V Poděbradech se otevřel největší autosalon ojetin v Evropě
Největší krytý autosalon předváděcích, zánovních a ojetých vozů v Evropě otevřela v sobotu 8. června 2024 společnost Louda Auto ve středočeských Poděbradech u dálnice D11. Prodejní prostor, nabídka vozů a doprovodné služby jsou na trhu s ojetými vozy, který ročně v České republice představuje zhruba 500 000 aut, zcela unikátní.
„Spuštěním Louda Auto+ Poděbrady otevíráme zcela nový segment prodeje ojetých vozů. Kvalita prodejního prostoru a komfort nákupu nemá v Česku ani v Evropě konkurenci,” uvedl Pavel Louda, zakladatel LOUDA Holding a majitel společnosti Louda Auto.
Na kryté a klimatizované ploše 40 tisíc m2 (tedy šesti fotbalových hřišť) bude k dispozici až 3000 předváděcích, zánovních a ojetých vozů všech cenových úrovní s 2/3 podílem mladých aut do 3 let věku. Poptávka po nich v Česku totiž dlouhodobě kontinuálně roste a roste i průměrná cena prodávaného ojetého vozu, která se nyní blíží k hranici 300 tis. Kč.
Významné místo v novém autosalonu bude mít i velká elektrosekce, kde bude umístěno více než 25 předváděcích modelů na elektrický pohon různých značek. Ty bude možné si i na místě vyzkoušet. “Cílem je ukázat, že není třeba se elektromobility bát. Emoce jsou z elektroauta jiné než ze spalovacího motoru, ale kdo si to vyzkouší, tak na něj bez problémů přejde. Jsou poměrně hodně návyková,” dodává Pavel Louda.
Prodejní zážitek
Hlavním benefitem nového autosalonu v Poděbradech je vysoce komfortní prostředí, plně srovnatelné s prodejem nových vozů. „Auta je možné pohodlně prohlížet v klimatizovaných prostorech, za každého počasí a v jakoukoliv denní dobu. Rovněž auta budou na místě vždy připravená v tom nejlepším možné stavu. Nákup vozu tak může proběhnout komfortně bez vlivu počasí,“ upozornil Robert Imling, ředitel divize ojetých vozů Louda Auto+, největšího prodejce zánovních vozů v České republice s 40% podílem na tomto trhu.
Při návštěvě bude mít zákazník zcela nový prodejní zážitek, ať už se to týká samotného prostoru autosalonu, množství značek a aut fyzicky na jednom místě, technologií navigace a prezentace, stavu vystavených vozů nebo služeb zde poskytovaných. “Můžete si vybrat z naší široké nabídky a rovnou na místě vyměnit svůj stávající vůz za jiný, lépe vyhovující aktuálním potřebám. Vše vyřídíte během několika hodin, včetně financování, pojištění a přepisu vozidla,“ dodává Imling.
Součástí nového autosalonu v Poděbradech je i finanční sekce, kde budou poskytovány veškeré služby spojené s leasingem nebo jinými finančními produkty, a rovněž zde bude možné sjednat různé druhy pojištění vozidel. V objektu je i autoservis, kterým projde kvůli technické kontrole každé auto, co zde bude nabízeno k nákupu. Nemůže chybět ani “beauty salon” pro vozy přijaté do prodeje, tedy myčka exterieru a čištění interieru. Auta jsou pak téměř k nerozeznání od nových, což umocňuje zážitek z procházení salonem.
Na své si přijdou i děti, pro ty je přichystán dětský koutek v Bistro+, kde se zabaví, zatímco se rodiče věnují výběru nového rodinného vozu.
Unikátní budova
“Jedná se provozně o zcela nový typ stavby, pro české prostředí nevídaný. Největší projektantskou výzvou bylo propojení funkcionality budovy s příjemným a atraktivním prostředím pro zákazníka,” říká Martin Zezula z atelieru Testudo, který celou stavbu projektoval, a dodává: “Chtěli jsme, aby stavba byla napojená na okolní prostředí. Na jedné straně propojení na okolní přírodu, což bude zabezpečeno hojnou zelení v exteriéru budovy, a z druhé strany na nedalekou dálnici. Budova je tak vystavena v měřítku k dálnici, která vytváří zajímavý prvek pohybu za okny v kontrastu k staticky vystaveným autům.”
Na interieru a exterieru salonu se významnou měrou podílel architektonický atelier archicraft. “Největší výzvou byla transformace tří podlažní haly o celkové výměře větší než čtyři hektary v prostor, který je lidsky přívětivý, vizuálně atraktivní a snadno se v něm orientuje. Naším cílem bylo vyvolat v lidech pocit jistoty. Chtěli jsme, aby zákazníci měli pocit, že jsou prostorem dobře provázeni,“ konstatuje Jan Tomáš Cieśla, zakladetel studia archicraft. Atypickým prvkem, který spojuje jednotlivá patra, se stala červená rampa: „Připomíná střelku kompasu a slouží ke komunikaci mezi patry. Budova je náročná pro orientaci a je těžké vnímat, kde se člověk zrovna nachází. Pokud ale bude střelka stále na stejném místě, budete vědět, kam se vrátit,“ upřesňuje Miroslav Krátký, zakladatel studia archicraft.
Doprovodné aktivity
Zákazníci i projíždějící motoristé mají v areálu k dispozici i nové moderní Bistro+ s nabídkou kvalitních čerstvých pokrmů a šest nabíjecích stanic pro elektrické automobily. K dopravě do, či z autosalonu je možné využít sdílené vozy společnosti CAR4WAY, která je také součástí holdingu LOUDA a má v ulicích Prahy přes tisíc sdílených vozů.
Spuštění provozu autosalonu Louda Auto+ Poděbrady proběhne ve dvou fázích – v červnu se otevře budova do pilotního provozu, na podzim se pak naplno rozběhnou všechny doprovodné služby a unikátní prodejní aplikace.
První zákazníci se mají na co těšit. Po dobu tří měsíců bude poskytován při koupi vozu s financováním úrok se sazbou 1,99 % p.a. a k vybraným předváděcím vozům pro prvních 100 zákazníků bude zdarma televize Phillips.
Ikonická sbírka
Malé i velké návštěvníky autosalonu jistě zaujme i vystavená sbírka autíček Matchbox, čítající více než 4 000 méně či více raritních kousků těchto ikonických zmenšenin automodelů. Sbírku autosalonu propůjčil sběratel Petr Šrůta, který sbírku kompletuje již přes 50 let.
« Co dělat po dopravní nehodě krok po kroku Nová dětská autosedačka BABY SAFE PRO od Britax Römer: Inovace ve světě bezpečnosti a pohodlí pro nejmenší cestovatele »