Ultima Evolution – Rychleji to snad už nejde!
Každý automobilový fanda jistě zná (dnes už legendární) Ultimu GTR. Malý, lehký a spartánský supersport, který v disciplíně 0-160-0 dokázal porazit i takový McLaren F1 a zapsalo se tak do Guinnessovy knihy rekordů. Auto, které díky hmotnosti pod jednu tunu a výkonu 640 koní (u nejslabší verze) akcelerovalo na 100 km/h za 2,8 sekundy… a tak bychom mohli pokračovat dále. Ultima v době svého nástupu byla prostě jiná.
Jenže je to už 10 let a své roky Ultima rozhodně nezapře. A právě proto je tu Ultima nová. Jmenuje se Evolution a rychlejší snad už ani být nemůže!
Britský výrobce Ultima Sports přišla naráz dokonce s dvojicí karosářských variant tohoto naprostého šílence. Ultimu Evolution (říkejme jí zkráceně třeba Evo… Evičko ) můžete mít v karosářských variantách Coupé i Cabrio. I když, označení Cabrio zrovna u tohoto vozu není na místě, ale s výrobcem se jistě hádat nebudeme.
Ultima Evolution dostala moderní LED světla, nastavitelné odpružení, ale například i klimatizaci, satelitní navigaci, bluetooth rozhraní, připojení pro iPod, couvací kameru a parkovací senzory. Že je to zbytečně moc hejblat a Ultima Evo bude díky nim těžká? Omyl! Model Evolution je dokonce lehčí než GTR, váží totiž pouhých 950 kilogramů! Samozřejmostí je také ochranný rám a můžete mít dokonce i volant s informačním displejem.
Zkrátka, na této Ultimě je úplně všechno nové. Motor však stále Ultima používá z dílen GM a jedná se tedy o osmiválec LS o objemu 6,8 litru. Ten dostal přeplňování kompresorem a Ultima Evolution s ním pokořila nové rychlostní rekordy. Převodovka je od Porsche a má šest rychlostních stupňů.
Výkon u této nejsilnější verze činí šílených 1020 koní a točivý moment 1246 Nm!!! Aby se taková čísla vůbec přenesla na silnici, Ultima Evo stojí na 18” kola z lehkých slitin, na kterých jsou obuty pneumatiky Michelin PS2. Vzadu s rozměrem 335/30 a vpředu 245/35!
A čísla? Prosím, posaďte se…
Ultima Evolution s nejsilnějším motorem dokáže vystřelit na rychlost 100 km/h za 2,3 sekundy! Na 160 za 4,9 sekundy, na 240 km/h (150 mph) za 8,9 sekundy a disciplínu 0-160-0 zvládne za šílených 8,8 sekundy!!! To je vše bude nejen nápor na Vaše vnitřní orgány, ale všechno jsou nově stanovené rychlostní rekordy silničních aut. A maximální rychlost? Strach nahánějících 240 mph (tedy 386 km/h), která musela být navíc omezena.
Pokud je to na Vás ale moc extrém, Ultima Evo bude nabízena také se slabšími motory. Parametry zatím známe jen u dalších dvou. Sedmilitrový osmiválec LS7 může mít 700 koní a zrychlí na 100 km/h za 2,6 sekundy. Maximální rychlost je pak 200 mph (321 km/h).
Další motor v nabídce bude LS3 o objemu 6,2 litru a můžete jej mít s výkonem už poněkud obligátních 480 koní. I tak je ale pokoření rychlosti 100 km/h otázkou 3,1 sekundy a maximální rychlostí budete moci uhánět 180 mph (290 km/h).
Společnost Ultima Sports ale hovoří o tom, že můžete mít celkem 15 výkonnostních verzí tohoto auta. Začít můžete výkonem 350 koní a skončit až u výše zmíněných 1020 koní!
Pokud Vás zajímají nějaké praktické stránky věci, kromě zmíněné výbavy neočekávejte žádné praktické výstřelky. Ultima ale měří na dílku pouze 4000 mm, a tak s ní i ve městě bez problémů zaparkujete. Se šířkou 1850 mm a větším poloměrem otáčení bude sice trochu těžší manévrovatelnost v ulicích měst, ale na jednu stranu byste mohli sem tam přejet i nějaký ten zpomalovací práh. Světlou výšku udává Ultima 120 mm, avšak můžete si ji dle libosti nastavovat. Jak moc bohužel Ultima Sports neuvádí.
Tak… a cena? Tu Vám bohužel neřekneme. Ceny zatím oznámeny nejsou, ale řekněme, že z českého důchodu si jej určitě moci dovolit nebudete.
« Ferrari pracuje na novém šestiválcovém modelu Mercedes oznámil ceny GLE »