Vaše auto – Petr a jeho Mitsubishi Lancer EVO VIII
Mitsubishi Lancer Evo VIII. Vyrábět se začalo v roce 2004 jako nástupce EVA VII a později ho nahradilo EVO IX. Legenda na rallye tratích i mezi zarputilými řidiči. Je to japonský vůz s náhonem na všechna čtyři kola. Auto, které vyškolilo ne jednoho řidiče a na klikatých a rozbitých silnicích je neuvěřitelně zábavné. Má výkonu tak akorát, skvěle vyladěný podvozek a je s ním prostě sranda. Prodalo se obrovské množství kusů, hlavně kvůli výrazně agresivnímu designu a skvělým jízdním vlastnostem.
- Proč sis vybral právě toto auto?
Mitsubishi lancer EVO je auto, které láká všechny nadšené milovníky aut pro jeho rychlost, hravost, dravost a také vzhled. Koupil jsem ho od kamaráda díky dobré nabídce a tím si plnil svůj další sen.
- Plánuješ nějaké úpravy?
Asi ne. Při koupi bylo již auto lehce upravené a nepatřím mezi typy lidí, kteří by chtěli už tak pěkně vyrobené kusy měnit. Jediné úpravy bych viděl ve vlastnostech (podvozek, brzdy…) nikoliv vzhled.
- A co servis? Je auto spolehlivé nebo často nemocné?
Tím, že má auto pravidelný servis, tak je motorově bezproblémové. Ovšem spotřební materiály se mění stejně, jak u jiných aut – brzdy, ramena, klouby…
- Co máš na svém autě nejraději a co Tě na něm naopak nejvíce štve?
Jezdím s ním párkrát do měsíce, když si chci lehce zablbnout nebo se jen tak projet po okreskách – vyčistit hlavu. To mě v tu chvíli nic netrápí a užívám si ten pocit. Věc co mě štve? Nic mě zrovna nenapadá.
- Používáš ho pouze na silnici nebo i na okruhové ježdění?
Požívám ho jako běžný civil. Na okruhové ježdění nemá podvozek. Největší zážitky jsou samozřejmě na sněhu!
- V jakém věku Tě začala zajímat auta?
Asi od malička. Přímo pod barákem mně jezdí Barum rallye a v rodině máme taky pár závodníků. V rodné vísce jsem stavěl s klukama motory na pionýry od 11-ti let, takže jsem k tomu měl vždycky blízko.
- Měl si nějaké vysněné auto jako malý?
Určitě. Vím, že v 18-ti jsem snil o legendárním Subaru Impreza GT a trávil na internetu hodiny jeho hledáním. Koupil jsem si ho o 3 roky později a zažil s ním skvělé časy.
- Máš nějaká další auta?
Další auta nevlastním (toto jedno bohatě stačí)
- Čím si jezdil předtím?
Jak jsem naznačil předtím, moje první auto byla Impreza.
- Plánuješ v dohledné době koupi jiného auta nebo to aktuální vyměnit?
Momentálně neplánuji ani jedno. Spíše jen popravit šrámy a užívat si ho, dokud nemám závazky, které by mi to nedovolily. Potom se možná o prodeji uvažovat bude.
- Kde se svým autem nejraději jezdíš? Máš nějaký oblíbený kus silnice?
Každý má nějaký svůj oblíbený kousek, ale nerad bych prozrazoval.
- Co bys vzkázal ostatním řidičů?
Silniční předpisy vám nezaručí bezpečnost, ale svou předvídavostí a myšlením za ostatní řidiče bezpečím přispějete. Myslete i za jiné a šťastný dojezd vždy do cíle.
Výkony:
Motor: 4-válec, 2.0 litru
Výkon: 265 koní
Točivý moment: 355 Nm
Převodovka: 5-ti stupňová manuální
Hmotnost: 1491 kg
0-100 km/h: 6.0 sekundy
0-160 km/h: 14.1 sekundy
Max. rychlost: 246 km/h
.