Velká síť benzinek začne preferovat nabíječky a doplňkové služby místo klasických paliv
Dnes, když navštívíte čerpací stanici, již není pouze místem pro tankování paliva. Máte zde možnost umýt si auto, nakoupit potraviny, hračky, popřípadě si dát kávu či jídlo. Navíc se zde objevují dobíjecí stanice, které budou hrát klíčovou roli v budoucnosti. Průkopníkem tohoto směru je síť čerpacích stanic Shell, která na svých nejmodernějších stanicích upřednostňuje elektromobilitu před fosilními palivy. Novinky v této oblasti představil německý magazín chip.de, který informuje o plánech Shellu v Německu.
Plánované stanice nebudou klasické čerpací stanice, ale spíše “centra mobility pro elektrická auta” ve městech. Zde budou k dispozici výhradně dobíjecí stanice a tankovací stojany pro nákladní vozidla. Tradiční pohonné hmoty jako nafta a benzín budou nahrazeny biozkapalněným zemním plynem a vodíkem. Tento směr souvisí s plánem zákazu nových aut s tradičními spalovacími motory v Evropě od roku 2035, což bude mít dopad na prodej pohonných hmot.
Aktuálně již dochází k poklesu prodeje pohonných hmot, protože na silnicích přibývá elektromobilů a elektrifikovaných vozidel. V Německu se prodej snížil o přibližně 8 % od roku 2019. Nicméně je otázka, zda stavba dobíjecích stanic sama o sobě dokáže zvrátit tuto tendenci. Statistiky naznačují, že veřejné dobíječky v Německu zastávají pouze zhruba 20 % dobíjení elektromobilů, zbytek řidiči řeší doma nebo v zaměstnání.
Výzvou pro čerpací stanice bude konkurence od poskytovatelů elektrické energie, kteří mají nejrozsáhlejší síť dobíjecích stanic v Německu i v Evropě. Rozšíření sortimentu může být další cestou, jak zvýšit obrat čerpacích stanic. Tento trend již dnes vidíme, kdy se na stanicích prodávají potraviny a další zboží. Často zde najdeme také restaurace pro řidiče.
Síť čerpacích stanic Aral například rozšiřuje svou nabídku o potraviny od obchodního řetězce Rewe. Přestože čerpací stanice plánují více dobíjecích stanic, stále však zohledňují i poptávku po potravinách. Tento prvek může být pro zákazníky atraktivní, zejména kvůli omezeným otevíracím hodinám klasických obchodů.
.« Evropská unie chce, aby se v autoškolách vyučoval holandský úchop: Sníží se riziko srážky s cyklistou Čeští politici věří, že se podaří zrušit zákaz spalovacích motorů »