje se však přesně do vkusu dam. Je malé, jednoduché, roztomile se tvářící a ve verzi GTI i svým způsobem okouzlující. Pěkná červená barva a velká kola, pod kapotou nadšená 1.6 se 125 konmi, která nemá s malinknou buchtičkou na kolech mnoho práce. Ideální je koupit verzi s šestistupňovým manuálem, ta využije potenciál nadprůměrného motoru nejlépe. Ostatně celkově je škoda, že se tahle 1.6 dostala jen do Lupa a Pola GTI, protože VW v té době snad ani nedělalo povedenější čtyřválec. Přitvrzený podvozek z posádky nevytřásl duši, ale zároveň zdolával zatáčkovité silničky s nadšením desetiletého dítěte, které dostalo k narozeninám Playstation. Nejmenší hothatche už se dnes téměř nevidí a Lupo GTI nám dokazuje, že je to škoda. Více malých, zábavných a lehkých aut, prosím!

5. Mini Cooper S

Nemůžeme tento výběr ukončit bez reinkarnovaného Mini. Pod taktovkou BMW vzniklo auto, které si okamžitě obmotalo zákaznice kolem prstu. Povedený retro vzhled a.. ehm, on vlastně ten vzhled úplně stačil. Velký budík v interiéru, kulatá světla – tenhle knedlíček by měl úspěch zaručen i bez dalších dobrých vlastností. My vám doporučíme první generaci “nového” Cooperu S, který byl na rozdíl od současného modelu poháněn motorem 1.6 s kompresorem od Chrysleru s výkonem 163 koní. Velmi charakterní motor prskající neustále do výfuků, nekompromisní podvozek a aura původního Mini, to vše zajistilo radost z jízdy a i z cesty do obchodu se stala velká událost. Všechno tohle kapesní drama dnes můžete mít za příznivé ceny a ženy vás budou milovat.

Jak to však máte vy? Je nějaké zábavné auto, ve kterém se stydíte jezdit? A znáte vůbec nějakou ženu, která cíleně vyhledává svezení pro radost a preferuje komunikativní auta? Podělte se s námi o váš názor v diskuzi pod článkem.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz