Vaše auto – Jindra a jeho Ultima GTR
Formule na běžnou silnici i na okruhy, to je Ultima GTR. Je to velice jednoduché, motor uprostřed, náhon na zadní nápravu, skvělá aerodynamika a muší váha. Tyto věci dokonale charakterizují Ultimu GTR. Srdcem auta je monstrózní V8 (LS7) z Corvette. V autě nenajdete žádnou výbavu, dokonce ani stahovací okno, vše je tu zaměřeno pouze a jen na co nejlepší čas na okruhu. Z 0 na 100 km/h Ultima vystartuje za 2.6 sekundy a na českých silnicích nemáte šanci potkat cokoliv rychlejšího. Pokud teda nenarazíte na LaFerrari, ale kdo ví, jak by souboj těchto dvou dopadl.
- Proč sis vybral právě toto auto?
Před tímto autem jsem měl několik sporťáků, Od Nissanu 200SX, přes Porsche 964, Opela Speedstera Turbo s 390 koňmi, Ferrari 456 MGT. Ultima přišla výměnou za Ferrari, jako logické vyústění snahy jezdit okruhy. Navíc doplňkem k němu zůstalo upravené BMW Z3M.
- Plánuješ nějaké úpravy?
Moje Ultima již prošla kompletní přestavbou, v jejím životě už druhou. První majitel ji přivezl a přihlásil, druhý upravil pro závody ve sprintu a já ji vrátil na silnice a okruhy. Nynější motor Chevrolet LS7 se suchou vanou upravený dle mých představ v American Speedu má 700 koní a kroutící moment 780Nm. Šestistupňová převodovka z Porsche GT2 RS se sekvenčním řazením, unibally na podvozku, to vše mluví za vše.
- A co servis? Je auto spolehlivé nebo často nemocné?
Servis byl v poslední době snadný. Po mé přestavbě je auto spolehlivé, problém byl s výfuky, ty se dělaly nové, původní jsem na Nürburgringu nedávno roztrhal. A problematický je poddimenzovaný rozvod elektřiny. Jinak jsem ale vše vychytal a je klid.
- Co máš na svém autě nejraději a co Tě na něm naopak nejvíce štve?
Úžasné je zrychlení v jakékoliv rychlosti, přítlak, zvuk motoru a ovladatelnost ve vysokých rychlostech. Horší je to s pohodlím na našich silnicích, vyšší hlučnost v kabině a nemožnost otevřít okénka, z toho plynoucí vyšší teplota v kabině. Lecos řeší klimatizace, ale stání v koloně je otrava. Také absence zavazadlového prostoru občas omezuje.
- Používáš ho pouze na silnici nebo i na okruhové ježdění?
Teď už mne okruhy moc nebaví, snad s výjimkou Nordschleife a Brna. Takže s ním vyrážím na běžné silnice. A až na špatné povrchy a nesmyslné retardéry žádný problém. Jen jsem všude středem zájmu, což někdy prudí.
- V jakém věku Tě začala zajímat auta?
Auta mne bavila od malička, nejdříve jsem sice řádil se Škodou 100, ale hlavně si užíval motorky. A to dost rychlé. Časem jsem dostal rozum a pomalu přesedlal do stejně rychlých aut. Ale až Ferrari, Speedy a teď ta žlutá placka byly schopné ujet i těm nejrychlejším motorkám. Každé v jiné disciplíně. Ultima GTR ve všech. Z 0 na 100km/hod za 2.6 s mluví za vše.
- Měl si nějaké vysněné auto jako malý?
No jasně. Dlouho to byla Cobra. Nádherná klasika. Tmavě modrá, prosím pěkně.
- Jaké je dnes tvoje vysněné auto?
Pokud bych skutečně mohl snít, tak Ferrari 250 GTO. Hned bych ho totiž prodal a za utržené peníze si doplnil garáž o Pagani Hyuara a Ageru One.
- Máš nějaká další auta?
No jasně, musím. Z těch, co používám je to BMW Z3M a BMW 535D. BMW prostě považuji za rozumnou značku odpovídající mé povaze.
- Čím si jezdil předtím?
Sportovní auta jsem již vyjmenoval, těch běžných bylo moc a nejčastější značkou samozřejmě BMW. Nechyběly ani pick-upy, terénní auta či dodávka, několik Š100 a žigulík. Pár Suzuki 750 GSXR a 1000 TL, nějaká ta kroska, prostě ledacos.
- Plánuješ v dohledné době koupi jiného auta nebo to aktuální vyměnit?
Teď ne. Jsem spokojen.
- Kde se svým autem nejraději jezdíš? Máš nějaký oblíbený kus silnice?
Alpské průsmyky, kopce kolem Monte Carla, Nürburgring, Napoleon route.
- Co bys vzkázal ostatním řidičů?
Když už fotíte supersporty kolem sebe, držte se pořádně volantu. Nezávoďte, rozumný majitel rychlého auta o to většinou nestojí, maximálně jej naštvete a on odjede tak rychle, že se ani nenadechnete. Ale je to zbytečné. A když už náhodou přijede za Vás, neblokujte jej, nepředvádí se, jen trochu chladí svůj motor.
« TEST VW Golf Sportsvan 2.0 TDI – Sport nebo Van? Furious 7, aneb Rychle a zběsile po sedmé – trailer »