2

Vaše auto – Anton a jeho Chevrolet Corvette Z06

13. 9. 2014 • Novinky, Zajímavosti

Chevrolet Corvette Z06 je americké auto s pohonem zadní nápravy. Má vpředu uložený osmiválec 7.0 litru, který disponuje výkonem 505 koní a točivým momentem 637 Nm. Tato monstrózní V8 spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Váha vozu je 1437 kilogramů.

 Auto se rozjede z 0 na 100 km/h za 3.9 sekundy (0-200 km/h: 11.9 s, 0-250 km/h: 19 s, 0-300 km/h: 41.8 s) a zastaví se až za hranicí 320 km/h. V disciplíně 0-100-0 km/h drží Z06 pěkný čas 13.8 sekundy. Čtvrt míli sežvýká za 11.4 sekundy, celou míly za 29.3 sekundy a cílovou čáru přeletí rychlostí 280 km/h.

Cena nového vozu činila něco přes 2 miliony korun. Dnes si jej můžete pořídit přibližně za 1 milion korun.

Mezi konkurenty se řadí například:

Porsche 911 Carrera S 997:

Plus – lépe zpracovaná, kvalitnější materiály, lepší výbava

Mínus – nižší výkon a točivý moment, méně agresivní design, mnohem vyšší cena

Dodge Viper SRT-10:

Plus – výkonnější desetiválec, brutální design, je to prostě Viper

Mínus – obrovský výkon na to, že auto nemá skoro žádnou elektroniku, horší ovladatelnost, zpracování.

Nissan GT-R:

Plus – hezčí a kvalitnější zpracování interiéru, neuvěřitelné zrychlení, abnormální rychlosti

Mínus – je to prostě play-station, horší zvuk, méně výrazný design, není s ním taková sranda a adrenalin

Audi R8 4.2 FSI

Plus – velice kvalitní zpracování, skvělý podvozek, hravý motor z Audi RS4

Mínus – nižší výkon, mnohem vyšší cena, méně oslňující design

  • Proč sis vybral právě toto auto?

Jednou jsem si koupil poukaz na ježdění v supersportech na letišti v Příbrami. Aut tam bylo víc, Porsche 911 Turbo, Audi R8 4.2 FSI, Lamborghini Gallardo, Nissan GT-R a Chevrolet Corvette Z06, takže hádej, co mě ohromilo nejvíc.
Po prodeji mojí Audi RS4 jsem se chtěl posunout o kousek dál a určite to měl být náhon na zadek, přemýšlel jsem o BMW M3 E92 nebo o Porsche 911 Carrera S 997. Podle mě to jsou skvělá auta, ale nebyla tak ultimativní, jak jsem si představoval. Na konec vyhrálo poměr cena/výkon/zábava, nejlíp vycházela Corvette Z06 a navíc jsem o ní dlouho přemýšlel. A udělal jsem dobře, je to splněný sen.

  • Plánuješ nějaké úpravy?

Od předchozího majitele už jsem dostal nějaké úpravy v podobě lepších brzd Stoptech a udělané celé olejové hospodářství k lepšímu použití na okruhu. Plus ještě přední karbonový splitter. Když jsem pořídil Corvette Z06 na začátku roku, tak už jsem měl nějaký plán úprav. Od první chvíle jsem měl jasno, že auto se bude hodně používat na okruhu. Jako první jsme ve spolupráci s Lukamotorsport dali na místo standardních sedaček (gaučáků) skořepiny Sparco Evo, 4-bodové pásy, prahy z Corvette ZR1 a zadní diffusor Callaway Racing. Postupně se ukázalo, že je potřeba dodělat automatické meziplyny (mimochodem, na manuální převodovce) kvůli podřazovaní. Dále taky obrovské křídlo Callaway Racing, protože Corvette bez křídla je jako ženská bez … však víš bez čeho.

Ještě je od Wrapstyle udělaný exclusivní polep ve stylu závodních Corvette, ale není to kopie, nýbrž myšlenka, která šla mnohem dál a myslím si, že ten polep je prostě BOMBA! Jako další plány do budoucna mám podvozek Bilstein MDS, to je to nejlepší, co se vyrábí ze závodních podvozků na Chevrolet Corvette. Časem chci určitě lepší brzdy a co se výkonu týče, tak se k tomu musí přistoupit kompletně – sání, svody, výfuk a naladit to všechno na brzdě.

  • A co servis? Je auto spolehlivé nebo často nemocné?

Jako standardní Chevrolet Corvette, jsou to hodně spolehlivá auta, ale jelikož se tento rok auto hodně využívalo na okruhu, tak se projevily nějaké nemoci. Díky tomu se ukázalo, co je potřeba odstranit, ale to je používáním auta a ne jeho spolehlivostí. Jinak spíš běžná výměna oleje a náplní, parkrát destičky atd.

  • Co máš na svém autě nejraději a co Tě na něm naopak nejvíce štve?

Asi jako každý, kdo má rád svoje auto, pokaždé, když přijdu do garáže, tak mi vykouzlí úsměv na tváři a to ješte předtím, než ho vůbec nastartuji. Zkouknu ty nádherné křivky, celkový vzhled, teď už skoro závoďáka na značkách. No a pak, pak přijde výbuch v podobě nastartovaní monstrózní V8 7.0 litru. Zvuk je melodie sama o sobě… Samozřejmě taky pefektní řízení, neskutečně obrovský výkon a krouťák, kdy se ve 120km/h protáčejí zadní kola. Můžu toho vyjmenovat mnohem víc, ale hlavní je charizma Corvette, jako takové, je brutalní, sprarťanská a není tak vyšperkovaná a sterilni jako třeba Porsche 911. Tím mě Z06 dostala, v tom je to její kouzlo.

  • Používáš ho pouze na silnici nebo i na okruhové ježdění?

Je to tak 50 na 50, zatím většinou okruh a město, příští rok určitě Alpy a nějaké pěkné, hlavně uřvané a rychlé výlety.

  • V jakém věku Tě začala zajímat auta?

Asi jako každý kluk jsem poprvé viděl sportovní auta na plakátech a na nějakých obrázcích od žvýkaček, pokud si to ješte někdo pamatuje.  Psal se přibližně rok 1990.

  • Měl si nějaké vysněné auto jako malý?

V těch dávných časech hodně frčel Dodge Viper, ale nejvíce mě zaujalo Lamborghini Diablo, a to ve mě zůstalo dodnes.

  • Jaké je dnes tvoje vysněné auto?

Navazuji na předchozí otázku, Lamborghini Diablo VT 6.0. Z novodobých aut je pro mě vrchol automobilového umění Pagani Zonda Trikolore nebo Zonda R, Mclaren P1, ale tyto auta jsou z takzvané říše: Co když vyhraju ve Sportce. Z aut, která jsou relativně cenově dostupná a co se mi hodně líbí, tak je to samozřejmě nový Chevrolet Corvette Z06 C7. Potom taky hodně zajímavě vypadá Nissan GT-R Nismo, ale těch aut, co bych chtěl někdy vyzkoušet je mnohem, mnohem víc.

  • Máš nějaká další auta?

Jako rodinné auto mám BMW 335xi e91, je to parádní kombi se skvělým motorem , ale rodina se nám rozrůsta a i tento kombík prostě začíná být malý.

  • Čím si jezdil předtím?

Moje první sportovní auto bylo Audi RS4 B7, byl jsem z toho auta úplně unesený, skvělý motor V8 4.2 FSI a moc dobrý podvozek. Za ty 3 roky jsem s ní neměl žádný problem, a to, co jsme spolu zažili, okruhy, Alpy, okresky… Prostě parádní vzpomínky.

  • Plánuješ v dohledné době koupi jiného auta nebo to aktuální vyměnit?

Zatím jsem o tom neuvažoval, ale jak jsem řikal, co když se podaří ta Sportka.

  • Kde se svým autem nejraději jezdíš? Máš nějaký oblíbený kus silnice?

Před dvěma roky jsem pro sebe objevil Nordshleife a tím jsem asi řekl vše… Jinak samozřejmě nejlepší projížďka, to jsou vždy Alpy.

  • Co bys vzkázal ostatním řidičů?

Respektujte ostatní účastníky provozu a hlavně buďte pozitivní!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz