Velký Range Rover dostal facelift a hybridní verzi s výkonem 404 koní!
Značka Land Rover představuje vrchol luxusního cestování v podobě nového vozu Range Rover. Z každé jízdy dělá vzácný zážitek, ať už sedíte na sedadle řidiče nebo spolujezdce. Range Rover se zrodil téměř před 50 lety jako vozidlo určené pro práci na statku a následnou cestu zpátky do města a neustále se vyvíjí. Nový Range Rover udělal další velký krok ve svém vývoji, kdy využívá dnešní moderní technologie. Plug-in hybridní elektrická pohonná jednotka poskytuje luxus v kombinaci s hospodárností a kultivovaností. Kabina získala větší komfort a nové technologie pro zákazníky.
Přední sedadla se mohou díky novým sedadlovým rámům pochlubit 24stupňovým polohováním, dále nabízí širší a hlubší pěnové polštáře a vyhřívané loketní opěrky. Zcela přepracovaná kabina a uspořádání sedadel vytváří vzadu klidné nerušené místo bez toho, aby narušovalo zadní část zavazadlového prostoru. Pokud se necháváte vozit a během jízdy pracujete, můžete využít až 17 bodů pro připojení včetně domácích elektrických zásuvek, USB, HDMI a 12V portů. Podnikatelé na cestách ocení 4G Wi-Fi hotspoty až pro osm zařízení a praktické úložné prostory. Luxusní sedadla nabízí 25 masážních programů díky masážní technologii Hot Stone v opěradlech.
Širší, měkčí sedadla poskytují přepychový komfort. Lze je sklopit až o 40 stupňů. Je zde o 186 mm větší prostor pro nohy (nyní celkem 1206 mm) a lze je aktivovat stisknutím jediného tlačítka. Komfort je patrný také na vyhřívaných a ventilovaných sedadlech a na vyhřívaných opěrkách loktů, chodidel a lýtek. Ještě větší praktičnost a individualizaci zaručuje možnost ovládání všech funkcí sedadel pomocí aplikace v chytrém telefonu, ať už se nacházíte ve voze nebo venku.
„Naši zákazníci mají velmi jasno v tom, co od každého nového Range Roveru chtějí. Neměňte ho, jen ho vylepšete, říkají nám. Proto všechno, co jsme udělali, bylo o zlepšení našeho vlajkového SUV. Čtvrtá generace Range Roveru je po téměř 50 letech dosud tou nejlepší. Díky tomu je toto originální luxusní SUV stále jasnou volbou pro náročné zákazníky po celém světě,“ řekl Gerry McGovern, Chief Design Offices Land Rover.
Elegance interiéru byla pozvednuta na další úroveň integrací nejvyspělejšího zábavního systému, jaký společnost Jaguar Land Rover dosud vytvořila. Touch Pro Duo, krycí jméno „Blade“, kombinuje dvě 10palcové dotykové obrazovky s vysokým rozlišením na středovém panelu. Informace lze přetáhnout z jedné obrazovky na druhou, což umožňuje vytvořit vysoce intuitivní uspořádání s nejrůznějšími funkcemi.
Společnost Jaguar Land Rover uvedla minulý týden nové plug-in hybridní elektrické vozidlo (PHEV) Range Rover Sport, ale tím její cesta nekončí. Od tradičních spalovacích motorů přechází k autonomním, připojeným a elektrifikovaným vozidlům. Nový úsporný Range Rover P400e nabízí výkon, který kombinuje dvoulitrový čtyřválcový zážehový motor Ingenium s výkonem 300 koní (221 kW) a elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW). Celkový dostupný výkon 404 koní (297 kW)1 je přenášený stálým systémem pohonu všech kol. Model zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost dosahuje 220 km/h. Nová pohonná jednotka s točivým momentem 640 Nm přináší dynamický výkon, který je propojený se schopnostmi, komfortem a kultivovaností značky Range Rover.
Range Rover P400e produkuje díky elektrifikované pohonné jednotce emise pouhých 64 g/km při kombinovaném cyklu NEDC a nabízí dojezd na elektrický pohon až 51 km bez použití zážehového motoru Ingenium. Verze P400e nabízí kultivovanost s vynikajícími terénními schopnostmi a poskytuje také přístup do oblastí s omezeními pro kvalitu vzduchu, včetně většiny zpoplatněných zón v centrech velkoměst.
Při rychlém dobíjení 13,1kW vysokonapěťové lithium-iontové baterie lze doma pomocí speciální 32A nástěnné skříně dosáhnout plného nabití za pouhé dvě hodiny 45 minut. Pomocí standardně dodávaného 10A kabelu pro domácí dobíjení lze baterii plně nabít za 7 hodin 30 minut. Na baterii ve voze Range Rover se vztahuje záruka na osm let, 160 000 km a 70% kvalitu stavu.
Dvoulitrový zážehový motor Ingenium je ve voze Range Rover namontován podélně a elektromotor s výkonem 85 kW je umístěn v osmistupňové automatické převodovce ZF uprostřed vozu, společně se 7kW palubní nabíječkou. Přístupový bod pro kabel je v přední části vozu, zatímco prizmatická lithium-iontová baterie je umístěná vzadu pod dnem zavazadlového prostoru. Verze P400e je k dostání s karoserií se standardním nebo dlouhým rozvorem.
Pokud zákazníci chtějí zažít na míru ušitý luxus a výkon Range Roveru v jeho nejdynamičtější podobě, mohou si objednat vylepšenou verzi SVAutobiography Dynamic. Jde o nejvýkonnější sériově vyráběný Range Rover všech dob. Výkon jeho přeplňovaného zážehového osmiválcového motoru vzrostl na 565 koní (zvýšení o 15 koní). To zaručuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 s.
Range Rover TDV6 HSE pro modelový rok 2018 můžete objednat u prodejců již nyní, cena začíná na 2 745 006 Kč. Cena plug-in hybridní verze Range Rover P400e Vogue začíná na 3 329 557 Kč.
« Reportáž: 38. SVK rally Příbram 2017 TEST ojetiny BMW X1 xDrive18d – Přijemnější volba než se může zdát. »