Trident Iceni Grand Tourer – Naftový supersport z Británie!
Britský malovýrobce sportovních vozů Trident má již nachystaný nový supersportovní model, který by měl mít svou premiéru na letošním festivalu elegance Salon Privé, který se koná v londýnském Syon Parku – a to od 5. do 7. září.
Na tomto již sedmém ročníku této prestižní britské akce přiveze značka Trident svůj zbrusu nový model, který je pojmenován Iceni Grand Tourer. Tento vůz bude vyroben ve skutečně malém počtu, ale co je na tomto autě nejzajímavější, je motor!
Agregát, který bude pohánět zadní kola tohoto sportovního vozu, je za přední nápravou umístěná V8 o objemu 6,6 litru, která pochází z dílen General Motors. Na tom by ostatně nebylo nic divného, ovšem tento motor je vznětový a spaluje tedy NAFTU! Pokud jste v tuto chvíli přestali číst, popravdě se tomu nedivím, ale pokud ne a chcete se dozvědět o parametrech tohoto motoru více, milerád vám jej prozradím. Tento velký turbodiesel produkuje v základní verzi 430 koní a točivý moment šílených 1286 Nm, který je k dispozici již v 3250 ot/min. Díky tomu zrychlí Iceni Grand Tourer na 100 km/h za 3,7 sekundy a bude pokračovat na maximální rychlost 320 km/h.
To samozřejmě ale není vše. Pokud se pro tento über-nafťák rozhodnete, budete si moci dokonce zvolit verzi se zvýšeným výkonem. Tato verze bude disponovat hodnotou 660 koní a točivým momentem jen těžko představitelných 1422 Nm. Výrobce ale u této verze neudává dynamické parametry, takže si na ně budeme muset počkat na Salon Privé, ale Trident také udává, že je vůz schopen jet nejen na naftu, ale také bionaftu, lněný olej a palmový olej.
Navíc když údajně pojedete rychlostí 70 mil za hodinu (113 km/h), bude motor točit jen 980 otáček a k dispozici budete v tomto spektru mít točivý moment skoro 950 Nm! Spotřeba v takovém tempu by pak měla činit jen 4,1 litru na 100 km jízdy. Na plnou nádrž pak dokonce můžete ujet až přes 3200 kilometrů.
Základní verze bude stát 75 000 liber, což je asi 2 365 000,- kč. Prodávat se začne někdy v roce 2013 a už uznejte sami, jestli má diesel ve sporťáku smysl…
« Nová 911 také s pohonem všech kol [video] TEST Jaguar XF 3.0d S – Krása nesmírná »