Únik informací o Lamborghini LP 700-4
Laická i odborná motoristická veřejnost netrpělivě očekává jarní autosalon v Ženevě a hlavně oficiální premiéru nástupce modelu lamborghini Murciélago. O tomto chystaném voze nyní přinášíme informace, které unikly z oficiálního průvodce objednávky.
Kupodivu dokument odkazuje stále na označení LP 700-4 a automobilka stále odkládá zveřejnění oficiálního jména vozu. Hosté VIP akcí, kde byl model představen uvádějí, že lamborghini uvažuje o názvu Aventador. Na potvrzení si však musíme ještě nějakou chvíli počkat.
A co se z dokumentu dozvíme? Potvrzuje vysoký výkon a celkovou specifikaci vozu. O pohon nového supersportu se bude starat vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru a výkonu 515kW (700 koní) a 690Nm točivého momentu. Motor bude spojen se 7-mi stupňovou robotizovanou převodovkou, která zvládne přeřazení za 50 milisekund a samotná automobilka se chlubí, že je převzata ze závodních vozů a oproti dvojspojkovému systému vyniká i nižší váhou. Tento model je dále vybaven pohonem všech 4 kol pomocí systému Haldex, známého z koncernových vozů. Byť zde půjde o velmi přepracovanou verzi. to vše bude přenášeno na vozovku díky 19″ kolům na přední a 20″ na zadní nápravě o rozměrech 255/35 a 355/30.
S pohotovostní hmotností pouhých 1575kg vozidlo zrychlí z nuly na 100km/h za 2.9 vteřiny a maximální rychlost bude celých 350km/h a bude tak jednat o nejrychlejší model v historii automobilky. Samotné čísla znějí velice slibně, stejně tak i udávaná kombinovaná spotřeba 17,2l/100km. I když v reálu se bude pohybovat v úplně jiných hodnotách. Volitelný bude průhledný kryt kapoty a třmeny v žluté nebo oranžové barvě. Celý konfigurátor nabízí výběr z pestré škály laků ať už metalických, perleťových nebo matných.
Cena bude startovat na hodnotě 260 tisíc euro a v základu vůz bude obsahovat šestici airbagů, satelitní navigaci, klimatizaci a zvedání přední nápravy. Za příplatek si zákazníci mohou vybrat například parkovací kameru, audio systém či multifunkční volant.
.« Poslední šance pro nákup Astonu Martinu One-77 5,5 V8 do Mercedesu třídy B? »