0fa074a3-abt-e-caddy-and-e-caravelle

Úpravce ABT představuje Volkswagen e-Transporter a e-Caddy. Elektrické šílenství pokračuje!

25. 9. 2018 • Novinky, Zajímavosti

V posledních dnech nás zaplavují zprávy o jednom elektrickém modelu za druhým. Ale jak je na tom Volkswagen? Vždyť nabízí jen plně elektrický model Golf a hybridní varianty GTE. Do celé situace se nyní vložila německá společnost ABT, která je rovnou tím největším úpravce koncernových aut. Rozhodla se, že trochu zamíchá kartami a na autosalonu IAA Hannover předtavila dvojici nových, plně elektrických modelů s praktickým zaměřením.

e-Caddy už příští rok
Jde o oblíbený model Caddy a rovnou tu nejprofláklejší dodávku starého kontinentu – Transporter. Transporter spatřil světlo světa zatím pouze jako koncept, jenomže e-Caddy půjde příští rok opravdu do výroby.

Takže pokud nechcete čekat do roku 2021, kdy Volkswagen představí I.D. Buzz Cargo, elektrickou dodávku inspirovanou prvními dvěma generacemi Transporteru, máte jasno. Svůj elektromobil seženete u ABT.

ABT e-Caddy půjde do výroby už v polovině příštího roku a vzhledem k dotacím na elektromobily u našich západních sousedů, je jasné, že třeba takoví taxikáři, nebo řidiči využívající vozy zejména po městech, mají rozhodně nad čím uvažovat. e-Caddy stojí na základech modelu Caddy Maxi s dlouhým rozvorem a v závislosti na specifikaci tak nabídne od 2 až do 5 míst k sezení, přičemž ve voze bude vždy obrovský zavazadelník.

Motor by neměl mít úplně obrovskou sílu, nabídne 111 koní a 200 Nm točivého momentu, pro příměstský provoz ale není potřeba jezdit silnějším autem. Maximální rychlost pak dosahuje 120 km/h, což je tak akorát pro okruh někde za městem.

ABT na to jde docela fikaně. Díky nižšímu výkonu a nízké maximální rychlosti, může mít e-Caddy i daleko slabší a hlavně lehčí baterie. Jejich kapacita dosahuje 37,3 kWh, což je v porovnání s jinými elektromobily třeba jen o 10 % víc, než má BMW i3. Plně elektrický Caddy tak nebude o moc těžší než ten klasický, přičemž dojede až 220 kilometrů.

ABT e-Transporter se prezentuje zatím pouze ve fázi konceptu s totožným výkonem 111 koní, avšak většími bateriemi o kapacitě 74,6 kWh. Ujede tak 400 kilometrů. Od běžného Transporteru byste ho navíc nepoznali a právě v tom vidíme největší výhodu. Není tak otázkou jestli, ale kdy? ABT e-Transporter totiž určitě vejde do sériové výroby.

A ještě pár informací k dobíjení. e-Transporter byste na německé rychlodobíjecí stanici CCS měli dobít za něco málo přes 1,5 hodiny. Menší e-Caddy pak potřebuje necelou hodinu. Pokud byste se rozhodli e-Transporter nabíjet klasickou dobíjecí stanicí, stráví zde od vybítých baterií do úplného nabití 10 hodin a 20 minut. Elektrický Caddy pak přesně polovinu. Tak co, těšíte se na elektrickou budoucnost v dopravě?

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz