Trh s elektromobily v Německu kolabuje. Ve hře jsou opět dotace
Němci nejprve zrušili dotace na elektromobily pro firmy a koncem loňského roku nečekaně i pro soukromé zájemce. Od té doby prodej elektrických vozidel v Německu trvale klesá, přičemž v červenci poklesl nejvýrazněji – meziročně o 37 procent na 30 762 kusů. Jen pro zajímavost – ve stejném období vzrostl prodej aut se spalovacími motory o 7 procent. Tato data zveřejnil německý federální úřad pro automobilovou dopravu KBA.
Prudký pokles zájmu o elektrická auta tvrdě zasáhl koncern Volkswagen, který na ně vsadil doslova všechno. Nyní se nachází v hluboké krizi, téměř jistě se nevyhne hromadnému propouštění a pravděpodobně bude muset zavřít i některé evropské továrny. Někdejší pýcha německého průmyslu momentálně doslova bojuje o přežití, což začíná znepokojovat nejen zaměstnance a odbory, ale také politiky.
Předseda vlády spolkové země Dolní Sasko Stephan Weil v rozhovoru pro deník Hannoversche Allgemeine Zeitung uvedl, že nové dotace by se neměly vztahovat na americkou automobilku Tesla nebo čínského výrobce BYD, ale na vozidla vyrobená v Německu. „Musíme najít řešení, která budou v souladu s evropským právem a zachovají spravedlivou hospodářskou soutěž,“ dodal s tím, že elektromobily by měly zůstat dostupné i pro lidi s nižšími příjmy. Proto chtějí zavést dotace na elektromobily vyrobené v Německu.
Weil již dříve v rozhovoru pro Neue Osnabrücker Zeitung řekl: „Není správné na jedné straně kritizovat státní podporu Číny pro čínská vozidla a na druhé straně požadovat dodatečné státní stimuly pro čínská vozidla tady v Německu. To by Číňany jistě pobavilo.“
A proč předseda vlády Dolního Saska tak bojuje za dotace? Spolková země Dolní Sasko totiž vlastní 20 procent hlasovacích práv v koncernu Volkswagen. V dozorčí radě za ni zasedá právě předseda vlády Stephan Weil (SPD) a jeho zástupkyně Julia Willie Hamburgová ze strany Zelených.
.« Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte Ojeté elektromobily na trhu zlevnily »