Upravené ojetiny k mání – Je lepší volbou 600-koňové BMW 335i nebo M3 o podobném výkonu?
Jste fanouškem upravených BMW a při hledání nového miláčka objevíte parádní 630-koňové M3 od G-Power, když v tom vám padne do oka pekelně upravené 335i o podobném výkonu, avšak ani ne za poloviční cenu. Zdá se tak být dobrou alternativou za rozumné peníze. Obě auta mají určitě něco do sebe a obě jsou k mání. Nás tak zajímá, kterému z této dvojice byste dali přednost? Schopnějšímu kousku od G-Power nebo levnějšímu 335i, které nebude moc pozadu?
BMW M3 E92 G-Power - 2010, 36 000 km
Stará dobrá klasika od nejznámějšího úpravce BMW. Pořádný kompresor, který z čtyřlitrového osmiválce dělá absolutní bestii. Kromě přeplňování tu máme i lepší komponenty motoru, elektroniku a hlavně pekelně hlasitý titanový výfuk Akrapovič. Výsledkem je výkon 630 koní, který je přenášený na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. O přilnavost v zatáčkách se stará odpružení KW ClubSport a o zastavení pořádné brzdy Brembo. Celkově na tomto autě moc sériových věcí nenajdete a jedná se o velmi kvalitní a propracovaný tuning.
Po vzhledové stránce tady jsou agresivnější nárazníky, lízátko, nižší prahy, karbonové křídlo a 19 palcová kola. Uvnitř je ochranný rám a pár dalších sportovně vypadajících doplňků.
BMW 335i 600 PS - 2008, 125 000 km
Ačkoliv je o něco víc ojeté, tak za sumu lehce překračující 600 tisíc korun se může jednat o velmi dobrou alternativu. Třílitrový řadový šestiválec dostal masivnější přeplňování turbodmychadlem a pár nových komponentů. Výkon vzrostl na úctyhodných 600 koní a toto stádo je posláno na zadní kola přes šestistupňový automat ZF s hydrodynamickým měničem. O lepší ovladatelnost při rychlé jízdě se stará tužší a nižší podvozek.
Znatelně byla upravena i karoserie, která dostala agresivnější nárazníky a karbonové křídlo. Kola jsou 19 palcová. Uvnitř je spousta karbonu a pár věcí transplantovaných z M3.
Kdo je rychlejší?
Zrychlení z nuly na stovku proběhne u obou aut přibližně za 3.5 sekundy. Dále už je o něco rychlejší M3, přičemž 335i se zastaví někde za hranicí 300 km/h a G-Power pokračuje až na 339 km/h. G-Power by měl mít rychlejší podvozek a kvalitnější brzdy, na těch 335i bohužel ztrácí. Stojí však připlatit si téměř milion korun za auto, které je jen o něco málo rychlejší?
Inzerát BMW M3 E92 G-Power ZDE.
Inzerát BMW 335i 600 koní ZDE.
« 10 nejvíce přehlížených vozů v bazarech – Čemu se lidé vyhýbají zbytečně? TEST Mercedes-Benz SLC 200 »