Trh s ojetinami po krizi znovu ožívá
Vládní opatření v souvislosti s epidemií nového typu koronaviru, která prakticky zastavila českou ekonomiku, se během uplynulých měsíců negativně projevila i na sekundárním automobilovém trhu. V březnu zmizelo z nabídky 13.000 ojetin, v dubnu dalších téměř 20.000 a nabídka se zastavila na 79.910 vozech. Květen přinesl oživení a návrat k číslům z února letošního roku. V nabídce bylo 109.127 ojetých aut.
„Březnový příchod koronaviru byl velmi silným ekonomickým hybatelem. Prakticky ze dne na den jsme my i ostatní prodejci museli téměř úplně zastavit obchodování. To se samozřejmě negativně projevilo i v nabídce ojetých vozů, které vzhledem k omezujícím opatřením prakticky nebylo možné prodávat, i když zájem přetrvával. Při pohledu na současná čísla, podle kterých se nabídka vozů na trhu mezi dubnem a květnem zvýšila o 37 % je vidět, že se ojetiny opět začínají nabízet. Potvrzuje se zároveň, že většina zákazníků, kteří s koncem zimy uvažovali o koupi novějšího auta, tento krok pouze o pár měsíců odložila,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.
Trh ojetin v květnu 2020
Během května se v nabídce ojetých vozů objevilo celkem 109.127 vozů za nejčastější průměrnou cenu 145 000 Kč, jejichž stáří se obvykle pohybovalo kolem 9,7 roku. V květnu se lehce zvedl nejčastější průměrný nájezd, který oproti předchozímu měsíci narostl o dva tisíce kilometrů na 151.852 km. Mezi inzerovanými automobily se vůbec nejčastěji objevovala Škoda Octavia, hned po ní Škoda Fabia a následně Volkswagen Passat. Na čtvrté příčce žebříčku jej těsně následoval model Volkswagenem Golf. TOP 5 uzavírá Škoda Superb.
Nejčastěji se v květnové nabídce inzertních serverů objevovaly auta s rokem výroby 2008, kterých bylo 6.585, s cenou 101.000 Kč a nejběžnějším nájezdem 180.000 km. Druhý nejvíce zastoupený výrobní rok byl 2016 s 6.584 kusy, nejběžnější cenou 330.000 Kč a nájezdem 107.742 km. To potvrzuje nastupující trend zvýšeného zájmu zákazníků o zánovní auta.
.« Test Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake Dochlazování vám prodlouží život turba a sníží servisní náklady »