Trofeo: Dosud nejvýkonnější vozy Maserati
Maserati začíná psát novou kapitolu své historie a rozšiřuje kolekci o řadu Trofeo. Po představení vozu Levante Trofeo, který byl v roce 2018 uveden na trh jako nejextrémnější a nejvýkonnější verze SUV, jsou nyní k dispozici ve verzi Trofeo i vozy Quattroporte a Ghibli dosahující vrcholných výkonů, sportovního stylu a luxusu.
Aby značka Maserati znovu zdůraznila svou italskou identitu, zvolila pro představení kolekce Trofeo barvy státní vlajky: zelenou pro Quattroporte, bílou pro Levante a červenou pro Ghibli. Tyto barvy ve spojení s leštěným chromem a lesklým červeným obložením dodávají vozům obzvláště agresivní a elegantní vzhled.
Nová interpretace sedanů Maserati má motor V8
Srdcem vozů Ghibli a Quattroporte Trofeo je motor 3,8l V8 twin turbo s výkonem 580 koňských sil při 6250 otáčkách a točivém momentu 730 Nm. Motor, který už odhalil veškerou svou sílu u vozů Levante Trofeo, se vyrábí v závodě Ferrari v Maranellu dle specifikací značky Maserati a byl modifikován a vyvinut tak, aby podával stejně působivý výkon jako automobily s motorem umístěným vzadu.
Pro model Ghibli je motor V8 sice novinkou, ale v minulosti jsme ho už použili pro vozy Quattroporte GTS ve verzi s výkonem 530 koňských sil. Dnes je motor V8 s výkonem 580 koňských sil dostupný ve vozech Ghibli, Quattroporte a Levante* Trofeo v souladu s normami pro spotřebu paliva a emise.
Ghibli a Quattroporte Trofeo se mohou pyšnit tím, že jsou dosud nejrychlejšími sedany Maserati a dosahují nejvyšší rychlosti 326 km/h. Maximální rychlost vozu Levante Trofeo je 302 km/h.
Stejně jako Levante Trofeo jsou i nové vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo vybaveny systémem IVC (Integrated Vehicle Control) se specifickým nastavením zaručujícím vylepšenou dynamiku řízení, větší aktivní bezpečnost a ještě úžasnější výkon. Sedany mají tlačítko Corsa, kterým můžete nastavit ještě sportovnější styl řízení. Obsahují také funkci Launch Control, která se poprvé objevila u modelu Levante Trofeo. Funkce dává průchod veškeré síle motoru vozu, dodává mu dechberoucí výkon a autentický zážitek z řízení vozů Maserati.
Vozy Maserati jsou neomylně rozpoznatelné díky zvuku svého motoru, ovšem kolekce Trofeo nyní bude ještě nepřehlédnutelnější díky svému vzhledu a speciálním stylovým prvkům, které charakterizují tyto vysoce výkonné modely. Mezi ty patří přední mřížka chladiče s dvojitými vertikálními lamelami v odstínu Black Piano, přední vstupy vzduchu a části zadního nárazníku z uhlíkového vlákna, které dodávají vozu ještě agresivnější vzhled.
Celou kolekci Trofeo odlišují od ostatních vozů červené detaily charakteristické pro spodní profily bočních výdechů vzduchu a blesk ve znaku trojzubce na C sloupcích. Zásadní změny jsou i v zadní části vozu, kde se nachází světla se zcela novým designem s profilem připomínajícím bumerang. Inspirací pro ně byl vůz 3200 GT a koncept vozu Alfieri. Vůz Ghibli Trofeo má novou i kapotu, která se stejně jako Levante Trofeo vyznačuje dvěma agresivními vzduchovými výdechy pro lepší chlazení. Vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo jsou vybaveny 21” hliníkovými koly Orione. 22” kola Orione jsou dostupná pro model Levante Trofeo.
Výbavu charakteristickou pro verzi Trofeo lze nalézt i v interiéru, kde se nachází nový systém infotainmentu s exkluzivním rozhraním, které se zobrazí při nastartování auta. Na opěrkách hlavy je pak vyšitý znak Trofeo. Exkluzivní podobu má i čalounění interiéru, které je z přírodní zrnité kůže Pieno Fiore. Asistenční systém ADAS byl vylepšen tak, že zahrnujte nové funkce a díky funkci Active Driving Assist lze nyní na městských silnicích a běžných dálnicích aktivovat asistenci řízení.
Nové technologie se objevily i v systému MIA (Maserati Intelligent Assistant), multimediální obrazovce s vylepšeným rozlišením a novou větší velikosti 10,1” u vozů Ghibli Trofeo a Quattroporte Trofeo. U vozu Levante má displey původní velikost 8,4”, ale vylepšené rozlišení a grafiku. Kromě toho je nová kolekce vozů řady Trofeo vždy on-line díky programu Maserati Connect a nabízí kompletní škálu služeb zjednodušujících používání vozu.
Vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo se budou vyrábět v závodě Avvocato Giovanni Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Lavente Trofeo v turínském závodě Mirafiori.
TECHNICKÉ ÚDAJE | LEVANTE TROFEO | GHIBLI TROFEO | QUATTROPORTE TROFEO |
Rozložení motoru | Benzín 90° V8, dvojité turbo – přímé vstřikování (GDI) | Benzín 90° V8, dvojité turbo – přímé vstřikování (GDI) | Benzín 90° V8, dvojité turbo – přímé vstřikování (GDI) |
Zdvihový objem (cc) | 3799 | 3799 | 3799 |
Maximální výkon (hp při ot./min.) | 580 při 6250 (Evropa, Severní Amerika, Korea, Čína, Japonsko, Indie)
590 při 6250 (ostatní trhy) |
580 při 6750 | 580 při 6750 |
Maximální kroutivý moment (hp při ot./min.) | 730 při 2500–5000 | 730 při 2250–5250 | 730 při 2250–5250 |
Spotřeba paliva WLTC | 13,2–13,7 | 12,3–12,6 | 12,2–12,5 |
0–100 km/h (vteřin) | 4,1 (Evropa, Severní Amerika, Korea, Čína, Japonsko, Indie)
3,9 (ostatní trhy) |
4,3 | 4,5 |
Maximální rychlost (km/h) | 302 km/h (Evropa, Severní Amerika, Korea, Čína, Japonsko, Indie)
304 (ostatní trhy) |
326 | 326 |
100–0 km/h (m) | 34,5 | 34,0 | 34,0 |
Převodovka | ZF osmistupňová automatická | ||
Převod | Inteligentní pohon všech kol Q4 se zadním diferenciálem s omezenou svorností | Pohon zadních kol se zadním mechanickým diferenciálem s omezenou svorností | Pohon zadních kol se zadním mechanickým diferenciálem s omezenou svorností |
Přední náprava | Dvojitá příčná remena, nastavitelné vzduchové odpružení, tlumiče Skyhook | Dvojitá příčná ramena, tlumiče Skyhook, příčný stabilizátor | Dvojitá příčná ramena, tlumiče Skyhook, příčný stabilizátor |
Zadní náprava | Víceprvková náprava, nastavitelné vzduchové odpružení, tlumiče Skyhook | Víceprvková náprava, tlumiče Skyhook, příčný stabilizátor | Víceprvková náprava, tlumiče Skyhook, příčný stabilizátor |
délka/šířka/výška (mm) | 5003/1968/1679 | 4971/1945/1461 | 5262/1948/1481 |
Rozvor (mm) | 3004 | 2998 | 3171 |
Pohotovostní hmotnost | 2170 | 1969 | 2000 |
.
« Test Renault Captur TCe 155 EDC Dovoz ojetin ze zahraničí roste »